Week 12 / 16 mar - 22 maa 2009

Gestart door hoevenen lion, jan 19, 2009, 23:42:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ici c est Paris

Citaat van: Breda op mrt 10, 2009, 23:32:40
Ik praat niet graag in termen van haat, maar het is waar dat NAC-Feyenoord een beetje dezelfde 'feel' heeft als Utrecht-Ajax (al ben ik blij dat het er afgelopen zondag niet zo fel aan toeging als blijkbaar bij Utrecht-Ajax twee weken geleden). Spons zal onmiddellijk repliceren dat dit met minderwaardigheidsgevoel en Calimerocomplexen in Breda te maken heeft, en daar zit misschien wel een kern van waarheid in.

Laat ik het zo zeggen: in de westhoek van Brabant zit traditioneel redelijk wat Feyenoord-aanhang. Zoals volgens mij sowieso veel Feyenoord-getrouwen afkomstig zijn uit Zeeland, de streek rond Dordrecht en het noordwesten van Brabant. Ook een handvol van mijn collega's is (passief) Feyenoorder; je zult begrijpen dat rond NAC-Feyenoord de grappen en sneren over en weer niet van de lucht zijn.

Duidelijk. Bedankt. Overigens was er niet zo bijster veel bijzonders aan de hand bij ons vorige week.

HJanneman

18 maart(speciaal voor spons is nog een Europese wedstrijd het noemen waard): AFC Ajax - L'Olympique Marseille

hgrm

Hoewel l'OM (na het Tapie-gebeuren en de Valenciennes-affaire) hoog op het lijstje van vervelende clubs staat, duim ik voor ze in de komende dubbele ontmoeting.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Breda op mrt 10, 2009, 23:32:40
Laat ik het zo zeggen: in de westhoek van Brabant zit traditioneel redelijk wat Feyenoord-aanhang. Zoals volgens mij sowieso veel Feyenoord-getrouwen afkomstig zijn uit Zeeland, de streek rond Dordrecht en het noordwesten van Brabant. Ook een handvol van mijn collega's is (passief) Feyenoorder; je zult begrijpen dat rond NAC-Feyenoord de grappen en sneren over en weer niet van de lucht zijn.

En dat laatste maakt het juist zo mooi.

spons

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 10, 2009, 22:58:48
Ik dacht altijd dat er juist vanuit Breda een grote haat naar Feyenoord was?

volgens mij is dat ook zo en merk je dat in breda wel degelijk maar breda weet het ongetwijfeld beter als insider
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: HJanneman op mrt 11, 2009, 09:27:43
18 maart(speciaal voor spons is nog een Europese wedstrijd het noemen waard): AFC Ajax - L'Olympique Marseille

nee dankjewel ik sla even over als je het niet erg vind
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Vind NAC uit overigens mede door die sfeer wel een van de leukere uitwedstrijden van het seizoen, ben wel altijd wat ingetogen met juichen ( dit keer viel er gelukkig weer eens wat te juichen ) al valt het op de hoofdtribune wel mee.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Citaat van: Breda op mrt 11, 2009, 19:07:05
De laatste jaren is het goed gegaan, maar ik kan me vanuit het verleden herinneren dat het bij NAC-Feyenoord behoorlijk uit de klauwen liep. De wedstrijden tegen Feyenoord aan de Beatrixstraat vond ik altijd de vervelendste van het hele jaar, omdat de veiligheidsmaatregelen extreem waren (het stadion afgezet met reusachtige zeecontainers en 50 minuten in de rij staan voor je naar binnen kon) en de sfeer vanuit het uitvak intimiderend.

Ik vond het NAC-publiek zelf op de Beatrixstraat in begin jaren 90' nou ook niet bepaald gastvrij.

spons

Ja ik ben in 1993 bij die 1-2 geweest ( Feyenoord speelde in hun eigen thuisshirt maar met witte broeken, ik wordt nog onpasselijk als ik er aan denk ). Het was de eerste NAC - Feyenoord sinds 8 jaar volgens mij en toen een wedstrijd met vrij vervoer en we hadden heel de achterkant als uitvak.

Later dat seizoen hadden we een veel kleiner uitvak voor de halve finale van de beker maar waren er dusdanig veel zonder kaartje dat de rest van de korte zijde werd bestormd en we alsnog een groter uitvak hadden.

Maar ik kan me ook het seizoen 1982-83 herinneren ( de degradatie van NAC in de laatste competitiewedstrijd en de laatste eredivisiewedstrijd van Willem van Hanegem ) op een zaterdagavond gelijktijdig met het oude stijl jazz festival ( weet niet of dat er nu nog is maar was toen een traditie vanaf hemelvaartsdag met het aansluitende weekend ) in Breda plaatsvond.
Er werd 's-middags in het centrum al een cafe kort en klein geslagen ( ik dacht echt dat ik in een western film terecht was gekomen, ik was destijds pas 16 jaar en het maakte wel erg veel indruk op me ). Het uitvak zat toen nog in de hoek op de lange zijde naast de B-side, vanaf beide kanten klommen ze op het dak en daar werd gevochten.

Sindsdien is het volgens mij nooit meer goed gekomen tussen NAC en Feyenoord hoewel het halve elftal van NAC ondertussen uit ex-Feyenoorders bestaat waarvan ik denk dat ze daar in Breda ook niet blij van zullen worden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

20/03 De Graafschap - sc Heerenveen

Een klein voorbehoud: De Graafschap hangt een straf van één duel zonder publiek boven het hoofd, naar aanleiding van het 'grensrechterincident'. Uitspraak in het hoger beroep is 19 maart.

spons

Citaat van: Hielke op mrt 13, 2009, 19:25:56
20/03 De Graafschap - sc Heerenveen

Een klein voorbehoud: De Graafschap hangt een straf van één duel zonder publiek boven het hoofd, naar aanleiding van het 'grensrechterincident'. Uitspraak in het hoger beroep is 19 maart.

daar ben je dan in dat geval als tegenstander die part nog deel aan het een en ander heeft ook slachtoffer van ( zie psv eerder dit seizoen in madrid ) maar dan kan je het wel zoals in dit geval het beste doen tegen een club met zeer weinig uit support
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

Ik ga er vanuit dat wij gewoon welkom zijn op De Vijverberg. Eén wedstrijd zonder publiek lijkt me een overdreven straf voor een club als De Graafschap, dat zie ik niet gebeuren. Bovendien is de uitspraak wel erg kort voor de wedstrijd.

Afgelopen seizoen zat het uitvak in Doetinchem trouwens helemaal vol met Heerenveen-supporters, dus die vlieger gaat niet op.

spons

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Beiden ondervoorbehoud:

20/03 Fortuna Sittard-VVV Venlo
21/03 Sparta-Heracles

Finniemc

#29
De laatste is onder voorbehoud maar het is carnaval in Hasselt dus waarschijnlijk wil ik zover weg als mogelijk. :-)

20/03 Fortuna Sittard - VVV
21/03 Hasselt - Patro Eisden
22/03 Boussu - St. Niklaas

edit: datums verkeerd ...