Clubs in je eigen woonplaats

Gestart door TeeZee, okt 05, 2008, 21:08:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyclebob

Er zijn natuurlijk nu ook nog altijd clubs met die niet met de standaardelftallen maar alleen in de reserveklassen meespelen.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Citaat van: Cyclebob op feb 24, 2011, 07:40:34
Er zijn natuurlijk nu ook nog altijd clubs met die niet met de standaardelftallen maar alleen in de reserveklassen meespelen.

In Limburg zijn er dat maar heel weinig. SV Gerendal '64 uit Scheulder doet dat al sinds haar oprichting en recent heeft ook Reymerstokse Boys dat gedaan maar die zijn nu gefuseerd met Mheerder Boys en Banholtia tot BMR.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op feb 24, 2011, 01:10:29
ik heb alle clubs uit (Zuid) Limburg die KNVB voetbal hebben gespeeld goed in kaart. Ook vergane clubs als De Sportieve Ster en De Rappe Klomp (beide uit Heerlen) ken ik wel. Maar wat er in de Limburgse Bond speelde was meestal een groot raadsel. Toevallig kwam ik er vandaag achter het Limburgs Dagblad rond oorlogstijd te bezoeken is op de site van de KB. En daar staan allerlei uitslagen van clubs waarvan ik het bestaan nooit had vermoed! Miniscule dorpen als Trintelen (150 inwoners), Wolfhaag (160 inwoners) hebben ooit een eigen club gehad.

via de site van KB?

hgrm

Koninklijke Bibliotheek. Ze zijn daar bezig hun krantenarchief online te zetten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Citaat van: Joost op feb 24, 2011, 01:10:29
ik heb alle clubs uit (Zuid) Limburg die KNVB voetbal hebben gespeeld goed in kaart. Ook vergane clubs als De Sportieve Ster en De Rappe Klomp (beide uit Heerlen) ken ik wel. Maar wat er in de Limburgse Bond speelde was meestal een groot raadsel. Toevallig kwam ik er vandaag achter het Limburgs Dagblad rond oorlogstijd te bezoeken is op de site van de KB. En daar staan allerlei uitslagen van clubs waarvan ik het bestaan nooit had vermoed! Miniscule dorpen als Trintelen (150 inwoners), Wolfhaag (160 inwoners) hebben ooit een eigen club gehad.

Kan wel enigszins verraderlijk zijn, omdat veel clubs (met name clubs met iets "Oranje's" in de naam) in de oorlog onder een andere naam speelden. In Twente heette PW tussen '40 en '45 bijvoorbeeld EFHC en PJ heette Losschersche Boys.

Verwijderd lid

Citaat van: hgrm op feb 24, 2011, 13:47:11
Koninklijke Bibliotheek. Ze zijn daar bezig hun krantenarchief online te zetten.

Het archief van de Telegraaf bij de KB heeft mij anderhalf jaar geleden enorm geholpen bij het completeren van circa 6-7 jaar LRC Leerdam in mijn archief van bezochte wedstrijden.  Oké 't heeft me wel twee middagen Den Haag gekost, maar dat mag de pret niet drukken.

Joost

#66
Citaat van: ðe waan op feb 24, 2011, 17:11:21
Kan wel enigszins verraderlijk zijn, omdat veel clubs (met name clubs met iets "Oranje's" in de naam) in de oorlog onder een andere naam speelden. In Twente heette PW tussen '40 en '45 bijvoorbeeld EFHC en PJ heette Losschersche Boys.
Ook dat heb ik wel goed in kaart. Juliana 26 uit die uitslagen en Eperheide zijn dezelde clubs als de huidge 6e klasser sv Epen.

Naar Geel Blauw Maastricht ben ik wel nog op zoek.

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op feb 24, 2011, 13:47:11
Koninklijke Bibliotheek. Ze zijn daar bezig hun krantenarchief online te zetten.

Ow beter! Kan ik dus hun site raadplegen?
Scheelt mij ook weer wat ritjes naar het westen.

ðe waan

Er staat nog niet zo heel veel online, hoor. Voornamelijk veel kranten uit de oorlog volgens mij.