Week 16, maandag 12 t/m zondag 18 april

Gestart door AthleticHolanda, apr 01, 2010, 17:33:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mar

Citaat van: Breda op apr 15, 2010, 00:14:39
wo 14 apr : RC Mechelen - FC Rupel Boom
za 17 apr 's middags: Noordwijk - Quick Boys of Capelle - Barendrecht
za 17 apr 's avonds: Dender - Leuven of Waasland - Antwerp
zo 18 apr: Verbroedering Maasmechelen - Waltwilder

Zo te zien gaat ge toch naar Verbroedering ;-)

hgrm

Citaat van: hgrm op apr 12, 2010, 09:59:25
zaterdag 17/04:
14.30: Capelle-Barendrecht

Leuke sfeer, veel publiek (2500 à 3000) en uiteindelijk na een niet al te beste wedstrijd terecht 1-1. In de eerste helft was Barendrecht beter, in de tweede helft Capelle. Aan beide kanten waren er weinig echte kansen.
Voor het eerst heb ik voor een amateurwedstrijd in Nederland 10 euro betaald, zelfs de derby in Spakenburg is goedkoper. Vervolgens vragen ze ook nog een 'vrijwillige' bijdrage voor het programmaboekje. Als ik vervolgens zeg dat ze 'm me dan maar gratis moeten geven, blijkt vrijwillig opeens helemaal niet zo vrijwillig te zijn. Uiteindelijk was € 0,25 het minimum. Stelletje afzetters.....

Citeer
19.00: Almere Magpies - HCAW

Goede pot van HCAW. Al snel 5-0 voor, daarna haperde de aanval een beetje en ook de verdediging liet wat steekjes vallen, zodat Almere terugkwam tot 5-3. Door prima pitchen (4 maal 3 slag) van closer Joran Klarenbeek en een mooie 2 run double van Daal kwam HCAW niet verder in de problemen en werd het uiteindelijk 7-3.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Niels_Zitterd

Zo net thuis na een geweldige avond voetbal in... Eupen of all places.
Ik had me er niet teveel van had voorgesteld maar ben heel erg positief verrast.

Dit kwam met name door de aanhang van Lierse, buiten een volledig uitverkocht uitvak was ook 3 kwart van de hoofdtribune en de helft van de staantribune aan de andere zijde bezet door Lierse fans. Dit is volgens mij ook de eerste wedstrijd die ik heb meegemaakt waar er meer uit dan thuis supporters aanwezig waren. Leuke pot voetbal van 2 ploegen die er vol voor gingen. Lierse trok uiteindelijk aan het langste eind 1-2.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er in Eupen de laatste jaren zoveel supporters geweest zijn voor een wedstrijd. Het stadion am Kehrweg was bomvol.

Joost

Zodadelijk op weg naar Arnhem voor Vitesse v Roda. Hup Heerenveen!

King Nothing

Citaat van: King Nothing op apr 02, 2010, 11:39:45
16-04: FC Emmen - FC Zwolle

De laatste van het seizoen... Qua FC Emmen dan.

Een middelbare school in Emmen bestaat 15 jaar en had daarom zo'n 5000 kaartjes opgekocht voor deze wedstrijd. De Gemeente Emmen heeft de rest opgekocht. Dus buiten de SCC houders waren er geen losse kaarten te koop, tientallen dagjesmensen werden teleurgesteld en zullen helemaal zuur naar de samenvatting hebben gekeken toen bleek dat er minstens 1000 plaatsen per tribune leeg bleven.

De wedstrijd was bagger.

En scholieren van 12, 13, 14, 15 jaar oud zijn nog vele malen irritanter dan kinderen van 3, 4, 5 jaar die met pappa mee mogen. De pubers boeit het voetbal niet, dus na 5 minuten begint alles om je heen rond te lopen, schreeuwen, etteren, spugen, springen, rondlopen, zitten, staan, zitten, staan, lopen, rennen, springen, zitten, staan, kortom, de ergernis was groot. Vele malen groter dan een gemiddelde wedstrijd die ik in het afgelopen seizoen bij FC Emmen heb gezien.
Na 30 minuten had ik het wel bekeken op de plek waar ik normaal zit. Als dank voor het betalen voor een SCC van 150 euro word je weer eens weggepest door dagjesmensen. De resterende tijd van de wedstrijd werd doorgebracht in en om het supportershome. Buiten kijk je op het veld, binnen is bier en een beamer met bijbehorend megascherm waar de wedstrijd ook te zien is.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

voetbalfan

Citaat van: Breda op apr 17, 2010, 23:50:32
Ik heb nog eens contact gehad met Verbr. Maasmechelen; men gaf aan ook volgend jaar nog aan de Boudewijnlaan te spelen, dus ik kies voor een ander affiche: Wijnegem-Kempen.

Vandaag heb ik een combi gemaakt van Noordwijk-Quick Boys (0-0, maar een boeiende wedstrijd) en daarna naar wat wel eens een van de laatste thuiswedstrijden in 2e klas van het financieel in nauwe schoentjes verkerende FCV Dender EH geweest zou kunnen zijn. De wedstrijd tegen OHL (1-1) was niet verheffend. Speler van Leuven krijgt rood. Supporters Dender: "En in de douche is 't ook plezant". Antwoord supporters Leuven: "In provinciaal is 't ook plezant".

Woensdag tijdens FCV Dender EH tegen KV Oostende ook een tof sfeertje:
KVO: Wij willen sex me die blonde
FCV: Wij willen sex me die blonde
KVO: Die van elle, is marginaal, die van elle is marginaal!

En ook veel 'in derde klasse, ist zo plezant, in derde klas ist zo plezant' gehoord. En dan nog een fluitconcert van de KVO-aanhang na het geroep van 'het is een vak vol garnalen'.
Bovendien vrij tof matchke gezien met in de 88' doelpunt Lahousse voor KVO!

Joost

Citaat van: Joost op apr 18, 2010, 11:27:06
Zodadelijk op weg naar Arnhem voor Vitesse v Roda. Hup Heerenveen!
Heerenveen deed ons een groot plezier door niet te verliezen van NAC. Roda zelf veegde Vitesse volkomen van het veld maar maakte het zichzelf bijzonder lastig door Vitesse van 0-3 terug te laten komen tot 2-3.

In de faire wedstrijd was alleen de scheidsrechter nog slechter dan Vitesse. Ed Janssen is vast een veelbelovend arbiter maar vandaag had hij zijn dag niet.


hgrm

Citaat van: hgrm op apr 12, 2010, 09:59:25
Zondag 18/04:
14.00: HCAW - Almere Magpies

Het was zo'n wedstrijd die je een jaar van je leven kost....

De eerste 8 innings werd geen punt gescoord, dankzij goed pitchen en puike verdedigende acties. Vooral HCAW-starter Joey Eijpe was met 10 strike-outs sterk.

In de top 9th kwam Almere op voorsprong zodat HCAW nog één inning had om een verlenging uit het vuur te slepen. Dit lukte met wat kunst en vliegwerk.
In de bottom 10th kreeg HCAW de honken vol. Almere leek met een dubbelspel uit de inning te komen, maar de tweede honkman liet de bal vallen zodat de de nul op 1 niet gemaakt werd en het winnende punt binnengelopen kon worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

wekke

Citaat van: Niels_Zitterd op apr 18, 2010, 00:55:20
Zo net thuis na een geweldige avond voetbal in... Eupen of all places.
Ik had me er niet teveel van had voorgesteld maar ben heel erg positief verrast.

Dit kwam met name door de aanhang van Lierse, buiten een volledig uitverkocht uitvak was ook 3 kwart van de hoofdtribune en de helft van de staantribune aan de andere zijde bezet door Lierse fans. Dit is volgens mij ook de eerste wedstrijd die ik heb meegemaakt waar er meer uit dan thuis supporters aanwezig waren. Leuke pot voetbal van 2 ploegen die er vol voor gingen. Lierse trok uiteindelijk aan het langste eind 1-2.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er in Eupen de laatste jaren zoveel supporters geweest zijn voor een wedstrijd. Het stadion am Kehrweg was bomvol.

En wat een feest hebben wij daar gevierd! Een uur na het laatste fluitsignaal stond de ganse menigte nog te dansen in de straten achter het stadion. Nog twee punten hebben we nodig om de titel veilig te stellen.

Niels_Zitterd

Citaat van: wekke op apr 18, 2010, 20:59:11
En wat een feest hebben wij daar gevierd! Een uur na het laatste fluitsignaal stond de ganse menigte nog te dansen in de straten achter het stadion. Nog twee punten hebben we nodig om de titel veilig te stellen.

De sfeer die jullie hebben gemaakt heb ik zelden gezien van een uitploeg.
Ik heb echt genoten!
Jammer genoeg ben ik komende zondag niet in de gelegenheid om naar Lierse - RS Waasland te komen.
Dat lijkt me een erg leuke pot om te bezoeken.

wekke

#40
Uit ervaring weet ik dat onze sfeer op verplaatsing nog beter kan dan gisteren. Komende zondag zal het Lisp wel uitverkocht geraken. Ook de 2.800 bezoekerskaarten naar Oostende zijn bijna de deur uit. In Oostende is er zelfs een discotheek afgehuurd voor een heuse pre-match party :-)

edit: Sfeerverslag van gisteren Eupen - K.Lierse.SK.: Sfeerverslag

Niels_Zitterd

Citaat van: wekke op apr 18, 2010, 22:08:06
Uit ervaring weet ik dat onze sfeer op verplaatsing nog beter kan dan gisteren. Komende zondag zal het Lisp wel uitverkocht geraken. Ook de 2.800 bezoekerskaarten naar Oostende zijn bijna de deur uit. In Oostende is er zelfs een discotheek afgehuurd voor een heuse pre-match party :-)

edit: Sfeerverslag van gisteren Eupen - K.Lierse.SK.: Sfeerverslag

Het "We're going home, we're going home, First Division is where we belong!" dat massaal werd gezongen vond ik geweldig.
Lang geleden dat ik deze song nog eens door een stadion heb horen gaan.

hgrm

Maaskant schijnt andere plannen te hebben.....misschien dat NEC nog wil meewerken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Breda op apr 18, 2010, 22:26:37
Nou Joost, als NAC van Twente verliest zijn we allemaal blij: Ajax geen kampioen, Roda naar de barragewedstrijden en ik volop gelegenheid om nacompetitiewedstrijden in Nederland en België te bezoeken. Nu is het alleen nog aan Twente om uit te voeren.

Het ironische is dat de play-off duels gespeeld worden op 6 en 9 mei en ik van 6 tot en met 10 mei in Engeland vertoef voor een combinatie van cultuur en Exeter City v Huddersfield Town.

Play-offs halen is leuk maar als het niet lukt is het seizoen wat mij betreft gewoon geslaagd. Zeker de doelpuntenmachine die Roda na de winterstop is is en genot om te zien.