Hoofdmenu

Locale tv-zenders

Gestart door KRCM1904, nov 13, 2015, 20:37:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KRCM1904

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Sebastiaan_W

In Nederland kijk ik altijd naar Onze Club(RTV Drenthe) en Sport op Zaterdag(RTV Oost).

Onze Club zendt iedere zondag 3 of 4 samenvattingen uit van amateurwedstrijden in Drenthe. Erg leuk programma, omdat ze ook aandacht schenken aan de wedstrijden op het laagste niveau.

Sport op Zaterdag schenkt alleen aandacht aan de zaterdag Top- en Hoofdklassers uit Overijssel.

Tot ruim een jaar terug kon ik alle regionale zenders ontvangen en toen keek ik ook graag naar de voetbalprogramma's op RTV Noord-Holland en RTV West.

Jef400

RTVNH kun je ook via de site terugkijken. RTV West post veel op youtube. Weten jullie trouwens hoe het zit met de media-aandacht voor de 2e divisie komend seizoen?

Joost

Citaat van: Jampot op nov 14, 2015, 12:11:45
RTVNH kun je ook via de site terugkijken. RTV West post veel op youtube. Weten jullie trouwens hoe het zit met de media-aandacht voor de 2e divisie komend seizoen?

Ik verwacht dat het vooral door de regionale omroepen gedaan zal worden. De samenvattingen van de Jupiler League zitten nu al weggestopt achter een CL magazine en de herhaling van Utopia om 0:30. Dan hoeven we niet te verwachten dat de 2e divisie op prime time op TV komt.

Anderzijds zou een gecombineerd programma met samenvattingen van de 1e en 2e Divisie op zaterdag om half 7 wel een geweldig idee zijn en kan daarmee de livewedstrijd uit de Eredivisie geschrapt worden op dat onzalige tijdstip.

Jef400

Misschien klinkt het utopiaans wat ik nu zeg. Maar kunnen de samenvattingen van de 1e en 2e divisie niet in ruime zin bij de regionale omroepen gelegd worden, en de clubs zelf kunnen bepalen wanneer ze gaan spelen. Dan zou bijvoorbeeld de 1e divisie bij de Eredivisiesamenvattingen op de zondag gevoegd kunnen worden. Met eventueel een round-up van de 2e divisie wedstrijden. Daarna volgen 5 minuten samenvattingen van de topduels in de 1e divisie met round-up van de mindere duels. Dan krijg je zoiets. 1845-1855 uur 2e divisie. 1855-1920 uur 1e divisie. 1920-2015 uur Eredivisie. Voor getailleerde samenvattingen van de 1e en 2e divisie zou je dan naar de regionale omroepen moeten gaan. Wedstrijden tussen 2e elftallen hoef je dan wat mij betreft niet uit te zenden. 

Joost

Citaat van: Jampot op nov 14, 2015, 13:47:44
Misschien klinkt het utopiaans wat ik nu zeg. Maar kunnen de samenvattingen van de 1e en 2e divisie niet in ruime zin bij de regionale omroepen gelegd worden, en de clubs zelf kunnen bepalen wanneer ze gaan spelen. Dan zou bijvoorbeeld de 1e divisie bij de Eredivisiesamenvattingen op de zondag gevoegd kunnen worden. Met eventueel een round-up van de 2e divisie wedstrijden. Daarna volgen 5 minuten samenvattingen van de topduels in de 1e divisie met round-up van de mindere duels. Dan krijg je zoiets. 1845-1855 uur 2e divisie. 1855-1920 uur 1e divisie. 1920-2015 uur Eredivisie. Voor getailleerde samenvattingen van de 1e en 2e divisie zou je dan naar de regionale omroepen moeten gaan. Wedstrijden tussen 2e elftallen hoef je dan wat mij betreft niet uit te zenden.

Het grote probleem is dat er te weinig voetballiefhebbers zijn. Veel kijkers zetten vrijdagavond wel de TV aan voor een duel tussen de nummer 13 en 14 uit de Eredivisie maar slaan over als het de nummers 1 en 2 uit de Eerste Divisie zijn.

Een duel van NEC dat vorig jaar live werd uitgezonden wist bij de kijkcijfers exact 0 te halen bijvoorbeeld. Duels van Roda leverden in de eerste seizoenshelft nog wel kijkers op en Jong Ajax ook maar verder kijkt er niemand.

Ze moeten de eerste divisie dus een eigen smoel geven. Die wedstrijden op vrijdagavond zijn niet verkeerd, maar zorg ervoor dat je een mediapartner vind die het op een normaal tijdstip uitzendt.

Jef400

Toen de samenvattingen op RTL7 waren na VI waren de cijfers toch wel hoog? Misschien kan zoiets nu ook weer. Maar bijvoorbeeld op maandavond na vi. Ik denk dat het ook goed voor de toeschouwersaantallen zou zijn als de clubs onder de Eredivisie zelf mochten bepalen wanneer ze zouden moeten spelen.

Saltacampos

Voor wedstrijden in de regio Gent-Meetjesland-Vlaamse Ardennen moet je op deze link kijken, TV Oost heeft enkel Dender/Waas als zendgebied:
http://www.avs.be/sport
Over land and sea