Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: HJanneman op okt 20, 2008, 13:34:57
En op deze reactie zat ik vervolgens weer te azen..
Ik snap jullie ook, hoor, en omdat Friesland zo'n sterke eigen cultuur heeft kan ik me zelfs voorstellen dat dit één v/d bijzonderste derbies van Nederland is, omdat dit de enige derby is binnen de Friesche taalgrens(dat ik dit ooit zou zeggen..), en daarmee ook de enige derbie in Nederland die dit kan claimen: een derbie binnen een andere taalgrens dan het Nederlands.


Nu zal ik wel weer als de vervelende Limburger gezien worden, maar het Limburgs is ook een offciele taal, schrijftaal.
Er komen in deze provincie meer dan 600 dialecten voor, elk dorpje heeft zijn eigen dialect.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Denniz1974 op okt 20, 2008, 19:15:46
Maar één ding kan je over al die 600 dialecten samen zeggen ... voor een buitenstaander is 't net Turks ...

't is een kwestie van geduld,
ja het is wachten op de dag
dat de Maas heel Limburg vult ... etc etc ...


tweede tekstregel klopt al niet:-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

georgesv

zal het maar hier plaatsen:
vorige week en deze week in humo: reportage over mensen die naast een voetbalstadion wonen
wel es leuk om lezen!!

http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo/hs.xsl/DezeWeek_index_humo3555-Pottenkijkers-wonen-naast-een-voetbalstadion.html

Ici c est Paris

Citaat van: georgesv op okt 28, 2008, 23:15:42
zal het maar hier plaatsen:
vorige week en deze week in humo: reportage over mensen die naast een voetbalstadion wonen
wel es leuk om lezen!!

http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo/hs.xsl/DezeWeek_index_humo3555-Pottenkijkers-wonen-naast-een-voetbalstadion.html


Heb je al eens hier ergens geplaatst, maar dat maakt het niet minder leuk. Vind de foto's van in Charleroi en met name OH Leuven prachtig.

Hugo

Citaat van: Denniz1974 op okt 29, 2008, 20:32:34
In België is een boek over Johan Boskamp verschenen.
Meer info via m'n website www.feyenoord-boeken.nl (via het menu: Spelersboeken)

Koop jij dergelijke boeken?

Denniz1974

Citaat van: Hugo op okt 29, 2008, 21:22:04
Koop jij dergelijke boeken?

Alle boeken op die website staan ook hier in de kast. Voorheen kocht ik ze, tegenwoordig krijg ik ze van veel uitgeverijen cadeau als dank voor publiciteit via de website.

Remco

Heeft iemand het boek The Rough Guide: European Football "A Fans Handbook"?

Is een boek over de grote voetbalsteden in Europa met info over de clubs, oa hoe je er moet komen met ov en hoe je aan tickets kan kopen.

Heb het boek ooit eens in Ipswich gekocht voor 1 pond en ik weet dat Johan Derksen hem heeft. Zag het boek eens staan in zijn boekenkast tijdens een interview.

Joost

Citaat van: Remco op okt 30, 2008, 13:45:03
Heeft iemand het boek The Rough Guide: European Football "A Fans Handbook"?

Is een boek over de grote voetbalsteden in Europa met info over de clubs, oa hoe je er moet komen met ov en hoe je aan tickets kan kopen.

Heb het boek ooit eens in Ipswich gekocht voor 1 pond en ik weet dat Johan Derksen hem heeft. Zag het boek eens staan in zijn boekenkast tijdens een interview.
Ik heb 'm wel maar hij staat ergens stof te vangen in de boekenkast.

Houseman

Veroudert zo'n soort boek niet heel snel?

georgesv

Het stadioncomplex
http://www.envb.nl/stadioncomplex.htm

en

Confetti, Bier en Staanplaatsen
voetbalanekdotes van een groundhopper
http://www.groundhopper.nl/index1.php

zijn deze boeken de moeite?
+ zit de auteur vd laatste op dit forum?

hgrm

Het stadioncomplex is absoluut een must-have. Vergelijkbaar met Inglis' monumentale boek.
CBS is leuk, maar wel een een kwestie van smaak.

Beide auteurs zijn hier lid, maar posten weinig
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op nov 03, 2008, 22:51:31
Het stadioncomplex is absoluut een must-have. Vergelijkbaar met Inglis' monumentale boek.

Het is een goed boek, maar kan niet tippen aan het werk van Inglis. Maar dat is geen schande.

hoevenen lion

Citaat van: georgesv op nov 03, 2008, 22:26:23
Confetti, Bier en Staanplaatsen
voetbalanekdotes van een groundhopper
http://www.groundhopper.nl/index1.php
Als je het laatste boek wil bestellen kan je dit zeer makkelijk via standard boekhandel doen. Zo heb ik het gedaan en ik had het binnen de 5 dagen.

HJanneman

Ik zie hier boeken over Engeland, Duitsland, Nederland, Italië en ik geloof zelfs Brazilië voorbijkomen, maar zijn er ook 'must have' boeken met als onderwerp stadions/meerdere clubs(dus niet boeken over 100 jaar Anderlecht ofzo, maar eerder 50 jaar profvoetbal) in België?

Stadionhopper

Ik heb hier thuis liggen:

Voetbaltempels van de lage landen.
Historiek van de befaamdste stadions in Belgie en Nederland
Vroeger en nu.

Het is een boek uit 1999 met de geschiedenis van Belgisch en Nederlands' grootste stadions.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper