RFC Liège & stadions

Gestart door AthleticHolanda, sep 10, 2008, 14:54:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: rfcliege.beLiège ne jouera bientôt plus à Verviers
(03/09/2008)

A partir de la Toussaint (pour rappel Buraufosse ne sera pas prêt avant avril 2009 - voir ci-dessous), Liège ne jouera plus à Verviers.

Jules Dethier: "Les gens de la cité lainière sont très gentils avec nous mais, financièrement la solution ne tient pas la route."
- Assistance en chute libre.
- Un rapport de 20 pages dressé par la commission Magotte.
- 3x moins de tickets boissons vendus (par rapport à Ans) sur lesquels Liège perçoit 60%.

Abandonner Buraufosse ?
Rappel du coût des travaux de Buraufosse: 850000€ subsidiés à 75% et ce montant n'inclut pas l'éclairage obligatoire à partir du 1/01/2009.
Notre président Jules Dethier évoque 4 possibilités:
- Seraing (2 clubs de nationale y évoluent déjà)
- Eupen (10 km de plus que Verviers)
- Maastricht (il faudrait pour cela l'approbation de tous les autres clubs d'Exqi League)
- Ans (oui oui, vous lisez bien, on parle d'aménager le stade vélodrome. Une idée dont on peu se demander si elle ne risque pas de tuer définitivement le projet de construction de nouveau stade.

Retour à la case départ
Depuis le mois de mai le club n'a pas avancé d'1 cm. Nous sommes toujours à la recherche d'un stade en attendant le nôtre. (L'annonce du premier écrin date de 2004 -  Prédiction du nouveau stade ? La dernière date citée est 2011 : 7 ans pour construire un stade ça fait beaucoup)

Il va quand même être grand temps que le club avance car les supporteurs sont fidèles mais ils ne vont pas suivre comme des SDF pendant des années encore (cfr. la baisse d'assistance actuelle).

Voor zover ik het begrijp, spelen ze vanaf 1 november niet meer in Verviers, maar is Buraufosse niet klaar voor april 2009. Nu overwegen ze Seraing, Eupen, Maastricht en Ans...
Het nieuwe stadion is niet klaar voor 2011.

Ben benieuwd of er überhaupt nog ooit een wedstrijd op niveau op Buraufosse zal plaatsvinden...

Nadelen;
- Seraing: spelen al twee clubs op nationaal niveau (Seresien en Seraing)
- Eupen: 10 km. verder dan Verviers.
- Maastricht: heeft goedkeuring nodig van alle ploegen in de EXQI league
- Ans: ??? (iets over een velodrome?)

8hugs8

Ja wel ze praten over Ans dat heeft een Velodrome stadion(ik weet dat niet!) en ze willen in die stadion enkele werken maken om daar te spelen maar dat kan de projecten van de nieuwe stadion in...Ans stoppen...
Supporters houden niet naar Verviers gaan zo minder tickets gekocht,minder bieren gekocht(?)

georgesv

#2
die optie Ans: vertaald staat er: men spreekt van het stad Velodrome aan te passen. dit zou wel de plannen kunnen dwarsbomen van het nieuwe stadion dat gepland is.

nu is de vraag: wat is het stade Velodrome?
het oude rocourt noemde ook zo, daar staat nu een cinemakomplex.
http://www.belstadions.be/outdoor/oude/rocourt/
het stadion van Ans , waar Club Luik een tijd speelde, ( http://www.groundhopping.be/beelden/clubluik/index.html ) weet ik niet of dit ook zo noemt, ik dacht het niet?!


AthleticHolanda

Citaat van: georgesv op sep 14, 2008, 10:38:59
nu is de vraag: wat is het stade Velodrome?
het oude rocourt noemde ook zo, daar staat nu een cinemakomplex.
http://www.belstadions.be/outdoor/oude/rocourt/
het stadion van Ans , waar Club Luik een tijd speelde, ( http://www.groundhopping.be/beelden/clubluik/index.html ) weet ik niet of dit ook zo noemt, ik dacht het niet?!

Had in het begin dezelfde vraag, maar ik denk toch dat ze hetzelfde 'stadion' bedoelen als waar RFCL vorig seizoen speelde in Ans, kijk vooral naar de asfalt baan rondom het veld, dat zou je als 'velodrome' kunnen beschouwen.

Het zou wel zonde zijn als ze daar voor vast gaan spelen, tenzij er iets van een echt stadion zou komen natuurlijk.

georgesv

ze gaan nu blijkbaar op STVV (staaien) spelen??

