Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jef400

Eén niet. met een opeisbare vordering is het echter al voldoende.

Saltacampos

Het verhaal gaat vandaag verder, met (al dan niet op waarheid gebaseerde) nieuwe hoop voor de club en zijn supporters:
https://sporza.be/nl/2019/09/10/roeselare-over-faillissement/
Over land and sea

Joost

Sporza ging vandaag langs op Schiervelde waar een paar heren in de privesfeer een balletje trapten.

https://sporza.be/nl/2019/09/11/roeselare-traint-maar-niet-op-mijn-verantwoordelijkheid-zegt/


Jef400

Rare uitleg van de curator aangezien verzekeringen pas aflopen bij een definitief faillissement.

Defender

En Roeselare moest ik nog vincken..

Benieuwd naar de afloop van 'dit verhaal' en 'operatie proper handen' aflevering Herman Van Holsbeeck..
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Mrmtty20

https://www.proximus-sports.be/nl/voetbal/proximus-league/artikel/1981462/ksv-roeselare-verliest-met-forfaitscore-wedstrijd-tegen-re-virton?fbclid=IwAR3dlclIL0ahrF03JLZm-1ZTt66T4v5PFcdpn4vOSJXTRH5CjR3arjPn-Yk

Dus Virton zegt gewoon njet en krijgen 3 punten cadeau?
Ik begrijp uiteraard dat ze niet gaan spelen zonder trainer op de bank, maar waarom kan er niet verder gezocht worden na de 3 voorgestelde datums?

watergatehopper


Waardeloze actie van Virton. Beetje meedenken is goodwill kweken. Als ze zelf in een dergelijke situatie zouden zitten hoop je ook dat je collega clubs bereid zijn om je te helpen. Anyway ik ben heel benieuwd wat de rechter morgen beslist. Roeselare is één van de weinige clubs uit de eerste klasse die ik nog niet heb bezocht.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op sep 16, 2019, 12:28:53
Waardeloze actie van Virton. Beetje meedenken is goodwill kweken. Als ze zelf in een dergelijke situatie zouden zitten hoop je ook dat je collega clubs bereid zijn om je te helpen. Anyway ik ben heel benieuwd wat de rechter morgen beslist. Roeselare is één van de weinige clubs uit de eerste klasse die ik nog niet heb bezocht.

Waarom zou Virton goodwill willen kweken bij Roeselare? Als het er op aankomt vechten al die clubs elkaar de tent uit met rechtzaken en beroepszaken bij het BAS.

Virton heeft juist meegewerkt door een nieuwe datum te accepteren, alleen kwam de Bond met 3 data waarop hun coach op cursus is.

Koning Kriel

Citaat van: Joost op sep 16, 2019, 13:38:41
Waarom zou Virton goodwill willen kweken bij Roeselare? Als het er op aankomt vechten al die clubs elkaar de tent uit met rechtzaken en beroepszaken bij het BAS.

Virton heeft juist meegewerkt door een nieuwe datum te accepteren, alleen kwam de Bond met 3 data waarop hun coach op cursus is.

Inderdaad, je kan het alleen raar vinden dat de bond dan niet verder zoekt naar een datum waarop de coach wel kan maar Virton valt in deze niets te verwijten wat mij betreft.

watergatehopper


Het is een club in nood. Als je kunt helpen zou ik helpen. Straks heb je niemand meer om tegen te voetballen. Ik snap dat een wedstrijd spelen niets te maken heeft met het financieel voortbestaan maar als je op die manier vijf potjes niet kunt voetballen zal de bond je ook uit de competitie halen. Ongeacht de financiële situatie.
Rechtszaken en beroepszaken bij het BAS over omkoping en promotie/ degradatie vind ik heel iets anders dan deze situatie.

Je maakt mij niet wijs dat je in bijna 4 maanden geen andere mogelijke datum kunt vinden. Nogmaals als je een ander helpt wordt je in de toekomst wellicht zelf ook geholpen. GOODWILL kweken bij je collega clubs.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

De situatie bij Roeselare is wel wat anders, die weten waarschijnlijk vanmiddag al of ze failliet zijn.

Daarnaast, Virton zorgt bij Roeselare voor minder kosten.

Mrmtty20

https://www.hln.be/in-de-buurt/roeselare/147-schuldeisers-melden-zich-voor-ksv-roeselare-donderdag-uitspraak-over-mogelijk-faillissement~a58a0cb9/

Aanstaande donderdag volgt de uitspraak. Nu wordt het ineens wel iets meer dan 1 openstaande rekening bij 1 restaurant.

Joost

Citaat van: Mrmtty20 op sep 17, 2019, 14:29:50
https://www.hln.be/in-de-buurt/roeselare/147-schuldeisers-melden-zich-voor-ksv-roeselare-donderdag-uitspraak-over-mogelijk-faillissement~a58a0cb9/

Aanstaande donderdag volgt de uitspraak. Nu wordt het ineens wel iets meer dan 1 openstaande rekening bij 1 restaurant.

Dat meen ik ook al elders gelezen te hebben en lijkt me evident.
Blijkt ook maar weer dat die hele continuiteitsparagraaf voor het behalen van de licentie een wassen neus is.

Ik neem overigens aan dat ze die schulden wel betalen en gewoon voort kunnen.

watergatehopper

3x forfait en het is exit staat in dit artikel. Ik blijf bij mijn mening over Virton. Whatever zo is't niet gelopen.

Begrijp ik het nou goed dat ze al het geld met die 1,2miljoen al wel hebben echter alleen nog niet hebben voldaan aan alle schuldeisers?
In dat geval zal het wel los lopen lijkt me.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

wekke

Het faillissement van Roeselare is opgeheven.