Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Citaat van: Jehoentelaar op nov 20, 2015, 15:17:26
Ik heb twee boeken van Tom Bodde maar ben halverwege het eerste blijven hangen. Niets tegen de fraaie reizen die Bodde opzet (zou graag een keer meedoen aan zo'n lezersreis wanneer mijn budget dat toelaat), maar wanneer tranen over wangen biggelen door het meemaken van een wedstrijd in Moskou zit er een iets te grote kloof in wedstrijdbeleving tussen dat van hem en het mijne. Ieder zijn ding natuurlijk.

De eerste keer dat ik las dat ''de waterlanders over zijn wangen biggelden'' ben ik ook afgehaakt. Niet mijn ding.
Heb hem overigens een keer ontmoet bij Villa (tegen Spurs volgens mij) en dat viel niet tegen. Aardige jongen met leuke verhalen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

Citaat van: nort op nov 20, 2015, 13:17:45
Zijn er hier nog mensen die hebben bijgedragen aan 'voetbalavonturiers, groundhoppend de wereld over'? Twijfel of het de moeite waard is om te kopen. Zoals ik er nu in sta niet, omdat het 30 loshangende over geromantiserende verhalen zullen zijn. Aan de andere kant, is de verzameling nu niet compleet...

Postieve/negatieve recensies zijn welkom!

Heb het boek van Joris van de Wier over Hearts alsmede de VI special net besteld.

Ik heb bijgedragen met een hoofdstuk over stade Reims. Het is logisch dat de verhalen enthousiast verteld worden gezien mensen niet hun slechtste ervaring zullen beschrijven. Toch is het niet zo over geromantiseerd als jij schetst. Ik heb nog niemand gehoord(na 5 a 6 hoofdstukken) over tranen in ieder geval.

Mijn inbreng heb ik ook op mijn website geplaatst. Voor de geïnteresseerden: http://www.watergatehopper.nl/page/voetbalavonturiers


🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

Citaat van: Freebird op nov 20, 2015, 13:43:57
Ik heb het boek besteld, verwacht het vandaag of maandag in de bus. Ik snap je bemerking/vrees wel, de boeken van Tom Bodde heb ik super graag gelezen, anderzijds kun je dergelijke boeken niet blíjven uitgeven, omdat de verhalen uiteindelijk wel allemaal gelijkaardig beginnen worden. Similar story, different setting. Ken enkele van de gastschrijvers dus ga het toch met heel veel plezier en verwachting lezen.

Boek van Joris van de Wier zou ook één dezer op de mat moeten vallen, als member heb ik indertijd bijgedragen aan z'n crowdfunding en hoef ik het boek niet meer te bestellen.

Zeker ook benieuwd of de VI special echt de moeite gaat zijn. Vooralsnog niet besteld.

Similar story, different setting is de reden dat ik geen verslagen schrijf op mijn website(op 4 regels na) maar alleen foto's. Op andere websites bekijk ik eigenlijk ook alleen maar de foto's.   
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

wekke

Citaat van: watergatehopper op nov 23, 2015, 08:48:19
Ik heb bijgedragen met een hoofdstuk over stade Reims. Het is logisch dat de verhalen enthousiast verteld worden gezien mensen niet hun slechtste ervaring zullen beschrijven. Toch is het niet zo over geromantiseerd als jij schetst. Ik heb nog niemand gehoord(na 5 a 6 hoofdstukken) over tranen in ieder geval.

Mijn inbreng heb ik ook op mijn website geplaatst. Voor de geïnteresseerden: http://www.watergatehopper.nl/page/voetbalavonturiers

In het laatste hoofdstuk vloeien Bodde's tranen toch weer rijkelijk :-)
Ik heb het inmiddels uit en ik vond sommige stukken toch wel heel dunnetjes. Wat moet ik nu met bijvoorbeeld 'Fear and Loathing in het Olympiastadion' waarbij die bende niets anders doet dan te vrezen dat ze hun enveloppe vol nederwiet kwijt zijn? Of de 'bizarre tocht zonder voetbal' waarin men gewoon de wedstrijd mist door de sneeuwval. 'Derby aller derby's'? Als je durft te beweren dat Zuid-Amerika het fenomeen hooliganisme niet kent dan scheelt er toch iets met je.

Was alles slecht? Natuurlijk niet. Bij 'Een kangeroe in de spits' waren ze getuige van één van de opmerkelijkste momenten uit het Tsjechische voetbal. Joris van de Wier had me helemaal mee in zijn 'La Purpura Mecanica' en ook uw stuk over Reims kon me zeker bekoren.

De momenten waarop ik kon wegdromen, me probeerde een stadion voor gedachte te halen en het gevoel had van 'daar wou ik bij zijn!' waren schaars. Dat was iets dat Bodde in zijn eigen boeken wel kon.

watergatehopper

#304
Citaat van: wekke op nov 23, 2015, 11:51:07
In het laatste hoofdstuk vloeien Bodde's tranen toch weer rijkelijk :-)
Ik heb het inmiddels uit en ik vond sommige stukken toch wel heel dunnetjes. Wat moet ik nu met bijvoorbeeld 'Fear and Loathing in het Olympiastadion' waarbij die bende niets anders doet dan te vrezen dat ze hun enveloppe vol nederwiet kwijt zijn? Of de 'bizarre tocht zonder voetbal' waarin men gewoon de wedstrijd mist door de sneeuwval. 'Derby aller derby's'? Als je durft te beweren dat Zuid-Amerika het fenomeen hooliganisme niet kent dan scheelt er toch iets met je.

