Week 20, maandag 17 mei t/m zondag 23 mei

Gestart door AthleticHolanda, mei 13, 2010, 21:22:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

18/05 - FC Sankt Pauli - Celtic
19/05 - Iets bij de amateurs in Duitsland

Verder nog niets...

Bossche Bol

20-5 KVSK United-Eupen
23-5 KVSK United-Roeselare
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Stadionhopper

22-05 SV Walhof Mannheim - Preussen Münster
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

spons

Citaat van: AthleticHolanda op mei 13, 2010, 21:22:52
18/05 - FC Sankt Pauli - Celtic
.

wordt er in die bouwput gewoon gevoetbald, ben er afgelopen woensdagmiddag nog geweest ( hotel lag tegenover hwet stadion ) voorafgaand aan de uefa cup finale maar stadion staat volop in de steigers
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: spons op mei 15, 2010, 15:54:02
wordt er in die bouwput gewoon gevoetbald, ben er afgelopen woensdagmiddag nog geweest ( hotel lag tegenover hwet stadion ) voorafgaand aan de uefa cup finale maar stadion staat volop in de steigers

Ben er zelf niet langs gelopen maar ze gaan gewoon voetballen met drie tribunes inderdaad.

Zat je in de etap? ;-)

spons

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Niels_Zitterd

22-05: FC 08 Homburg - SpVgg EGC Wirges

Joost

Wat mij betreft had dit agendatopic tot maandag mogen lopen, het is immers Pinksteren.

Enfin, vanavond mijn meiden zien verliezen van Rood Groen LVC '01 met 13-0. Ik heb ze zelden zoveel lol zien hebben en ondanks de uitslag hebben ze ook goed hun best gedaan. Deels kwam het ook door het leeftijdsverschil. Doordat er 1 meisje is van 1993 spelen ze eigenlijk een klasse te hoog.

Zaterdag spelen ze in Haslou, dat wordt een stuk spannender.

Daarna zaterdag de nacompetitie wedstrijd tussen RKSVB en Daalhof voor promotie vanuit 6A. RKSVB, de B staat voor Bernardus, is de club van Ubachsberg. Dat is letterlijk bij mij wegfietsen, park door, stukje JFK-Laan, de Ubachsberg op (4,6%, 1400 meter) en dan ben je er. Terug gaat een stuk sneller.

RKSVB speelde decennialang veel hoger maar is de laatste 15 jaar wat heen en weer aan het zwalken tussen 5 en 6. Ook Daalhof, uit Maastricht, is wat afgezakt maar een nog redelijke jonge vereniging.

Zondag niets.

Maandag een nacompetitiewedstrijd naar keuze. Misschien zelfs Venray v VVSB.

wekke


voetbalfan


Joost

Net nog gauw even naar Vaesrade v RAPID willen gaan. Kom ik aan, damestraining. Foutje in de krant, ze spelen pas zaterdag. Toen toch maar doorgetuft naar Bocholtzerheide en het laatste half uur van WDZ v RKASV gezien. Amby heeft voor de vierde keer in 6 jaar de nacompetitie gehaald om daar net als in alle andere keren gelijk uit te vliegen. Eerste pot was in 1-2 voor WDZ geeindigd, nu stond het toen ik kwam al 1-0. WDZ maakte 2-0 maar vanuit het niets werd het in de slotminuten 2-2. De hoop was van korte duur want WDZ counterde de 3-2 binnen. 4 goals in een half uur. Lekker gemiddelde.

Joost

Vanochtend in de hitte de meiden met 6-3 zien verliezen in Elsloo. Het gebrek aan wisselspeelsters brak ze na de rust op. De tegenstander had er 4. Op conditie werd het dus nog van 2-3, 6-3.

Wel hebben ze in Elsloo kunstgras, een nieuw soort en het leek zowaar op echt gras. De meiden waren er ook lovend over. Normaal heb ik een bloedhekel aan dat plastic maar dit zag er echt goed uit. Het rook ook niet naar plastic zoals veel van die andere soorten.

Vanavond genoten van het weer bij RKSVB v Daalhof. Daalhof had al met 1-3 verloren thuis tegen Wijnandia. In de tweede helft drukte RKSVB het krachtsverschil uit in cijfers en werd het 2-0. Maandag in Wijnandsrade moet er nogmaals gewonnen worden voor promotie.

Maandag naar Nyswiller v MSP. De winnaar promoveert en bij een gelijkspel met goals is MSP gepromoveerd. Mocht het 0-0 worden dan heb ik werkelijk geen idee wat er gebeurt. Eerdere uitslagen; Haanrade v Nyswiller 0-0, MSP v Haanrade 2-2.

AthleticHolanda

Ik ga morgen wel naar Venray al heb ik weinig goede hoop op een positief resultaat, denk dat VVSB toch een maatje te groot is...

Joost

Een correctie. Er is versterkte promotie vanuit 6 naar 5 dus door de winst van RKSVB zijn ze wel al direct gepromoveerd en is de wedstrijd van vanmiddag tegen Wijnandia slechts om de eer.

Ik zag Nyswiller promoveren zojuist, leuk terreintje en een mannetje of 250. MSP had een overwicht in de beginfase maar na een terechte penalty voor Nyswiller kantelde de wedstrijd volledig. De penalty zelf vloog richting Wahlwiller maar het overwicht bracht vlak voor de rust 1-0 op het bord.

MSP moest winnen en probeerde vanalles in de tweede helft, Nyswiller was veel gevaarlijker in de omschakeling en leek 2-0 te maken. De scheidsrechter besliste anders. De spits was aangeraakt en ondanks dat hij scoorde volgde geen goal maar rood en een vrije trap. De grensrechter voor mijn neus snapte er ook niets van. 10 minuten voor het einde toch 2-0 uit een counter en einde verhaal voor MSP.

Nyswiller naar 4e, Haanrade naar de herkansing.

AthleticHolanda

Venray heeft het net niet gered tegen VVSB. De westerlingen startten beter maar wisten niet te scoren waardoor Venray zich terug wist te vechten in de wedstrijd. Na een 0-0 ruststand moest vlak na rust een VVSB'er met rood vertrekken waarna Venray alles op de aanval gooide. VVSB beperkte zich tot het spel op alle mogelijke manieren vertragen en slaagde daar helaas in. De scheidsrechter uit Leeuwarden gaf een vrije trap voor een overtreding binnen de 16. Venray scoorde hier toch uit, raakte nog de paal maar helaas vergat de Fries zo'n 7 minuten tijd bij te trekken waardoor VVSB stand hield en het haalde.

Venray mag nu de herkansing in met WKE en Be Quick 1887, een mission impossible denk ik.

Weet iemand overigens wanneer het bekend wordt of er twee amateurclubs, of slechts één nog promoveert naar de Topklasse?
M.a.w. wanneer wordt definitief het lot van Veendam bekend?