Doelpuntenfascinatie

Gestart door Han, dec 08, 2007, 22:52:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Als de schijn mij niet bedriegt dan heeft het Nederlands Elftal en misschien wel de hele voetbalwereld op het hoogste toernooiniveau afstand genomen van fameuze pegels van hetzelfde kaliber.

Het verse geheugen leert dat Arie Haan in 1978 tegen Italië en Oostenrijk niet koos voor gepriegel maar ze er achteloos vanaf de middenstip injoeg zodat hij gewoon kon blijven staan voor de aftrap van de tegenpartij na zijn doelpunt. Eventjes juichen en de kousen afjurken in de middencirkel.

Waar zijn toch die afstandspoeiers van buiten de zestien gebleven op toernooiniveau? Die betonharde strepen die gelijkenis oproepen met scudraketten en Rusland tegen België ooit?.

Niet met micro-precisie en computergestuurd de zestien opzoeken. We zijn namelijk op zoek naar de naadloze streep waarmee een bal tijdens een eindronde doeltreffend de voetbalschoen verliet en nu nóg wordt gebruikt als ijkpunt en coördinaten voor kadastrale en ballistische meetapparatuur.

Begin niet over het mazzellobje van Marco van Basten in 1988. Dan heb je van dit topic met je blinde clubvoorkeur of je rabiate aversie geen ene reet begrepen
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

De laatste blinde streep van een Nederlander die ziedend in de goal verdween die ik me kan herinneren was Frank de Boer tegen Frankrijk. Euro2000. Wat een geweldige vrije trap. Rechtdoor. Boem. Goal.

Spelers van het huidige Oranje die het zeker kunnen zijn Schneijder en Van Bronckhorst.

Joost

Citaat van: Albion op dec 08, 2007, 23:01:08
De laatste blinde streep van een Nederlander die ziedend in de goal verdween die ik me kan herinneren was Frank de Boer tegen Frankrijk. Euro2000. Wat een geweldige vrije trap. Rechtdoor. Boem. Goal.

Spelers van het huidige Oranje die het zeker kunnen zijn Schneijder en Van Bronckhorst.

Was dat geen vrije trap?

TeeZee

Citaat van: Joost op dec 08, 2007, 23:16:59Was dat geen vrije trap?
Ja, dat was een vrije trap. Dat staat (en stond!) er ook. Maar wel van buiten de zestien en het was zeker ook een snoeiharde pegel.