Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: hgrm op okt 01, 2009, 12:29:33
Absoluut een must-have voor mensen met interesse in het Duitse voetballandschap.
Misschien ga ik deze druk ook nog wel aanschaffen, maar dan moet ik wel weten of ook de informatie over de oudere stadions is aangepast. Zou ben ik benieuwd of het Oststadtstadion van Hannover er nu wel uitgebreid in staat.

De Kerstman heeft 'm gebracht, echt een topboek en het maffe is dat ik zelf nog in het boek op de foto sta. Er staan twee grote foto's in van Tivoli waarvan er een genomen is tijdens het bekerduel tegen Erzgebirge Aue in 2006. Ik herinner me dat ik met Erkaa toen voor de verandering wat lager in het vak heb gestaan en je ziet duidelijk mijn jas van de achterzijde.

Rinus A.

Iemand een idee waar ik de Bijbel van de Eredivisie nog kan verkrijgen? Had hem een dag lang in mijn BOL-mandje zitten en toen was hij opeens uitverkocht. Marktplaats momenteel ook niks.

Zegt dit je trouwens iets, Joost: http://www.voetbalarchief.nl/

Joost

Citaat van: Rinus A. op jan 04, 2010, 00:16:20
Iemand een idee waar ik de Bijbel van de Eredivisie nog kan verkrijgen? Had hem een dag lang in mijn BOL-mandje zitten en toen was hij opeens uitverkocht. Marktplaats momenteel ook niks.

Zegt dit je trouwens iets, Joost: http://www.voetbalarchief.nl/

Ik heb dat boek nooit gekocht omdat ik alle gegevens daaruit al in andere boeken had staan.

De website ken ik niet, en voor zover ik hun database-inhoud kan zien is dat niet ook niet nodig. De gegevens die ze hebben staan zijn allesbehalve bijzonder en ook allemaal te vinden via rsssf.com

Rinus A.

Citaat van: Joost op jan 04, 2010, 09:33:04
Ik heb dat boek nooit gekocht omdat ik alle gegevens daaruit al in andere boeken had staan.

De website ken ik niet, en voor zover ik hun database-inhoud kan zien is dat niet ook niet nodig. De gegevens die ze hebben staan zijn allesbehalve bijzonder en ook allemaal te vinden via rsssf.com

Nouja, ze geven aan wedstrijdgegevens en als die datum, opstellingen, doelpuntmakers, scheids, toeschouwers etc. bevatten of een deel daarvan dan is dat toch even wat anders dan RSSSF.

Joost

Dat zo zijn wanneer ze het van 'lastige' wedstrijden hebben maar ze hebben het alleen van wedstrijden die je ook op VI.nl kan raadplegen.

King Nothing

En bedankt he... Zit dit topic door te lezen en ik heb al zeker 6 boeken gezien die ik wil hebben.

Gelukkig is een zoektocht naar tweedehands boeken wel leuk, dus ik weet wat ik vanavond ga doen. Jammer dat Das große Buch der deutschen Fußball-Stadien zo duur is.

Ik heb hier een paar voetbalboeken in de kast staan: Tussen het Tuig, CBS, Wonder van Castel di Sangro en Voetbalkoorts (over een leven als Arsenalsupporter). Ook wel wat andere boeken gelezen, maar eigenlijk weinig aangeschaft. Het Stadioncomplex ligt hier ook, maar die's geleend van m'n zus (die dat boek voor haar verjaardag kreeg van, sja, mij...).
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

hgrm

Citaat van: King Nothing op jan 04, 2010, 17:55:42
En bedankt he... Zit dit topic door te lezen en ik heb al zeker 6 boeken gezien die ik wil hebben.

Gelukkig is een zoektocht naar tweedehands boeken wel leuk, dus ik weet wat ik vanavond ga doen. Jammer dat Das große Buch der deutschen Fußball-Stadien zo duur is.

Ik heb hier een paar voetbalboeken in de kast staan: Tussen het Tuig, CBS, Wonder van Castel di Sangro en Voetbalkoorts (over een leven als Arsenalsupporter). Ook wel wat andere boeken gelezen, maar eigenlijk weinig aangeschaft. Het Stadioncomplex ligt hier ook, maar die's geleend van m'n zus (die dat boek voor haar verjaardag kreeg van, sja, mij...).

Dat Duitse stadionboek is absoluut elke pfennig waard. Zowel qua stadions die er in staan als qua schrijfstijl en fotografie.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

King Nothing

'k Heb dat boek besteld. Bij amazon.de kost'ie 45 euro en gisteren was de verzending gratis. Scheelt weer, verzendkosten in Duitsland zijn vaak nogal aan de prijs.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

georgesv

Fussballtempel (Gebundene Ausgabe)
von Reinaldo Coddou H. (Autor)
http://www.amazon.de/gp/product/3898234207/ref=pd_luc_sbs_01_03
iemand die dit boek heeft? de moeite?

Stadionhopper

Ik heb hier onlangs in gebladerd. Er staan veel panoramafoto's in van Duitse voetbalstadions. In veel van deze stadions ben ik zelf al geweest en heb deze foto's dus zelf ook. De prijs van dit boek is veel te hoog. Veel nieuwe feiten zul je in dit boek niet tegenkomen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

King Nothing

Das große Buch der deutschen Fußball-Stadien is idd elke cent waard. Ik heb'm nu een week in bezit en iedereen aan wie ik dat boek laat zien vindt het geweldig, ook al hebben ze niets met voetbal.

Ook besteld: Futebol; Seizoen met Hellas Verona; In den beginne was de bal; Drama in het Lenin Stadion en Groundhopping Informer.

Boekwinkeltjes.nl is slecht voor je bankrekening trouwens :P
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Joost

Absoluut. Ik heb ook zijn andere boeken op de meest recente na. Hij heeft een eigen museumpje in Windermere (Lake District) maar een deel van de collectie staat nu in het Football museum in Preston.

De boeken van Hans van der Meer zullen jou ook bevallen.

TeeZee

Citaat van: Breda op mrt 15, 2010, 15:30:09
Ik krijg net van een collega een prachtig fotoboek in mijn handen gedrukt:

Stuart Clarke, "The Homes of Football. The Passion of a Nation", Londen 1999 (ed. Little)

Prachtige fotocompilatie van WK's (Italië 1990, Frankrijk 1998), EK (1996 Engeland) maar vooral veel sfeerbeelden van oude stadions in Schotland en Engeland die helaas voor een groot deel intussen tegen de vlakte zijn. Bekend boek voor velen van jullie?
Ken je dit topic al: http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=271.0

Ik zit al jaren op smacht te wachten op zijn nieuwe book "The cradle of the game". Dat boek zou dit jaar moeten verschijnen.


Finniemc

Ik heb sinds kort RANGERS, ROVERS, AND SPINDLES in de kast staan. Een boek dat handelt over de textielindustrie, de bijhorende immigratie en het opkomende voetbal in New England en New Jersey op het einde van de 19de eeuw.
Het boek zelf is nog wel te vinden maar aan een redelijke prijs was iets anders. Bedragen van 40 tot 70 dollar voor wat eigenlijk een dun boek is ...
Gelukkig is er nog The Strand in New York.