Was alles slecht? Natuurlijk niet. Bij 'Een kangeroe in de spits' waren ze getuige van één van de opmerkelijkste momenten uit het Tsjechische voetbal. Joris van de Wier had me helemaal mee in zijn 'La Purpura Mecanica' en ook uw stuk over Reims kon me zeker bekoren.

De momenten waarop ik kon wegdromen, me probeerde een stadion voor gedachte te halen en het gevoel had van 'daar wou ik bij zijn!' waren schaars. Dat was iets dat Bodde in zijn eigen boeken wel kon.

Hoi Wekke,

Bedankt voor je compliment! Ik heb nog lang niet alles gelezen maar het eerste hoofdstuk van zijn eindredactrice vond ik leuk en van Joris van de Wier was helemaal top! Die waar jij het over hebt heb ik nog niet gelezen maar klinkt minder boeiend. Er zijn nog 100 verhalen die in de prullenbak zijn verdwenen dus dat zal vast niet beter geweest zijn.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Koning Kriel

Glorious Hearts gisteren in de brievenbus. Leest tot nu toe echt weg als een trein. Voor wie nog niet besteld heeft een aanrader.

TeeZee

Glorious Hearts is inderdaad een erg mooi boek. Irritant dat ik het zo druk heb dat ik nog niet de tijd heb gehad om er erg veel in te lezen. De boekpresentatie bij Donner in Rotterdam was vermakelijk!

Sebastiaan_W

Ik ga binnenkort mijn Rothman's Yearbooks(14 of 15 stuks) te koop aanbieden. Mocht iemand op dit platform interesse hebben, laat het me dan weten.

Ik verkoop ze het liefst in één keer tegelijk.

Jeje

Citaat van: Sebastiaan_W op dec 03, 2015, 16:52:03
Ik ga binnenkort mijn Rothman's Yearbooks(14 of 15 stuks) te koop aanbieden. Mocht iemand op dit platform interesse hebben, laat het me dan weten.

Ik verkoop ze het liefst in één keer tegelijk.

Weet niet welke jaartallen het zijn, maar ik heb zeker interesse. Stuur me anders even een PB :)

Jehoentelaar

Met twee boeken over Beerschot lijkt het mij leuk om ook wat leesvoer over Antwerp te hebben, de Belgische club waar ik zo langzamerhand wel een beetje een zwak voor heb. Er vanuit gaande dat er wel het een en ander over is geschreven, wat raden de kenners mij aan? Heb op allerhande websites (Bol, De Standaard) nog niet iets kunnen vinden.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Hugo

Citaat van: Jehoentelaar op dec 03, 2015, 17:18:55
Met twee boeken over Beerschot lijkt het mij leuk om ook wat leesvoer over Antwerp te hebben, de Belgische club waar ik zo langzamerhand wel een beetje een zwak voor heb. Er vanuit gaande dat er wel het een en ander over is geschreven, wat raden de kenners mij aan? Heb op allerhande websites (Bol, De Standaard) nog niet iets kunnen vinden.

Ik heb er zelfs twee (2) "Stamnummer 1" en "the Great Old".

HRM1880

Citaat van: Jehoentelaar op dec 03, 2015, 17:18:55
Met twee boeken over Beerschot lijkt het mij leuk om ook wat leesvoer over Antwerp te hebben, de Belgische club waar ik zo langzamerhand wel een beetje een zwak voor heb. Er vanuit gaande dat er wel het een en ander over is geschreven, wat raden de kenners mij aan? Heb op allerhande websites (Bol, De Standaard) nog niet iets kunnen vinden.
Verschillende verouderde boeken zoals 'groeipijnen van stamnummer 1'.
Een recent boek over de club en het stadion is http://www.actasone.be/media/2014/4/28/koop-het-bosuil-90-boek-online
Binnenkort komt ook het volgende boek uit, waar ik wel naar uitkijk. http://mannenblad.be/Producten/Boeken/ec88ebf2d98ea42eaf89f2514b5844e5
Recent was er ook een boek "Hel van Deurne Noord" met ervaringen van spelers van Antwerp en tegenstanders over het Bosuilstadion. Weet echter niet of hier nog exemplaren van zijn, maar zal eens iemand op de club contacteren moest je interesse hebben.
Er van uitgaand dat een van de hierboven vermelde boeken, dat van Vitas is, heb je over Antwerp ook een gelijkaardig boek= "X-side heersers na de wedstrijd". Echter niet meer te koop, wordt niet meer bijgedrukt en overlaatst heb ik een tweedehandsexemplaar voor 200 euro weten gaan.

Jehoentelaar

'Hel van Deurne Noord' kan ik niet (makkelijk) online vinden maar die klinkt zeker wel interessant om te lezen! Wederom dank voor de tips. :)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jeje

Sinterklaas heeft weer wat moois meegebracht:

Matchfixing - Declan Hill ( heb al veel boeken over matchfixing gelezen en dit is toch wel het boek waar het allemaal mee begon dus ben er bij mee :) )

- De voetbalmakelaar

Ook nog wat andere sportboeken gekregen, maar dat zijn geen voetbalboeken en zal ik jullie dus niet mee lastig vallen :P


FC_Emmen

Zojuist dit boek besteld
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'