Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

Ben akkoord dat RB Leipzig een commercieel gedrocht is, aan de andere kant is het wel zo dat de haat tussen Lok en Chemie zo groot blijft dat een fusie om samen hogerop te komen, wat in een grote stad als Leipzig toch moet kunnen, altijd is afgesprongen. Bij Chemie is het zelfs tot een splitsing gekomen na het verdwijnen van FC Sachsen en ook bij de wedstrijden tussen SG Leipzig Leutzsch en het nieuwe Chemie die beide de erfenis van het vroegere Chemie claimen, is het hommeles. Op termijn gaat RB vermoedelijk doorstoten tot in de 1.Bundesliga terwijl de andere 3 hun oorlogjes verder zullen zetten op het vijfde of zesde niveau, de nieuwe generatie fans in Leipzig gaat daar geen boodschap aan hebben en de gezinnen zullen daar al zeker wegblijven door het geweld. Dus ik vrees dat het op termijn over zal zijn met de twee grootheden uit de DDR-tijd. Misschien dat Lok nog iets kan terugdoen, maar voor Chemie ziet het er heel erg slecht uit.
Over land and sea

Hugo

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu MSV Duisburg en waarschijnlijk ook Kickers Offenbach geen licentie hebben gekregen.

hgrm

Duisburg zal wel in de 3. Liga gaan spelen, waardoor Sandhausen in de 2. Bundesliga blijft.
Offenbach zal naar de Regionalliga gaan, waardoor Darmstadt in de 3. Liga blijft.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jun 02, 2013, 23:03:56
Duisburg zal wel in de 3. Liga gaan spelen, waardoor Sandhausen in de 2. Bundesliga blijft.
Offenbach zal naar de Regionalliga gaan, waardoor Darmstadt in de 3. Liga blijft.
Waarom Sandhausen en niet Osnabruck?

hgrm

Weet ik niet. Volgens Kicker is Sandhausen en (helaas) niet Osnabrück de gelukkige.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Volgens mij is het altijd een team uit dezelfde liga die de plek in neemt van een team die geen licentie ontvangt. Overigens heeft Osnabrück ook behoorlijke financiele problemen nu ze niet de 2e bundesliga hebben gehaald. Verder heb ik gelezen dat MSV Duisburg in de regionalliga of zelfs oberliga kan belanden.

Koning Kriel

Citaat van: ALenstra op jun 03, 2013, 15:48:44
Volgens mij is het altijd een team uit dezelfde liga die de plek in neemt van een team die geen licentie ontvangt. Overigens heeft Osnabrück ook behoorlijke financiele problemen nu ze niet de 2e bundesliga hebben gehaald. Verder heb ik gelezen dat MSV Duisburg in de regionalliga of zelfs oberliga kan belanden.

Als ook Duisburg in de regionalliga terecht komt wordt dit wel echt een competitie om van te smullen.

hgrm

Aachen, Duisburg, Offenbach....allemaal in de problemen na het bouwen van een nieuw stadion....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op jun 02, 2013, 19:46:40
In de derde ontmoeting wist Holstein Kiel te promoveren door twee overwinningen op Hessen Kassel. Hierdoor is deze Traditionsverein (voormalig landskampioen) uit het Noorden weer terug op het 3e niveau. Hopelijk houden ze het nu langer vol dan de vorig keer. Het is wel jammer dat juist twee Traditionsvereine tegen elkaar moesten spelen, terwijl in de andere ontmoetingen een tweede team (1860 II), een commercieel gedrocht (Leipzig) en twee dorpsclubs (Lotte en Elversberg) de andere twee promotieplaatsen verdelen.

Desondanks hoop ik oprecht op 1860 II in de 3.Liga, zou goede reden zijnom Stadion Grünewalder Strasse volgend seizoen te gaan bezoeken. Het 1e elftal van 1860 München zie ik daar echt niet terugkeren.

Verwijderd lid

Citaat van: Hugo op jun 03, 2013, 20:16:48
Desondanks hoop ik oprecht op 1860 II in de 3.Liga, zou goede reden zijnom Stadion Grünewalder Strasse volgend seizoen te gaan bezoeken. Het 1e elftal van 1860 München zie ik daar echt niet terugkeren.

Scherp, Hugo. Daar had ik dus nog niet aan gedacht ! Aangezien ik Augsburg absoluut wil (moet) vincken ligt een dubbel met 1860 II voor de hand.

AthleticHolanda

1860 II speelt toch niet meer in de Grünwalder Strasse? Net als Bayern II ook niet meer?

Of zit ik hier verkeerd?

Joost

Deel van het probleem is dat 1860 in de Allianz meer mensen gemiddeld trekt dan dat er in de Grunwaldersrasse passen.

spons

#567
Citaat van: Meester op jun 03, 2013, 21:26:30
Scherp, Hugo. Daar had ik dus nog niet aan gedacht ! Aangezien ik Augsburg absoluut wil (moet) vincken ligt een dubbel met 1860 II voor de hand.

Moet vinken ? Dat klinkt wel heel dwangmatig, ik wil ook nog wel een keer naar Augsburg ( het enige 1e Bundesliga stadion waar ik nog nooit geweest ben ) maar ik denk niet dat de wereld zal vergaan als ik er nooit zal komen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op jun 03, 2013, 21:28:27
1860 II speelt toch niet meer in de Grünwalder Strasse? Net als Bayern II ook niet meer?

Of zit ik hier verkeerd?

AH is weer scherp, dit seizoen is gespeeld in Stadion Leuchtenbergstraße (Ismaning), maar dat had te maken met een verbouwing van Grünwalder Strasse.

AthleticHolanda

Citaat van: Hugo op jun 03, 2013, 21:35:11
AH is weer scherp, dit seizoen is gespeeld in Stadion Leuchtenbergstraße (Ismaning), maar dat had te maken met een verbouwing van Grünwalder Strasse.

Aha dus komend seizoen wel weer gewoon? Da's dan in ieder geval al goed nieuws.