Hoofdmenu

Het weer

Gestart door TeeZee, nov 24, 2007, 11:38:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Piers Corbyn voorspelde de afgelopen weken met veel bombarie dat er een superstorm op komst zou zijn waardoor dijken in Engeland en ook Nederland door zouden breken. Dat zou moeten gebeuren ergens tussen 24 en 28 november. Enfin, het gebeurt dus niet. Het komt zelfs niet eens in de buurt.

Met veel gekonkel probeert hij zijn gezicht te redden:
CiteerSTORM TERMINILOGY CLASH?.

In English, a hurricane is an Atlantic tropical cyclone with defined properties. For lack of a generally accepted term, we have used the word "Superstorm" in our forecast to describe the extraordinary double storm event we forecast for 23rd- 28th November. We now have learned that in Holland "superstorm" is understood as an apocalyptic event that inundates the whole country, and that you would call what we forecast a hurricane. We are sorry about any exaggerated fear our use of a word may have caused. Still, this does not change our forecast for a very serious storm bringing a high risk of sea surge.

Jammer voor hem is dat hij concrete getallen heeft genoemd tijdens zijn voorspellingen: 200 km/u. Waardes die nog nooit zijn voorgekomen en die wel degelijk horen bij een orkaan.

Ik heb het niet zo op mensen die achteraf de waarheid zo proberen te draaien dat ze toch gelijk hebben. Vermakelijk is het wel.

Han

Dan die ik het met wat beelden die niet liegen:







Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Waarachtig een winterse periode in Nederland. Er kan geschaatst worden op ondiepere slootjes en zo. Het grappige is dat het eigenlijk niet vreselijk wintert in Europa. Het is puur afkoeling in een hogedrukgebiede boven onze pan.

Overigens alleen is die afkoeling momentee alleen in de onderste 300 meter, daarboven stijgt de temperatuur als een tierelier. Op 500 meter dooit het gewoon 6 a 7 graden. In dit hele dunne koude laagje onderin is het ook nog eens erg vochtig zoals we allemaal gemerkt hebben. Vandaar de aanvriezende mist en lage bewolking die zo hardnekkig is.

Zondag volgt een soort van dooiaanval. Of die echt gaat slagen is nog maar de vraag, omdat er flink wat wind nodig is om zo'n koude "plaklaag" weg te blazen (warme lucht is lichter dan koude lucht en glijdt er bij te weinig stroming domweg overheen). Met en na de kerst lijkt de kans groter op dooi.

En dan in de eerste week van januari... zou het? Te ver weg nog.

TeeZee

Lente-achtig weer in Nederland! Dat blijft komend weekend het geval. Ik heb dan dienst en zal me te pletter vervelen wegens de afwezigheid van weer. Jammer dat dit forum morsdood is, ik zal me dus moeten vermaken met tv kijken of zo.

TeeZee

Zou het nog kunnen in ons kikkerlandje, winterweer? De kaarten zijn sinds kort steeds overtuigender aan het worden en stiekem kijk ik al waar ik een geschikt paar nieuwe schaatsen kan kopen. Het hart gaat sneller kloppen voor dit wintermens, maar tegelijkertijd dient de eerlijkheid te zeggen dat de manier waarop dit winterweer onze kant op gaat komen normaliter niet DE manier is.

Eind deze week moet het gaan gebeuren.

Stadionhopper

Wat staat ons precies te wachten? Ben nu wel benieuwd...
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

TeeZee

Citaat van: Dennis1981 op dec 21, 2008, 10:55:55
Wat staat ons precies te wachten? Ben nu wel benieuwd...
Volgend weekend komt de temperatuur niet boven nul.

Joost


hgrm

ik heb het wel weer gezien. Zet die vrieskist maar weet uit, zodat we gewoon wisselvallig weer bij +5 krijgen. Zoals het hoort.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Hier ligt op het moment 15 cm sneeuw met een dagtemperatuur van -7 en nachttemperatuur van -16.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hoevenen lion

En hoe is het in Leeuwarden? Zou de elf steden tocht doorgaan?

TeeZee

Citaat van: hoevenen lion op jan 06, 2009, 20:57:48
En hoe is het in Leeuwarden? Zou de elf steden tocht doorgaan?
Nee, de kou is daar veel minder en kouder wordt het daar vannacht niet. Er komt bewolking aan. Bovendien hebben ze de gemalen IIRC weer aangezet. Op essentiele punten ligt daarom maar 1 cm dik ijs.

Joost


Hugo

Wordt er in provincies als Limburg en Brabant ook geschaats op bevroren sloten, vaarten en dorpsijsbanen?

Joost

Citaat van: Hugo op jan 07, 2009, 08:58:51
Wordt er in provincies als Limburg en Brabant ook geschaats op bevroren sloten, vaarten en dorpsijsbanen?
Als we sloten en vaarten hadden werd er vast geschaatst. Nu zijn de mensen afhankelijk van door de brandweer opgespoten ijsvlakten.