Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jehoentelaar

Citaat van: ALenstra op jan 22, 2015, 17:03:14
Kan je beter naar Yankees-Red Sox gaan, dat is echt een rivaliteit.
Haha ja dat dacht ik ook, maar het is met een studiereis dus ik heb niet veel te kiezen. En ook niet te klagen. :)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Citaat van: ALenstra op jan 22, 2015, 17:03:14
Kan je beter naar Yankees-Red Sox gaan, dat is echt een rivaliteit.

Yankees-Red Sox is inderdaad wel de wedstrijd daar. Het vuurtje is vorig seizoen ook weer een beetje opgestookt toen Ellsbury van de Sox naar NYY ging.

Aan de andere kant: ze spelen 19 keer per seizoen tegen elkaar....

Yankees vs. Mets is Interleague (Yankees = American League, Mets = National League) zodat ze elkaar maar 4 keer per jaar treffen. Wat dat betreft is de 'subway series' wel bijzonderder.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Afgelopen weekend eens mijn andere sportinteresse z'n zin gegeven met het bezoek aan het Deutsche Tourenwagen Masters-weekend in Zandvoort. Dit is het tweede best bezochte autosportevenement van Nederland, na de Historische Grand Prix eind augustus op hetzelfde circuit. Beide evenementen moeten echter in de schaduw staan van de TT-races in Assen, waar zeker twee keer zoveel mensen op af komen als in Zandvoort en wat internationaal wordt gezien als een van de grootste motorsportevenementen in de wereld.

De strijd om het DTM-kampioenschap wordt uitgevochten door de drie merken Audi, Mercedes en BMW die elk acht auto's verdeeld over vier teams inzetten. Gereden wordt in negen weekenden met elk twee races: één van 40 minuten zonder pitstop op zaterdagavond (i.v.m. uitzendtijden ten opzichte van voetbal) en één van 50 minuten met pitstop op zondagmiddag. Naast zes keer in Duitsland wordt er dit jaar ook gereden in Nederland (Zandvoort dus), Oostenrijk (Steiermark) en in Rusland (Moskou). In de regel reizen ook een aantal kleinere kampioenschappen mee om er een dagvullend programma te maken. Meestal zijn dat de Duitse Porsche Carrera Cup, het Europees Formule 3 (juniorklasse onder de Formule 1) en de Audi TT-Cup.

Om dit hele verhaal nog enigszins te kunnen relateren aan het forum: de sfeer op het circuitterrein is erg Duits vanwege de vele oosterburen die het weekend in Zandvoort spenderen en combineren met het volgen van de races. Ze schuiven daarbij niet onder stoelen of banken ook fanatiek supporter te zijn van een voetbalclub - zo heb ik her en der fans van Münster, Ingolstadt, Dortmund en Düsseldorf voorbij zien lopen.


(foto: eigen archief)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jef400

Ziet er leuk uit. Neem ik in overweging voor een volgende keer.

Jehoentelaar

Mocht je (of iemand anders) vragen hebben over een bezoek aan CPZ, dan kan ik die wellicht beantwoorden - ben enkele jaren vast bezoeker van het circuit en heb een blauwe maandag als marshal dienst gedaan.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Hugo

Nice, ik ben zo oud dat ik nog Formule 1 op Zandvoort gezien heb.

FCT1980

Ik bezoek eigenlijk nooit andere sporten maar volgende week gaat het dan toch gebeuren. Twee Alpenetappes in de tour met de Alpe 'd Huez als finale. Zelf fietsen we die donderdag ook. Zie er nu al tegenop ook al heb ik best veel getraind.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

Weet niet of er iemand anders ook interesse heeft maar komende zomer is het EK atletiek in het olympisch stadion Amsterdam. Voor mij een mooie gelegenheid om een vol olympisch stadion te bezoeken gedurende een mooi evenement. Dagkaarten zijn inmiddels in de verkoop.

Joost

Citaat van: Koning Kriel op dec 15, 2015, 10:24:50
Weet niet of er iemand anders ook interesse heeft maar komende zomer is het EK atletiek in het olympisch stadion Amsterdam. Voor mij een mooie gelegenheid om een vol olympisch stadion te bezoeken gedurende een mooi evenement. Dagkaarten zijn inmiddels in de verkoop.

Dank voor de tip aangaande de kaartverkoop. Ik had 'm ook op de lijst staan.

Nort

Enkel jammer dat de mooiste finales op dezelfde dag vallen als het EK voetbal.

Koning Kriel

Wij willen de donderdag gaan met de finale 100 meter mannen en 200 meter vrouwen. De sessie op donderdag duurt tot 20:00, de halve finale EK wordt om 21:00 gespeeld dus dat wordt ergens in Amsterdam kijken denk ik.

Jeje

Ik wil er ook zeker heen, moet alleen nog even een mooie dag uitkiezen.

De publiekswissel

Zelf wil ik ook wel een keer het kaatsen in Franeker meemaken. De PC (Permanente Commissie der Franeker Kaatspartij) is zelfs de oudste sportklassieker van ons land. In 1854 vond de eerste PC plaats, daarvoor werd het middeleeuwse spel ook al gespeeld. Heeft iemand daar ervaring mee?
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Bier und Bratwurst

Citaat van: De publiekswissel op dec 15, 2015, 12:43:41
Zelf wil ik ook wel een keer het kaatsen in Franeker meemaken. De PC (Permanente Commissie der Franeker Kaatspartij) is zelfs de oudste sportklassieker van ons land. In 1854 vond de eerste PC plaats, daarvoor werd het middeleeuwse spel ook al gespeeld. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben van 1972 dus net te jong om voor 1854 te hebben gekaatst!!
Het ene stadion is het andere niet!

Hugo

Citaat van: De publiekswissel op dec 15, 2015, 12:43:41
Zelf wil ik ook wel een keer het kaatsen in Franeker meemaken. De PC (Permanente Commissie der Franeker Kaatspartij) is zelfs de oudste sportklassieker van ons land. In 1854 vond de eerste PC plaats, daarvoor werd het middeleeuwse spel ook al gespeeld. Heeft iemand daar ervaring mee?

Kaarten waren altijd lastig te verkrijgen, maar dat is laatste jaren eenvoudiger geworden (van horen zeggen, wil wel navraag voor je doen). Toch minder animo bij de jeugd.