8hugs8

FC Luik zal zijn laatst wedstrijd in Verviers spelen omdat:

-home fans niet in massa daar ging(laatst home wedstrijd 598 tickets verkocht)maar ze hebben ongeveer 1700 tickets verkocht voor een away wedtsrijd in St-Truiden laatst week!
-problemen met floodlights in Bielmont

De lonen voor het stadion in Eupen zouden heel te hoog zijn dan zullen ze waarschijnlijk in St-Truiden spelen voor de thuiswedstrijden

AthleticHolanda

Gaat dat definitief zijn in St. Truiden / St. Trond of wederom tijdelijk?

Ze spelen nu al 14 jaar buiten Liège hun thuiswedstrijden... te erg voor woorden eigenlijk.

hoevenen lion

Een nieuwe wending in het stadiondossier. Van wanneer weet ik niet juist maar ze zouden de rest van dit seizoen op Seraing spelen. Na nieuwjaar zouden ze naar Tongeren verhuizen als ik het goed begrijp.

georgesv

Thuismatchen FC Luik tot 31 december in Seraing

Tweedeklasser FC Luik, nog steeds zonder stadion, zal zijn thuiswedstrijden tot 31 december afwerken in Stade du Pairay in Seraing. Dat zijn de voorzitter van FC Luik, Jules Dethier, en de burgemeesters van Ans (Stéphane Moreau) en Seraing (Alain Mathot) maandag overeengekomen.

Fans ontevreden
De supporters zijn met deze regeling geenszins tevreden. Zij hopen nog steeds op een regeling op lange termijn en betoogden maandagavond voor het gemeentehuis van Ans, waar een ontwerp voor een nieuw stadion in Alleur momenteel wordt bestudeerd.

Huurgarantie
"Burgemeester Moreau heeft ons verzekerd van de wil van de gemeente om een nieuw stadion te bouwen" aldus Raphaël Schmitz, woordvoerder van de supportersclubs. "Maar hij heeft ons ook bevestigd dat de opvolging van het dossier gebonden is aan het neerleggen van een huurgarantie door de club voor een periode van 20 jaar, tussen de 1,25 en 1,75 miljoen euro. De gemeente van haar kant zou dan voor 40 procent tussenkomen in de kostprijs voor de bouw van het stadion."

Tilleur
Bij FC Luik is momenteel niemand in staat om deze garantie, die al op 6 juli werd aangevraagd, te geven. Ans heeft dan ook nog geen projectontwikkelaar aangeduid voor een nieuw stadion. FC Luik zelf hoopte te kunnen aantreden in het Stade de Buraufosse (Tilleur) in afwachting van de oprichting van een nieuw stadion, maar het stadion van Tilleur is niet conform de reglementen van tweede afdeling. Een dossier, dat voorziet in de nodige aanpassingswerken, is momenteel geblokkeerd. (belga/lpb)
(demorgen)

3434

Weet iemand nu waar ze spelen. Ik geloof in seraing maar ben er niet zeker van? We willen eens een match van hun bijwonen vandaar..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

georgesv

heb s inlichtingen ingewonnen: "nous jouerons à Seraing (stade du Pairay). A partir de janvier, ce n'est pas encore sûr à 100% mais on parle de Tongeren. Ce sera confirmé plus tard. "

3434

Dus tot januari spelen ze in seraing, tenminste wat mijn frans me verteld.
Bedankt!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hoevenen lion

Citaat van: 3434 op okt 15, 2008, 13:28:54
Dus tot januari spelen ze in seraing, tenminste wat mijn frans me verteld.
Bedankt!
3 Posts daarboven stond het zelfs in het nederlands ;-).

8hugs8

Vers l'Avenir(krant), 08/11/2008

Le président Jules Dethier a dévoilé son plan B. Plus question de stade à Alleur mais d'un stade qui verrait le jour à Rocourt.

S'il n'a pas réagi à chaud aux propos des responsables politiques des communes d'Ans, Sant-Nicolas, Seraing et du ministre Daerden, le président Jules Dethier est bel et bien sorti du bois hier, à l'occasion du match entre Liège et l'Antwerp.

«Depuis un mois et demi, nous négocions avec la famille Grieten pour l'achat d'un terrain de 17 hectares situé rue du Stade à http://rocourt.» C'est sur ce terrain que Jules Dethier entend faire ériger le futur stade du RFCL. Quid donc du plan d'Angleur, dont il a été éjecté? «Il faut assurer un financement pour l'achat du terrain. Je ne veux pas encore parler de montant mais la coopérative est d'ores et déjà créée.»

