Saltacampos on tour

Gestart door Saltacampos, mei 16, 2016, 18:13:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jef400

Citaat van: dinkelburg19 op mrt 09, 2020, 17:41:01
De pendelbus tussen de galgenwaard en centraal station is wel prima geregeld.

Tussen het P+R de uithof en de galgenwaard is indd stukken slechter geregeld, puur om het feit dat er stuk minder bussen rijden, reden is omdat er niet heel veel mensen daar parkeren.

Ben zelf seizoenskaart houders dus weet er genoeg van xD
Heb zelf als periodieke bezoeker (5x jaar) andere ervaringen. Maar ik probeer tegenwoordig met vrienden mee te rijden.

Saltacampos

Ja, kan inderdaad beter, maar dat is bijvoorbeeld in Gent met het nieuwe stadion ook. Daar stopt de tram midden op het terrein van het nabije ziekenhuis en moet je het vervelendste stuk te voet doen. Vooral na de wedstrijd over die brug waar grotendeels geen voetpad is en fietsers je bijna van de sokken rijden als ze naar beneden razen. Er is wel een bus die tot het stadion rijdt, maar die gaat dan niet naar het station.

In Duitsland zijn dit soort dingen over het algemeen wel goed, een bus of tram komt aan, loopt vol en dan komt direct de volgende, vol, volgende...
Zo moet dat in mijn ogen, maar veel beleidsmakers zien openbaar vervoer als basismobiliteit voor arme drommels die geen geld hebben voor een auto. In elk geval gebruiken ze het zelf nooit.

Nu voor mij was het geen probleem, na 2 uur rijden vind ik een wandelingetje van zo'n halfuurtje maken wel best fijn en ook na de wedstrijd, maar voor mensen die moeilijk te been zijn of mensen met kleine kinderen, is het wel een ramp.
Over land and sea

Saltacampos

#212
Een mens moet wat in deze voetballoze tijden, tot nader order geen wedstrijden in België, maar oude stadions gaan bezoeken, kan natuurlijk wel.
Vandaag RAS Renaisienne en RFC Renaisien. Nostalgisch namiddagje in Ronse.

https://drive.google.com/file/d/1PUyvD9mz1HOtGQ7smBliNce6BLaWeLgy/view?usp=sharing
Over land and sea

fcbisart

Topverslag over 2 teams uit mijn achtertuin. Destijds had iedere inwoner of een blauwe of een rode voorkeur, mooie tijden waren dat ...Als kind heb ik het geluk gehad beide teams meerdere keren aan het werk te zien in hun aftandse stadion

Saltacampos

Kleine correctie.
Club Brugge werd in 1959 geen kampioen in Ronse, de kampioen was Daring, maar Club dwong wel de promotie af in het Lagachepark als tweede geklasseerde voor de neus van stadsrivaal Cercle.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 24, 2020, 17:59:00
Een mens moet wat in deze voetballoze tijden, tot nader order geen wedstrijden in België, maar oude stadions gaan bezoeken, kan natuurlijk wel.
Vandaag RAS Renaisienne en RFC Renaisien. Nostalgisch namiddagje in Ronse.

https://drive.google.com/file/d/1PUyvD9mz1HOtGQ7smBliNce6BLaWeLgy/view?usp=sharing

Ronse, daar koester ik nog wel herinneringen aan. In dat nogal onbekende stadje zag ik mijn tweede duel op Belgische bodem. Ronse v KV Mechelen met een paar andere Rodasupporters in het uitvak. Destijds had ik nog geen auto en moesten we met de trein vanuit Nederland, dat was nogal een trip. We waren er erg vroeg omdat de trein naar daar slechts een twee-uursdienst had. Op weg naar het stadion liepen we over die Viermaartlaan en heb ik nog binnen kunnen kijken bij dat terrein, het hek stond gewoon open en volgens mij was het terrein toen ook onbespeeld. De muurschildering van de stadionnaam was aardig vervallen zie ik op foto's uit die tijd en de tribune heeft op jouw foto's ook een schilder op bezoek gehad.

KVM won die middag overigens betrekkelijk makkelijk met 1-3 van SK, na afloop was het hollen om de trein te halen anders was het twee uur wachten. Ik weet nog goed dat we daarna in de schemering uitstapten in Brussel, ik meen Brussel-Noord en het station uitliepen en middenin een rosse buurt terecht kwamen. Dwars door Schaerbeek, wisten wij veel toen, zijn we toen nog in het bijna donker het Josephatpark ingeslopen.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 24, 2020, 23:00:29
Ronse, daar koester ik nog wel herinneringen aan. In dat nogal onbekende stadje zag ik mijn tweede duel op Belgische bodem. Ronse v KV Mechelen met een paar andere Rodasupporters in het uitvak. Destijds had ik nog geen auto en moesten we met de trein vanuit Nederland, dat was nogal een trip. We waren er erg vroeg omdat de trein naar daar slechts een twee-uursdienst had. Op weg naar het stadion liepen we over die Viermaartlaan en heb ik nog binnen kunnen kijken bij dat terrein, het hek stond gewoon open en volgens mij was het terrein toen ook onbespeeld. De muurschildering van de stadionnaam was aardig vervallen zie ik op foto's uit die tijd en de tribune heeft op jouw foto's ook een schilder op bezoek gehad.

KVM won die middag overigens betrekkelijk makkelijk met 1-3 van SK, na afloop was het hollen om de trein te halen anders was het twee uur wachten. Ik weet nog goed dat we daarna in de schemering uitstapten in Brussel, ik meen Brussel-Noord en het station uitliepen en middenin een rosse buurt terecht kwamen. Dwars door Schaerbeek, wisten wij veel toen, zijn we toen nog in het bijna donker het Josephatpark ingeslopen.
Klopt helemaal, de treinlijn waarover je spreekt is Eeklo-Ronse, waar op een groot deel van het traject slechts één spoor is en grotendeels niet geëlektrificeerd, het is een heel mooi traject, in beide richtingen, maar de frequentie is inderdaad dramatisch, één van de slechtste van Oost-Vlaanderen.
En in Schaarbeek ligt inderdaad achter Brussel-Noord de Aarschotstraat, berucht voor zijn prostitutie.
Kerkrade-Ronse met de trein, wauw, dat is inderdaad een tripje...
Over land and sea

Saltacampos

#217
Ruim 5 maanden na mijn bezoek aan Utrecht had ik drie plannen nodig om eindelijk nog eens een wedstrijdje te kunnen zien, ES Guérétoise-AS Domérat (dames):
https://drive.google.com/file/d/18xBaD3ldZhvAWlZTJ0Vj5sma73gIq0SX/view?usp=sharing
Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea

Jef400

Hebben ze in Anzegem inmiddels al een nieuwe kerk gebouwd of blijft die ruïne daar staan?

Saltacampos

Citaat van: Jef400 op sep 03, 2020, 08:42:14
Hebben ze in Anzegem inmiddels al een nieuwe kerk gebouwd of blijft die ruïne daar staan?
Daar weet ik eerlijk gezegd helemaal niets over, geen idee dus.
Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea

Jef400

Citaat van: Saltacampos op sep 05, 2020, 20:29:45
Daar weet ik eerlijk gezegd helemaal niets over, geen idee dus.
https://kw.be/nieuws/samenleving/vijf-jaar-na-verwoestende-kerkbrand-in-anzegem-de-kerktoren-die-skrjeemde-pakt-me-nog-altijd/article-normal-396703.html?cookie_check=1599331483

Misschien ook mijn mallotige brein dat ik dit soort nieuwsartikelen onthoud overigens. Voor de rest andermaal een tof verslag.

Saltacampos

Citaat van: Jef400 op sep 05, 2020, 20:45:25
https://kw.be/nieuws/samenleving/vijf-jaar-na-verwoestende-kerkbrand-in-anzegem-de-kerktoren-die-skrjeemde-pakt-me-nog-altijd/article-normal-396703.html?cookie_check=1599331483

Misschien ook mijn mallotige brein dat ik dit soort nieuwsartikelen onthoud overigens. Voor de rest andermaal een tof verslag.
Grappig in elk geval hoe jij dat in Nederland hebt meegekregen en ik er hier praktisch in mijn achtertuin niets van wist.
Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea