Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voetbalhopper

Citaat van: hgrm op dec 08, 2011, 17:26:03
Krefeld en Düsseldorf zijn beide toppers in het Duitse ijshockey die binnen reikwijdte van de Nederlandse grens liggen.

Trekken die teams ook nog een beetje toeschouwers ?

Bossche Bol

Citaat van: yesyes op dec 17, 2011, 20:42:18
Trekken die teams ook nog een beetje toeschouwers ?
Dit seizoen: Düsseldorf en Krefeld gemiddeld 4.500, Köln 9.600
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Voetbalhopper

Gisteravond voor het eerst sinds jaren weer een naar het ijshockey geweest. Fotos van staan online op me blog

AthleticHolanda

Citaat van: yesyes op jan 07, 2012, 14:39:03
Gisteravond voor het eerst sinds jaren weer een naar het ijshockey geweest. Fotos van staan online op me blog

Waar spelen de Devils momenteel, is dat het derde niveau?

Voetbalhopper

Citaat van: AthleticHolanda link=topic=582.msg34930#msg3
4930 date=1325955421

Waar spelen de Devils momenteel, is dat het derde niveau?
Volgens mij is dat het 2e niveau. Maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Ik ga er wel vanuit dat ze dit jaar promoveren, staan momenteel dik eerste

ALenstra

#50
Promotie en degradatie zoals in het voetbal kent het ijshockey in Nederland niet. Je kan eredivisie spelen wanneer je wilt, zolang je maar een goede sponsor hebt. Het verschil tussen eredivisie en eerse divisie is in ijshockey enorm groot. Zonder een goede sponsor of geldschieter wordt je afgeschoten in de eredivisie.

EDIT:
Nijmegen speelt momenteel in poule B van de eerste divisie en dat is het 3e niveau. Poule A van de eerste divisie is het 2e niveau. Tussen poule A en Poule B is wel een promotie/degradatieregeling. De nr.1 van poule B promoveert naar poule A. Tussen poule A en de eredivisie is geen promotie/degradatieregeling.

Joost

Wat een orkaan van geluid gisteren in de LottoDome. Een echt stadion helemaal ingericht voor het volleybal.

2500 toeschouwers waarvan ongeveer 150 Grieken. Die Grieken hadden de cafe's in de stad volgens mij allemaal uitgetest en zongen de hele wedstrijd lan. Maar qua volume kwamen ze niet over het thuispubliek heen. De thuisfans hadden ook veel meer reden tot juichen.

Het was een alles of niets wedstrijd. Maaseik had 9 punten, Iraklis 8 en alleen de winnaar mocht (samen met groepswinnaar Izmir) naar de laatste 12. De Grieken misten hun aanvalsleider maar dat doet niets af aan de fenomenale wedstrijd die Maaseik speelde. De Belgen, met 3 Nederlanders in de basis 6 waaronder een uitblinkende Jeffrey Maan, speelden haast foutloos en gingen als een wals over de Grieken heen. In alle drie de sets kwam de score 17-10 op het bord om aan te geven dat de Grieken geen moment in de wedstrijd konden komen. De uiteindelijke setstanden: 25-17, 25-14 en 25-16.

Helaas dus geen spanning in het duel maar wat een sfeertje. De speaker fungeerde als een soort ophitser van het publiek en deed dat met verve door ook rustpauzes in te lassen. Vanmiddag is de loting. Er zijn nog 12 teams over en na 2 knock-out rondes zullen er nog 3 teams over zijn. Die drie plus de organisator spelen later dit jaar de Final Four.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op jan 19, 2012, 10:58:29
De Grieken misten hun aanvalsleider

Door visumproblemen las ik, dat is ook wat!

Arjen

Vanmiddag schaatsen in Thialf gezien. Los van de taferelen die ook bij het Nederlands elftal te zien zijn (zet een bos wortelen op je hoofd) is schaatsen wel een sport die leuk is om te volgen. Daarbij moet ik toegeven dat de 5 km-ritten van de niet kanshebbers wel een kilometer of twee mochten worden ingekort.

ALenstra

Van zaterdag 31 maart t/m vrijdag 6 april het U18 WK ijshockey divisie 2A in Heerenveen. Deelnemers zijn Nederland, Groot Brittannie, Zuid Korea, Litouwen, Roemenie en Kroatie, Een dagkaart voor 3 wedstrijden kost 5 euro.

ALenstra

Op 17 januari een NBA basketbal competitiewedstrijd in Londen. De New York Knicks en de Detroit Pistons treffen ellkaar dan in de O2 Arena.

Victor Charlie Hotel

Honkbal: Port of Rotterdam-toernooi (Nederlands team), Haarlemse Honkbalweken (idem)

Rugby: als ik in november a.s. in Rome ben, ga ik deze sport voor het eerst kijken. The All Blacks gaan dan oefenen tegen de mastodonten van Italië. Alleen al de haka van The All Blacks is een sensatie om naar te kijken.

Formule 1 autoracerij: vroeger 3x bij de Grand Prix van Nederland geweest, maar het nadeel is dat de kaarten erg duur zijn (altijd al geweest) en dat je ze maar 1x voorbij ziet flitsen en dan een hele tijd niets.

Schaken: het Hoogovenstoernooi in Wijk aan Zee.

Tennis: Davis Cup in het Gelredome, Arnhem: Nederland (met Martin Verkerk) - Zwitserland (met een nog jonge Roger Federer) en in de Jaarbeurshallen, Utrecht: Nederland - Duitsland (Eltingh, Haarhuis en Siemerink vs. o.a. Stich en Becker).

Volleybal: 1988 een oefenpotje in Huissen: het Nederlands herenteam in de opbouw naar de Olympische Spelen in 1992 (met o.a. Ron Zwerver, Peter Blangé).

Arjen

Vanmorgen kaarten besteld voor 49ers-Jaguars (American Football) op Wembley. Ik ben geen echte kenner/fan. Jaarlijks de Superbowl kijken met mijn broer is het wel zo'n beetje. Maar om eens live een wedstrijd te zien lijkt me super.

ALenstra

Ik ben zelf 2 keer bij een NFL=wedstrijd op Wembley geweest en dat is gewoon geweldig om mee te maken. En je komt gigantisch veel mensen in NFL tenues tegen in de stad. Ik overweeg in september naar Vikings-Steelers te gaan, ook op Wembley.

Joost

Ik was vanavond eens naar het basketbal in Weert geweest. Na voetbal, hockey, volleybal, cricket, honkbal, handbal, rugby league, rugby union, australian football de 10e teamsport die ik live mocht zien. Maar in tegenstelling tot al die andere zal ik basketbal niet zo snel meer bezoeken.

Weert speelde tegen Leiden. De hele wedstrijd lang in de warme sporthal stond de speaker veel te hard en werd er door de aanwezige toeschouwers met klappers gemept. Ik heb nog suizende oren van de herrie.

Ook de sport zelf kan me echt totaal niet boeien. Het is vrijwel iedere keer hetzelfde kunstje en dat duurt dan hooguit 24 seconde. Het spel ligt ook verschrikkelijk vaak stil waardoor er geen schwung in komt. Het maken van vele persoonlijke fouten in de slotfase was me bekend. Maar waarom nog steeds dat zinloos onderbreken van het spel in de laatste 20 seconde als je team inmiddels twaalf punten achter staat. In die laatste 20 seconde speeltijd gebeurde dat liefst 4 keer.

Nee, basketbal is echt niet aan mij besteedt.