Hoofdmenu

CL 2010/2011

Gestart door TeeZee, jul 28, 2010, 22:58:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Teleurstellend begin voor Ajax, 1-1 thuis tegen PAOK.

Han

Citaat van: TeeZee op jul 28, 2010, 22:58:22
Teleurstellend begin voor Ajax, 1-1 thuis tegen PAOK.

Ik ga er voor deze gelegenheid geen cynische stelling aan wagen. Nochtans heb ik de stellige indruk dat een eventuele voortijdige uitschakeling van de godenzonen in de antiposte van de Champions League zowel jouw innig gekoesterde verwachting alswel instemming en goedkeuring weg gaat dragen.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

spons

Citaat van: Han op jul 29, 2010, 01:03:25
Ik ga er voor deze gelegenheid geen cynische stelling aan wagen. Nochtans heb ik de stellige indruk dat een eventuele voortijdige uitschakeling van de godenzonen in de antiposte van de Champions League zowel jouw innig gekoesterde verwachting alswel instemming en goedkeuring weg gaat dragen.

die van mij in ieder geval wel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

IN het kwartier dat ik zag was Ajax veel beter dan PAOK. Hoe ze niet hebben gewonnen blijft voor mij dus een raadsel.

TeeZee

Ik heb alleen de laatste 10 minuten gezien en Ajax werd in de laatste seconde een penalty onthouden. Het was trouwens toch wel een verademing om een wedstrijd te zien zonder het monotone geluid van vuvuzela's op de achtergrond, het leefde op de een of de andere manier meteen veel meer.

Gert

Maar wel in een halfvolle Arena. Komt dat puur door de vakantie of ook door het TV effect? Iedere balomwenteling in het kader van de CL, al is het in een voor-voorronde dient blijkbaar live te worden uitgezonden.

Joost

Citaat van: Gert op jul 29, 2010, 21:04:53
Maar wel in een halfvolle Arena. Komt dat puur door de vakantie of ook door het TV effect? Iedere balomwenteling in het kader van de CL, al is het in een voor-voorronde dient blijkbaar live te worden uitgezonden.

Ik zou eerder zeggen; dat alles plus de prijzen en de kaartverkoop. Er was op de wedstrijddag alleen 1-op-1 verkoop en kaarten waren allesbehalve goedkoop. 50 euro lange zijde las ik ergens. Plus mensen uit de 'provincie' waren een week eerder naar de open dag gekomen en hebben daar DERTIG euro per persoon betaald voor een kaartje tegen Chelsea dat nota bene met het 3e elftal kwam.

TeeZee

Net resultaat voor Ajax na een spannende en leuke wedstrijd. Nu maar hopen voor de fans dat ze in een groep komen met aansprekende namen. Bij Twente zullen ze wel balen.

hgrm

Ik vond het nogal teleurstellend, het resultaat.
Gelukkig hebben ze nog een ronde om uitgeschakeld te raken (-:
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Gerrit-Jan

Citaat van: TeeZee op aug 04, 2010, 22:36:27
Bij Twente zullen ze wel balen.

Denk dat dat wel meevalt, ik gun het ze in ieder geval wel. Het zou voor het Nederlands voetbal alleen maar goed zijn als Ajax zich ook voor de CL plaatst. Alleen onbegrijpelijk hoe ze na de 3-1 die doelpunten weggeven.

Joost

Het Kampioenenspoor:

   FC Basel      Sui      48.675   
   Anderlecht      Bel      42.580   
   FC København      Den      34.470   
   Hapoel Tel-Aviv      Isr      27.775   
   Sparta Praha      Cze      27.395   
                  
   Rosenborg BK      Nor      23.980   
   FC Salzburg      Aut      19.915   
   Partizan Belgrade      Srb      13.800   
   MSK Zilina      Svk      10.666   
   Sheriff Tiraspol      Mol      5.458   

Het lijkt alsof er weinig echt verschil zit tussen de geplaatste en niet-geplaatste clubs.

Niet-kampioenenspoor
   Sevilla      Esp      108.951   
   Werder Bremen      Ger      94.841   
   Zenit St. Petersburg      Rus      61.258   
   Tottenham Hotspur      Eng      56.371   
   Ajax      Ned      55.309   
                  
   Dinamo Kiev      Ukr      42.910   
   Sporting Braga      Por      39.659   
   Sampdoria      Ita      30.867   
   AJ Auxerre      Fra      19.748   
   Young Boys      Sui      7.675   

Ajax krijgt altijd een tegenstander die redelijk te doen lijkt maar het zal wel lastig worden.

Al geplaatst:
   Internazionale      Ita      100.867   
   FC Barcelona      Esp      136.951   
   Manchester United      Eng      125.371   
   Chelsea      Eng      118.371   
   Arsenal      Eng      115.371   
   Bayern München      Ger      110.841   
   AC Milan      Ita      99.867   
   Olympique Lyon      Fra      96.748   
   Real Madrid      Esp      84.951   
   AS Roma      Ita      83.867   
   Shakhtar Donetsk      Ukr      73.910   
   Benfica      Por      72.659   
   Valencia      Esp      66.951   
   Olympique Marseille      Fra      62.748   
   Panathinaikos      Gre      56.979   
   Glasgow Rangers      Sco      56.158   
   Schalke 04      Ger      54.841   
   Spartak Moscow      Rus      33.758   
   FC Twente Enschede      Ned      25.309   
   Rubin Kazan      Rus      21.758   
   CFR Cluj      Rom      15.898   
   Bursaspor      Tur      6.890   


spons

Citaat van: Gerrit-Jan op aug 05, 2010, 00:04:38
Denk dat dat wel meevalt, ik gun het ze in ieder geval wel. Het zou voor het Nederlands voetbal alleen maar goed zijn als Ajax zich ook voor de CL plaatst. Alleen onbegrijpelijk hoe ze na de 3-1 die doelpunten weggeven.

Denk dat het niet meevalt voor FC Twente want als Ajax de CL haalt moet Twente een gedeelte van de TV rechten voor Nederland delen dus dat scheelt miljoenen.

Goed voor het Nederlandse voetbal betwijfel ik ten zeerste, Ajax zou in de UEFA Leugue nog wel wat punten pakken maar in de CL hebben ze niets te zoeken dus dit zal opnieuw betekenen dat Nederland daalt op de europese ranglijst
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Gerrit-Jan

Citaat van: spons op aug 05, 2010, 09:06:34
Denk dat het niet meevalt voor FC Twente want als Ajax de CL haalt moet Twente een gedeelte van de TV rechten voor Nederland delen dus dat scheelt miljoenen.

Dat wist ik niet. Dan is het inderdaad ongunstig voor Twente.

Citaat van: spons op aug 05, 2010, 09:06:34
Goed voor het Nederlandse voetbal betwijfel ik ten zeerste, Ajax zou in de UEFA Leugue nog wel wat punten pakken maar in de CL hebben ze niets te zoeken dus dit zal opnieuw betekenen dat Nederland daalt op de europese ranglijst

Als ze hun vorm van de afgelopen tweede competitiehelft hervinden, en gunstig loten, dan kunnen ze best een rol van betekenis spelen in hun poule.

spons

Citaat van: Gerrit-Jan op aug 05, 2010, 14:33:33
Als ze hun vorm van de afgelopen tweede competitiehelft hervinden, en gunstig loten, dan kunnen ze best een rol van betekenis spelen in hun poule.

Nee ook dan niet, je overschat het niveau van de Nederlandse competite schromelijk. FC Twente en eventueel Ajax gaan er echt in de eerste ronde van de Champions League uit en mogen blij zijn als ze via een 3e plaats in de poule doorgaan naar de UEFA Euro League
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op aug 05, 2010, 14:54:59
Nee ook dan niet, je overschat het niveau van de Nederlandse competite schromelijk. FC Twente en eventueel Ajax gaan er echt in de eerste ronde van de Champions League uit en mogen blij zijn als ze via een 3e plaats in de poule doorgaan naar de UEFA Euro League

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. AZ voetbalde vorig seizoen prima in haar poule maar miste een killersinstinct om door te drukken. Tegen Pireaus en Standard hadden ze eigenlijk moeten winnen en dan waren ze doorgegaan naar de knock-out.

Het ligt natuurlijk altijd aan de loting maar ik denk niet dat Twente en Ajax vooraf al volstrekt kansloos zijn.