Hoofdmenu

Voetbalfilms

Gestart door HJanneman, nov 08, 2008, 19:07:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Citaat van: Maroboduus op nov 10, 2008, 20:11:14
Deze misschien?

"In Oranje"

Ik bekeek zojuist de trailer op internet en de poster van Garrincha deed bij mij een belletje rinkelen. Ik ben evenwel nog niet 100% overtuigd omdat het in mijn beleving een docu-drama betrof en niet een speelfilm. Daarentegen is de premieredatum, eind april 2004, er een die óók matcht met mijn vage herinnering.

We gaan er vanuit dat het déze film betrof.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: HJanneman op nov 08, 2008, 19:07:09Maar vandaag zag ik toevallig een film op Net 5 die ik wel kon verteren, mede door de mooie beelden van natuur en voetbalstadions in Schotland: 'A shot at glory', waar een second division-side van Schotland de hoofdrol speelt.
De club, gelegen in een typisch vissersstadje met weinig inwoners, wordt overgenomen door een rijke Amerikaan(het eerste dat realistisch is in de film, als je het in deze tijd bekijkt) die de coach geld geeft om één topspeler aan te trekken en dreigt om de stad te verlaten als er geen successen volgen(zoals bijv. MK Dons, maar hier nog rigoureuzer, want de eigenaar wil met de club verhuizen naar Ierland).
De meeste spelers worden gespeeld door de spelers van Raith Rovers FC en de film doet o.a. het stadion van Queen of the south aan.
Enkele stereotype supporters komen ook terug in de film.
Ally McCoist!

HJanneman

Klopt, een voormalig sterspeler van Celtic, die in de film nog een jonge Rangers-fan redt.
Wat ook mooi is aan de film, dat de underdog die gevolgd wordt uiteindelijk een keer niet de bekerfinale wint op miraculeuze wijze, maar gewoon verliest(is dan wel weer goed voor de geloofwaardigheid).

Peenvogel

Ik heb hier (nog ongezien want geen tijd) 'looking for eric' en 'the damned united' liggen.

Fever pitch is qua verfilming wel aardig. Het boek is echter mijn favoriete voetbalboek. In 'rise of the footsoldier' gaat het het eerste kwartiertje over voetbalgeweld. Daarnaast is er vorig jaar ook een remake van 'the firm' uitgekomen. Het origineel heb ik wel op DVD. De remake heb ik nog niet gezien.

Ik vind (ondanks dat het verhaal af en toe niet realistisch is) 'the football factory' een van de leukste films.

Lek11

#19
Citaat van: Peenvogel op apr 21, 2010, 08:54:58
Ik heb hier (nog ongezien want geen tijd) 'looking for eric' en 'the damned united' liggen.

Fever pitch is qua verfilming wel aardig. Het boek is echter mijn favoriete voetbalboek. In 'rise of the footsoldier' gaat het het eerste kwartiertje over voetbalgeweld. Daarnaast is er vorig jaar ook een remake van 'the firm' uitgekomen. Het origineel heb ik wel op DVD. De remake heb ik nog niet gezien.

Ik vind (ondanks dat het verhaal af en toe niet realistisch is) 'the football factory' een van de leukste films.

Ik heb de originele 'The Firm' ook gezien. 2 maanden terug heb ik ook the remake gezien. Ik was er niet zo van onder de indruk, vond hem niet zo bijzonder.

'The Football Factory' vond ik ook wel een leuke. Maar soms inderdaad niet echt realistisch en wat overdreven. Al met al wel leuk om gezien te hebben.

'Rise of the Footsoldier' gaat meer over een topcrimineel. Alleen in het begin iets over voetbalgeweld. Geen slechte film maar je moet er van houden..

'Awaydays' heb ik ook in mijn bezit. Deze sprak me persoonlijk niet echt aan. Vind deze één van de minste van het stel terwijl ik er hoge verwachtingen van had.

'Cass' vind ik één van de betere, vooral omdat het een waargebeurd verhaal is. Een verfilmde biografie over Cass Pennant, West Ham supporter, die in heel Engeland berucht is geweest. Ik vond het verhaal zeer interessant.

FSC_87

Ik mis toch nog wel een film tussen alle boven genoemde films: Mean Machine met Vinnie Jones. In mijn ogen een geweldige film over een voetbalwedstrijd in een gevangenis tussen de gevangenen en de bewakers.

Peenvogel

Citaat van: FSC_87 op apr 21, 2010, 09:44:58
Ik mis toch nog wel een film tussen alle boven genoemde films: Mean Machine met Vinnie Jones. In mijn ogen een geweldige film over een voetbalwedstrijd in een gevangenis tussen de gevangenen en de bewakers.

Dat is een remake van 'the longest yard' een film uit de jaren '80 over American Football. En hoewel een heel domme sport is het Amerikaanse origineel stukken beter dan de Engelse versie.

King Nothing

Looking for Eric toevallig een week of wat geleden in de bioscoop gezien. Wel leuke film hoor, ik kon er hard om lachen op sommige punten. Maar voetbal is niet de hoofdmoot van de film.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad