Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Langemannetje

Naast voetbal ga ik ook graag bij het schaatsen kijken. En dan met name de korte afstanden, boven de 1500 meter boeit het me niet zo. De Vechtsebanen, Thialf en de Eisschnellaufhalle Berlin werden in het verleden (meerdere malen) met een bezoekje vereerd.
Ook wielrennen vind ik, ondanks de schandalen van de laatste jaren, nog steeds een fantastische sport. Enkele jaren terug passeerde de Giro d'Italia het voor mij nabij gelegen Rhenen en stond ik op de Thijmse berg. Ook dit jaar zal de Giro Rhenen weer passeren, vorig jaar werd Nederland natuurlijk verwend met de start van de Tour in Utrecht. De mechanische doping die de laatste dagen volop in het nieuws is vind ik verschrikkelijk. Hoe kun je nog met jezelf leven als je willens en wetens valsspeelt op deze misselijkmakende manier?!
Last but not least mag ik ook graag bij vechtsportgala's gaan kijken. Ik doe zelf aan kickboxen, fitness en hardlopen, veel jongens met wie ik train draaien wedstrijden. 27 februari staat Enfusion Live in Eindhoven op het programma waar enkele van 'onze' jongens ook een partij hebben staan. Het is jammer dat kickboxen zoveel bonden telt en de gala's soms slecht georganiseerd zijn want de sport zelf vind ik geweldig en geeft veel voldoening.
73 grounds in 14 verschillende landen

Jef400

Cool. Kickboksen boeit mij persoonlijk niet zo. Maar die voldoening kan ik begrijpen. Wielrennen ga ik kijken of het me lukt langs de kant te gaan staan. Lijkt mij ook prachtig.

Jehoentelaar

Wielrennen heb ik twee keer meegemaakt: eenmaal de Tour de France nabij Nîmes en eenmaal de Wateringse Wielerdag. De rondjes om de kerk zijn makkelijk te volgen en daardoor erg leuk. Komend voorjaar zie ik als het goed is de Giro voorbijkomen ergens in de Achterhoek.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

spons

Citaat van: Jehoentelaar op feb 02, 2016, 19:58:00
Wielrennen heb ik twee keer meegemaakt: eenmaal de Tour de France nabij Nîmes en eenmaal de Wateringse Wielerdag. De rondjes om de kerk zijn makkelijk te volgen en daardoor erg leuk. Komend voorjaar zie ik als het goed is de Giro voorbijkomen ergens in de Achterhoek.

De Wateringse wielerdag is lachen ik ken iemand die er jaarlijkse in de VIP tent zit en die me als de wedstrijd 5 minuten bezig is doorgeeft wie er 1, 2 en 3 worden en het klopt ieder jaar :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: spons op feb 02, 2016, 20:00:46
De Wateringse wielerdag is lachen ik ken iemand die er jaarlijkse in de VIP tent zit en die me als de wedstrijd 5 minuten bezig is doorgeeft wie er 1, 2 en 3 worden en het klopt ieder jaar :-)

Dat soort evenementen zijn amusement en hebben weinig met sport te maken. Maar zolang je dat in je achterhoofd houdt, is het prima...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Robbie

Voor diegenen die interesse hebben om de NFL te bezoeken in Londen in oktober: het is bijna uitverkocht.

Robbie

Citaat van: De publiekswissel op dec 15, 2015, 12:43:41
Zelf wil ik ook wel een keer het kaatsen in Franeker meemaken. De PC (Permanente Commissie der Franeker Kaatspartij) is zelfs de oudste sportklassieker van ons land. In 1854 vond de eerste PC plaats, daarvoor werd het middeleeuwse spel ook al gespeeld. Heeft iemand daar ervaring mee?

Vandaag begint de voorverkoop. Blijkbaar is er nog wel een loting voor de uiteindelijke kaarten.

Hugo

Verkoopt nooit uit de laatste jaren.

Langemannetje

Vandaag staat de jaarlijkse MACRO Motocross op Kwintelooijen, gelegen tussen Veenendaal en Rhenen, op het programma. O.a. kampioen Jeffrey Herlings komt hier zijn kunsten vertonen. Spectaculair dagje altijd, met de verwachte temperatuur en zonneschijn moet het wel goed komen!
73 grounds in 14 verschillende landen

Joost

Gisteren weer een sport aan het lijstje toegevoegd; Kaatsen.

Erg gezellige middag gehad maar van het spel zelf snap ik nog steeds bijzonder weinig.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op jun 20, 2016, 12:24:49
Gisteren weer een sport aan het lijstje toegevoegd; Kaatsen.

Erg gezellige middag gehad maar van het spel zelf snap ik nog steeds bijzonder weinig.

Zelfde wat je dus met voetbal hebt.

spons

Op 7 juli naar het EK Atletiek in het Olympisch Stadion
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Citaat van: spons op jun 20, 2016, 13:59:59
Op 7 juli naar het EK Atletiek in het Olympisch Stadion

Gezellig, ik ook

Budi

Ik volg zelf het judo. Heb lange tijd op topniveau gejudood in de jeugd. Daarnaast IJshockey (of gewoon Hockey zoals de Canadezen dat noemen). Tilburg Trappers sinds ze in de Oberliga spelen vorig jaar de finale van de Canadian Hockey League meegemaakt. Hoewel geen NHL maar blijft toch bijzonders.
Wir sind Zecken, asoziale Zecken, wir schlafen unter Brücken, oder in der Bahnhofmission

Jehoentelaar

#119
Komend jaar in juni voor een groot evenement naar Frankrijk. Geen Europees kampioenschap voetbal, wel de 24 Uursrace van Le Mans. Een van de drie meest prestigieuze races die samen met de Formule 1 Grand Prix van Monaco en de Indianapolis 500 de officieuze 'triple crown' vormt.

<grote afbeelding verwijderd>
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar