Hoofdmenu

Amateurs 2012/13

Gestart door Sebastiaan_W, jul 16, 2012, 11:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: ðe waan op jun 03, 2013, 09:21:37
Ben je nog in Malden geweest gisteren? Het was lekker druk zag ik.

Nee gisteren niet, volgend seizoen hopelijk de derby tegen De Treffers of JVC ;-).

Citaat van: ðe waan op jun 03, 2013, 09:21:37
Vanaf de eerste klassen wordt alles binnen het district opgelost. Dat is dus ook weer afhankelijk van de clubs die uiteindelijk in de hoofdklasse terecht komen. Misschien dat ze ook wel hier en daar met afdelingen van 13 clubs gaan spelen.

Ik snap er niet veel van, maar we gaan het zien.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op jun 03, 2013, 12:04:47
Ik snap er niet veel van, maar we gaan het zien.

Doordat er een extra team promoveert van de Eerste naar de Hoofdklasse is er in een eerste klasse in een willekeurig district een open plaats. Die vullen ze op door een extra promovendus vanuit 2e klasse usw. In Zuid II zijn er vanwege extra open plaatsen al extra speelrondes ingepland of gespeeld waardoor een extra promovendus makkelijk te bepalen is. In andere districten is dat misschien niet het geval. Als er dan bijvoorbeeld een extra team promoveert uit regio Noord kan het best zo zijn dat de beslissen dat de 1e klasse van regio Noord komend seizoen met een team minder speelt in plaats van reeds lang uitgespeelde teams alsnog terug de wei in te sturen.

spons

Vers van de pers :

Topklasser VV Katwijk ziet naar verluidt af van de mogelijkheid te promoveren naar de Jupiler League. Bronnen van het Leidsch Dagblad hebben dat laten weten.

Het bestuur heeft inmiddels een 'prinicipebesluit' genomen niet de stap omhoog te maken. De sponsorgroep, de Stichting Topvoetbal Katwijk en de technische staf zijn daarover geraadpleegd. Verdere mededelingen worden nog niet gedaan. De leden worden maandag ingelicht, waarna de KNVB dinsdag volgt.

De voetbalbond wilde landskampioen en zondagkampioen Achilles'29 samen met twee beloftenteams van profclubs door laten stromen naar de uitgeklede Jupiler League, die na de faillissementen van AGOVV en SC Veendam nog maar uit zestien ploegen bestond. Katwijk twijfelde al enige tijd over het verzoek van de KNVB.

Een voorwaarde van de Katwijkers is dat zij niet op zondag hoeven te voetballen. Afgelopen week zouden er vanuit de KNVB extra eisen gekomen zijn. Volgens het Leidsch Dagblad heeft een negatief advies van oefenmeester Cees Bruinink zwaar meegeteld voor de Zuid-Hollanders.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Zullen ze in Spakenburg leuk vinden....Moeten nu nog een dubbel winnen om volgend jaar topklasse te mogen spelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

Definitief: Katwijk ziet af van promotie  !

Zie twitteraccount van vv Katwijk

spons

Citaat van: Meester op jun 03, 2013, 21:14:09
Definitief: Katwijk ziet af van promotie  !

Zie twitteraccount van vv Katwijk

Het wordt echt hoogste tijd voor die verplichte promotie
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Verwijderd lid

Citaat van: spons op jun 03, 2013, 21:16:34
Het wordt echt hoogste tijd voor die verplichte promotie

Waarschijnlijk wordt morgen bekend dat dit vanaf het seizoen 2015-16 gaat gebeuren. Amateurtak heeft vandaag ingestemd, morgen moeten de profclubs om tafel ...

Cyclebob

Wie staat er op om Achilles'29 te vergezellen, ADO'20, De Treffers of WKE? Alle drie kunnen hun derby gaan spelen in de Jupiler League als ze nu hun nek uitsteken, wellicht!
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Verwijderd lid

Citaat van: Cyclebob op jun 03, 2013, 21:21:58
Wie staat er op om Achilles'29 te vergezellen, ADO'20, De Treffers of WKE? Alle drie kunnen hun derby gaan spelen in de Jupiler League als ze nu hun nek uitsteken, wellicht!

Ik denk dat er geen enkele club zal gaan opstaan en dat de knvb met kunst en vliegwerk alsnog Jong PSV of Jong Vitesse zal laten uitkomen in de JL.

FC_Emmen

WKE heeft eerder al aangegeven niet naar de JL te willen zolang FC Emmen er speelt. En daarbij, ze moeten flink terug in begroting aangezien de een van de grootste geldschieters is opgestapt.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Nort

PSV rekent er inmiddels op dat Jong PSV volgend seizoen ook in de JP gaat spelen. Vanmiddag komt er duidelijkheid/bevestiging van de KNVB omtrent de JP van volgend jaar.

Persoonlijk vind ik het doodzonde dat topclubs met hun 2e team in de JP gaan spelen, de fans zitten hier niet op te wachten. Maar de tijd dat de fans bepaalde wat er gebeurde in het voetbal ligt al decennia achter ons..

Saltacampos

Citaat van: spons op jun 03, 2013, 21:16:34
Het wordt echt hoogste tijd voor die verplichte promotie
Ja en neen, zou ik zeggen. Ja omwille van het sportieve, neen als dat betekent dat die clubs in de problemen komen en uiteindelijk moeten verdwijnen omdat ze promotie naar het profvoetbal niet aankunnen. Als je ziet wat er in België gebeurt in tweede en derde klasse, vind ik het systeem in Nederland met afbakening van het profvoetbal eigenlijk beter.
Over land and sea

ðe waan

Daarom moeten de eisen ook drastisch omlaag. De KNVB heeft van de algemene vergadering van de amateurs een duidelijke opdracht en boodschap meegekregen.

cafebac

Inderdaad, zolang er geen belachelijke licentie-eisen zijn moet iedere club gewoon zijn eigen broek op kunnen houden. Kwestie van niet meer uitgeven dan er binnenkomt. De clubs met goed sportief en financieel beleid zullen dan vanzelf boven komen drijven. Dat zal overigens voor zeer veel clubs natuurlijk wel heel moeilijk blijken. De huidige situatie is volgens mij echter al lang over de houdbaarheidsdatum.

HRM1880

Citaat van: rrcg1899 op jun 04, 2013, 11:11:14
Ja en neen, zou ik zeggen. Ja omwille van het sportieve, neen als dat betekent dat die clubs in de problemen komen en uiteindelijk moeten verdwijnen omdat ze promotie naar het profvoetbal niet aankunnen. Als je ziet wat er in België gebeurt in tweede en derde klasse, vind ik het systeem in Nederland met afbakening van het profvoetbal eigenlijk beter.
Ja want dat heeft gewerkt voor AGOVV, Veendam, RBC,...