Breda op het Emerald Isle

Gestart door Breda, aug 27, 2009, 21:48:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Breda

asdf

AthleticHolanda

Erg leuk tot nu toe! Ben benieuwd naar het vervolg!

3434

Super. Ik krijg zelf zin om er heen te gaan als ik uw verslag lees. Interessant geschreven en het lijkt echt wel de moeite (ken niks van N-I).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HJanneman

Ik zie hier altijd, geheel terecht, vooral foto's van Glentoran als het om Noord-Ierland gaat, maar dat stadion van Linfield FC is ook een plaatje, hoor!

hgrm

Breda, wat zit er tegenwoordig tegenover de hoofdtribune van Oriel Park? Toen ik er was, was het halfafgebouwde onoverdekte terracing.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Breda op dec 01, 2009, 14:43:30
De 'Gegengerade' (een woord dat ik op dit forum heb geleerd) bestaat uit enkele statreden over de hele lengte van het veld. Het grootste deel van deze lange zijde is overdekt. Een kortere versie van de tribune bij IJsselmeervogels.

Aha. Zo'n vermoeden had ik al. Daar leek het al op toen ik er was.
Overigens heb ik van Han (Egypte) het woord "tweede rang" geleerd voor de staanplaatsen tegenover de hoofdtribune.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Die tribune van Dundalk is toch pas een stuk jonger dan dat-ie eruit ziet?

Han

#7
Ik hoop in dit smaragdtopic met deze twee uiterst obscure beelden van Dundalk's Oriel Park (1998) een bijdrage te leveren aan een queeste die ondere andere 'de tweede rang' betreft.

Eerste rang betreft overigens uit vervlogen tijden de staantribunes die links en rechts aanpaalden aan de hoofdtribune, 'its length running only two quarters of the pitch'. De Wageningse Berg en de Blauw Kei zijn daar prominente voorbeelden uit een lange serie.




Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Breda op dec 01, 2009, 19:33:00
Ik verkeerde in de veronderstelling dat die tribune redelijk oud is. Kan op het internet niks erover vinden. Het interieur van het bouwsel is wel tamelijk ouderwets.

Maar aan de wijze waarop je je vraag stelt, meen ik te merken dat je meer weet?

Ik heb een tijd lang contact gehad met een fervent Dundalk fan, ooit eens leren kennen op een Championship Manager forum. Hij vertelde me destrijds dat Dundalk na enkele jaren 'exiled' weer een eigen stadion had; Oriel Park.

Nazoeken levert op dat ze tijdelijk ergens anders hebben gespeeld tijdens het werk aan Oriel.

Han

De voorloper van de huidige main stand op Dalymount Park een pre 1990 opname van een uit 1926 daterend kleinood en in 1931 'gemoderniseerd' door de fameuze Archibald Leitch.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hugo

Citaat van: Breda op dec 05, 2009, 02:56:15

Ten slotte nog de link naar een vermakelijk filmpje waarop Johnny Logan te zien is die in Dalymount Park zijn 'Hold me now' zingt, hartstochtelijk ondersteund door een supporterskoor:

Johnny Logan in Dalymount Park 2008

Briljant!

Dit moet toch wel jouw ultieme natte droom zijn, of ga je voor Sandra Kim in het Dudenpark?

AthleticHolanda

Hele mooie foto's weer, Derry City ga ik echt heel graag eens heen, jammer dat ze voorlopig niet op het hoogste niveau spelen.

Welk stadion ligt er eigenlijk in de achtergrond op de laatste foto van the Brandywell?

Hielke

Bedankt voor alle mooie foto's, Breda!


Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed