Fantasy matchday na COVID-19

Gestart door red28, sep 09, 2020, 13:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

red28

Inmiddels zijn we ruim een halfjaar onderweg met het hele COVID-19 circus. Dit betekend ook dat we in ieder geval ruim 6 maanden geen matchday hebben beleefd in het door ons zo geliefde Verenigd-Koninkrijk. Vanmorgen zat ik met enig melancholie foto's/video's te bekijken van mijn laatste wedstrijdbezoek voor COVID-19 tussen Fleetwood Town FC en Blackpool FC (7-3-2020).

In deze weemoed sfeer leek het mij wellicht een leuk idee om jou ideale matchday in het VK hieronder te beschrijven. Denk aan fixtures, stadions/stands, steden, weersomstandigheden, bepaalde spelers, uitslagen, nachtleven, PMDS, etc. Je mag alles zelf samenstellen!

Mijn bijdrage
Millwall - West Ham United op een regenachtige novemberdag, kwartfinale FA Cup
Volgens enkele Millwall supporters die ik ken, kan bovenstaande fixture nooit uit de koker komen omdat de FA bang is voor totale chaos.
Er is zoals de meeste Engeland liefhebbers wel weten een lange geschiedenis aan rellen tussen beide supportersgroepen, de haat is echt ontzettend groot.
Een dergelijke derby op een koude en regenachtige novemberdag in de FA Cup is in mijn ogen bijna niet te overtreffen.

PMDS
Dit soort beladen duels brengt altijd een hoop mensen vroeg op de been richting de vele pubs. The Blue Anchor op enkele honderden meters van The Den is mijn favoriet. Een hoop tuig, keiharde muziek, hoogblonde dames achter de tap en prima prijzen.

Stand en wedstrijdverloop
Dockers stand, easy. Bij Millwall zit door het hele stadion wel tuig maar op de Dockers Stand blijven de meeste supporters staan gedurende de wedstrijd, vrij uniek in het VK. Tevens zijn de vakken van de Dockers Stand tegen het uit-vak aan de hele wedstrijd aan het provoceren, heerlijk!
Wedstrijdverloop maakt mij niet zo heel veel uit, als het maar geen 0-0 word. Een hoop strijd en een winstpartij voor de thuisclub doen vaak wel goed voor de sfeer!

Aftermatch en nachtleven
Na een winstpartij nog een paar pints drinken in de pub is een must-do in Engeland. Rond The Den liggen een paar pubs, echt een favoriet heb ik niet.
Naarmate de pints lekkerder beginnen te smaken stijgt ook de zin om het nachtleven in de duiken. Het dure SOHO laat ik meteen links liggen, hoge prijzen in combinatie met trendy clubs voor toeristen....Nee, een echte aanrader is The Venue Club nabij Deptford. Typisch Engels uitgaan met alle ingrediƫnten; Sing-a-long tunes, bloot-bloter-blootst, combi-deals voor drank, ordinaire moves en vooral door het geluid gaan!

Long way home
Na een onvergetelijke nacht is de realiteit altijd weer enorm hard als de wekker veelte vroeg gaat, want uitchecken....Uiteindelijk vraag je jezelf met je bonkende kop af in een budgetvliegtuig vanaf Southend-on-Sea of Luton waarom je dit allemaal doet.....

Cheers!

ricodejong4

Leuk stukje! Al zorgt het ervoor dat het verlangen naar het post-Corona tijdperk enkel groter wordt..