Jules Dethier compte aussi sur le plan d'Alain Courtois, en vue de la Coupe du Monde 2018 pour réaliser son projet. «Nous avons déjà rencontré Alain Courtois qui est décidé à faire un des 16 stades d'entraînement à Liège dans le cadre de ce projet.» Et au cas où le futur stade de Liège serait construit à Ans, l'homme fort du matricule 4 envisage même la possibilité d'un déménagement à Sclessin...

En attendant la réalisation de ce projet à long terme, il faudra pourtant résoudre le problème des infrastructures à court terme. À Seraing ? C'est le souhait de Jules Dethier mais Alain Mathot sera-t-il du même avis ? «Je me suis entretenu avec lui. C'est un garçon charmant. Ces propos de la semaine passée n'étaient pas dirigés contre moi. Je suis sûr que nous pourrions trouver un terrain d'entente pour rester au Pairay plus longtemps. Ce qui est clair, c'est que je ne veux pas aller à Buraufosse où il n'y a pas d'éclairage nécessaire à l'obtention de la licence pour la saison prochaine.»

Dans le cas contraire, Jules Dethier pense toujours à Tongres. «La visite du ministère de l'Intérieur y aura lieu le 25 novembre», signale-t-il.

Concernant l'école des jeunes, dont le séjour à Wihogne pourrait être achevé par une décision de la justice de paix de Visé, ce lundi, la ville de Liège viendrait au secours des Sang et Marine. «Willy Demeyer est avec nous et a trouvé des terrains à Bressoux», déclare le président.

Ce lundi fin d'après-midi aura lieu un conseil d'administration où le président Jules Dethier pourrait être mis en minorité.

hgrm

Even door Babelfish gegooid:

President Jules Dethier heeft zijn plan B. meer vraagstuk van stadium aan Alleur maar d' onthuld; een stadium dat aan Rocourt zou ontstaan. S' hij n' a dat niet warm op de woorden van de politieke verantwoordelijken van de gemeenten d' heeft gereageerd; Jaar, zijn Sant-Nicolas, Seraing en van de minister Daerden, president Jules Dethier wel degelijk gisteren weggegaan van het hout, aan l' gelegenheid van de match tussen Luik en l' Antwerp. ,,Sinds een maand en half, onderhandelen wij met de familie Grieten voor l' aankoop d' een terrein van 17 hectaren gelegen straat van het Stadium aan http://rocourt." C' is op dit terrein dat Jules Dethier het toekomstige stadium van RFCL wil laten oprichten. Quid dus van het plan d' Angleur, waarvan hij werd uitgeworpen? ,,Men moet een financiering voor l' waarborgen; aankoop van het terrein. Ik wil nog niet over bedrag spreken maar de coöperatie is d' reeds en reeds gecreëerd." Jules Dethier rekent eveneens op het plan d' Alain Hoffelijk, met het oog op het Snijden van Le Monde 2018 om zijn project te verwezenlijken. ,,Wij hebben reeds Alain Hoffelijk ontmoet die is besloten om een van de 16 stadia d' te doen; training in Luik in verband met dit project." En ingeval het toekomstige stadium van Luik aan Jaar zou gebouwd worden, l' de sterke man van het registratienummer 4 overweegt zelfs de mogelijkheid d' een verhuizing aan Sclessin... In afwachting van wachtend de implementatie van dit project op lange termijn, zal men nochtans het probleem van de infrastructuren op korte termijn moeten oplossen. AAN Seraing? C' is de wens van Jules Dethier maar Alain zal Mathot dezelfde mening toegedaan zijn? ,,Ik heb me met hem onderhouden. C' is een leuke jongen. Deze woorden van de vorige week n' niet tegen mij werden geleid. Ik ben zeker dat wij een terrein d' zouden kunnen vinden; overeenstemming om aan Pairay te blijven langer. Dat wat duidelijk is, c' is dat ik niet aan Buraufosse wil gaan waar hij n' heeft er d' niet; verlichting noodzakelijk voor l' verkrijgen van de vergunning voor het volgende seizoen." In het tegenovergestelde geval, denkt Jules Dethier altijd aan Tongres. ,,Het bezoek van het ministerie van l' Duidt het binnenste aan zal er plaats op 25 november hebben", er. Betreffende l' school van de jongeren, waarvan het verblijf aan Wihogne door een beslissing van de rechtvaardigheid van vrede van Beoogd, deze maandag, de stad Luik beëindigd zou kunnen worden zou komen aan de hulp van het Bloed en Marine. ,,Willy Demeyer is met ons en terreinen aan Bressoux" gevonden, verklaart de voorzitter. Deze fijne maandag d' de middag zal een advies d' plaatsvinden; bestuur waar president Jules Dethier in minderheid gezet zou kunnen worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen