Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kölsche Bosschenaar

Komend seizoen wil ik eindelijk een mooie derby bij Standard Luik gaan bezoeken. Ik weet echter niet of ik de wedstrijd tegen Charleroi of Anderlecht moet kiezen (beide zit er waarschijnlijk niet in). Hoor over alle twee positieve verhalen. Mijn vraag is daarom wat zijn jullie ervaringen en wat vinden jullie de mooiste/sfeervolste/meest belade wedstrijd? Is het trouwens moeilijk om aan kaarten te komen voor derbies (leden vvk, clubcard etc)?
FC Den Bosch
1.FC Köln

syntric

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op jul 07, 2017, 21:05:13
Komend seizoen wil ik eindelijk een mooie derby bij Standard Luik gaan bezoeken. Ik weet echter niet of ik de wedstrijd tegen Charleroi of Anderlecht moet kiezen (beide zit er waarschijnlijk niet in). Hoor over alle twee positieve verhalen. Mijn vraag is daarom wat zijn jullie ervaringen en wat vinden jullie de mooiste/sfeervolste/meest belade wedstrijd? Is het trouwens moeilijk om aan kaarten te komen voor derbies (leden vvk, clubcard etc)?

Geen van beiden is een derby, maar de match tegen Anderlecht lijkt me de beste :-) Doenbaar denk ik qua tickets als je er snel bij bent.
Groundhopper for life :-)

jona93

Vorig seizoen de wedstrijd tegen Charleroi bezocht qua sfeer zit je hier redelijk goed beide supportersgroepen die alles uit te kast halen veel pyro! tickets kon je toen aan het loket zelf ook nog kopen grote kans dus dat er dit seizoen weer verkoop zal zijn aan de loketten
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

maikelll043

Standard heeft dit seizoen een clubkaart ingevoerd om dit soort wedstrijden te kunnen bekijken de zogenaamde RED CARD

De Twaalfde Man

Citaat van: syntric op jul 08, 2017, 00:07:43
Geen van beiden is een derby, maar de match tegen Anderlecht lijkt me de beste :-) Doenbaar denk ik qua tickets als je er snel bij bent.
Inderdaad, Anderlecht is geen derby. De wedstrijd tegen Charleroi wordt de Waalse derby genoemd, maar mag eigenlijk ook geen derby heten...Ik zou toch kiezen voor Charleroi, echter is het de vraag hoe ze die wedstrijd nu benaderen. Afgelopen seizoen werd die pot in Charleroi gestaakt (niet afgespeeld), waarbij al jarenlang steevast problemen zijn bij die pot.

Sander11

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op jul 07, 2017, 21:05:13
Komend seizoen wil ik eindelijk een mooie derby bij Standard Luik gaan bezoeken. Ik weet echter niet of ik de wedstrijd tegen Charleroi of Anderlecht moet kiezen (beide zit er waarschijnlijk niet in). Hoor over alle twee positieve verhalen. Mijn vraag is daarom wat zijn jullie ervaringen en wat vinden jullie de mooiste/sfeervolste/meest belade wedstrijd? Is het trouwens moeilijk om aan kaarten te komen voor derbies (leden vvk, clubcard etc)?

Moet voor jou toch ook niet moeilijk zijn aan kaarten te komen...genoeg connecties in Den Bosch met Standard!
HEYA DEN BOSCH!

heelergverweg

Citaat van: watergatehopper op jul 05, 2017, 12:47:11
Vorig seizoen speelde Union in het Koning Boudewijn. Ik heb wel foto's voorbij zien komen na het snoei en kapwerkzaamheden maar niet van het eindresultaat. Er zijn er vast hier die dit weten.

Daar is het voorlopig bij gebleven, van verdere werkzaamheden is nog geen sprake. Voor ze daar uberhaupt aan beginnen gaat er een tweede keer gesnoeid moeten worden, de oude tribunes liggen er weer heel groen bij

Joost

Ik zag vandaag het duel in 1e prov Limburg tussen Herkol en Helson. Beide samengestelde namen.

HERent KOLis v HELchteren SONnis.

Zijn er meer clubs die zo vernoemd zijn of was dit een unicum?

Wouter77

Citaat van: maikelll043 op jul 08, 2017, 19:51:58
Standard heeft dit seizoen een clubkaart ingevoerd om dit soort wedstrijden te kunnen bekijken de zogenaamde RED CARD
Is er iemand op dit forum die zo'n clubcard heeft en die mij kan helpen aan een kaartje voor de wedstrijd tegen Charleroi? Ook zou ik graag willen weten of er een zwarte markt is voor kaarten bij het stadion. Iemand meer info?

Cyclebob

Gisteren langs Manage-RAAL, indrukwekkend aantal fanatieke supporters van La Lou.


Citaat van: Joost op jun 08, 2017, 21:36:10
En stel La Lou sympathisanten hebben de licentie van RCCF overgenomen en de club verhuist en vernoemd.

URS La Louviere-Centre is er ook nog steeds.

En oja, fans van het oude URS Centre hebben die club ook nieuw leven in geblazen in 4e provinciaal.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Saltacampos

Citaat van: Cyclebob op sep 18, 2017, 10:55:44
Gisteren langs Manage-RAAL, indrukwekkend aantal fanatieke supporters van La Lou.
Dat is vrij normaal, het laatste verblijf in 1ste Klasse is niet zo heel lang geleden en het blijft de belangrijkste club van een gemeente met 80.000 inwoners die altijd een fanatieke aanhang heeft gehad. Het is pas als een club echt lang niet meer in de hoogste afdeling raakt, dat het aantal supporters sterk vermindert, omdat er weinig tot geen aangroei is door jongere mensen. Enfin, het geval van bijvoorbeeld mijn club Racing Gent dus (1954 is wel heel lang geleden), met ook nog eens de concurrentie van een eersteklasser in dezelfde stad die met alle aandacht gaat lopen.
Over land and sea

Voetbalman

De clubs Verbroedering en Vrij Arendonk, uit respectievelijk 2e en 3e provinciale, beslisten om vanaf volgend seizoen als één fusieclub verder te gaan met de naam "KFC Arendonk Sport".

Verbroedering staat momenteel genoteerd in de middenmoot van 2e provinciale B, en als ze zoals verwacht (minstens) in die afdeling blijven, zou de nieuwe fusieclub vanaf volgend seizoen 2018-2019 ook daarin uitkomen.

Komt er dan een extra stijger? Misschien. U mag even meepuzzelen en kijken of we het juist hebben.
- Indien Vrij Arendonk aan het einde van dit seizoen in 3e provinciale zou blijven, dan zal er een extra stijger uit 4e provinciale komen, ongeacht of Verbroedering wel of niet uit 2e zou zakken, of eventueel naar 1e zou stijgen.

- Maar indien Vrij volgens de "gewone" parameters uit derde zou degraderen, dan is er in elk van de gevallen géén extra stijger uit 4e provinciale.

syntric

Citaat van: Freebird op dec 26, 2017, 12:56:23
De clubs Verbroedering en Vrij Arendonk, uit respectievelijk 2e en 3e provinciale, beslisten om vanaf volgend seizoen als één fusieclub verder te gaan met de naam "KFC Arendonk Sport".

Verbroedering staat momenteel genoteerd in de middenmoot van 2e provinciale B, en als ze zoals verwacht (minstens) in die afdeling blijven, zou de nieuwe fusieclub vanaf volgend seizoen 2018-2019 ook daarin uitkomen.

Komt er dan een extra stijger? Misschien. U mag even meepuzzelen en kijken of we het juist hebben.
- Indien Vrij Arendonk aan het einde van dit seizoen in 3e provinciale zou blijven, dan zal er een extra stijger uit 4e provinciale komen, ongeacht of Verbroedering wel of niet uit 2e zou zakken, of eventueel naar 1e zou stijgen.
- Maar indien Vrij volgens de "gewone" parameters uit derde zou degraderen, dan is er in elk van de gevallen géén extra stijger uit 4e provinciale.

Verbroedering heeft nog heel leuk stadion maar men zal wel voor de modernere accommodatie opteren zeker?
Groundhopper for life :-)

Voetbalman

Citaat van: syntric op dec 26, 2017, 17:26:34
Verbroedering heeft nog heel leuk stadion maar men zal wel voor de modernere accommodatie opteren zeker?

Bij beide ploegen nog niet geweest, maar waarschijnlijk zal de moderne versie het wel halen. Weet ik weer waar naartoe binnenkort :)

hgrm

Citaat van: Freebird op dec 30, 2017, 00:14:56
Bij beide ploegen nog niet geweest, maar waarschijnlijk zal de moderne versie het wel halen. Weet ik weer waar naartoe binnenkort :)

Het stadion van Verbroedering is de moeite waard. Echt zo'n gare ouwe bak zoals je alleen in België tegenkomt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen