Speelschema's 2013/14

Gestart door Sebastiaan_W, jun 07, 2013, 07:26:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freekos79

Citaat van: jona93 op jun 08, 2013, 22:55:20
Morgen 9/6 worden er al 3 wedstrijden bekend gamaakt voor de belgische 1e klasse het gaat om 1 topper en 2 derby's

waar en hoe laat wordt dit bekend gemaakt dan?
Volgende wedstrijd: ?

wekke

En als ik me niet vergis dan speelt de kampioen telkens tegen een promovendus.

voetbalfan

2012/2013 (Anderlecht regerend landskampioen)
KV Mechelen - Charleroi
Club Brugge - Beveren

2011/2012 (Genk regerend landskampioen)
OHL - Anderlecht
Bergen - Standard

2010/2011 (Anderlecht regerend landskampioen)
STVV - Lierse
Anderlecht - Eupen

Dat is de laatste 3 jaar niet meer gebeurd, enkel in 2012/2011 heeft de winnaar van de eindronde tegen de kampioen gespeeld, ik geloof dat het jaar ervoor wél de twee kampioenen tegen elkaar waren maar dat was volgens mij eerder toeval (Standard - STVV)

wekke


Freekos79

Het duel tussen Anderlecht en Club van 25 januari betreft de 23ste speeldag. Op speeldag 21 op 26 december 2013 speelt Lierse de derby in eigen huis tegen KV Mechelen. De Waalse klassieker tussen Standard en Charleroi staat geprogrammeerd in Luik op speeldag 11, op zaterdag 19 oktober 2013.
Volgende wedstrijd: ?

wekke

Las het ook net. De derby in de kerstperiode, leuk.

Verwijderd lid

Ik was juist benieuwd wanneer RSCA, Club Brugge en Standard naar het nieuwe stadion van AA Gent komen. Helaas nog even afwachten tot e.e.a. bekend wordt gemaakt.

cafebac

Ik denk dat de verkleining van Mambourg eindelijk weer voor volle tribunes zal zorgen tegen standard, en dat na de winterstop dus hopelijk in een beslissende fase van de competitie.

Freekos79

Volgende wedstrijd: ?

Verwijderd lid

Citaat van: Its Matchday op jun 10, 2013, 14:45:56
Tadaaa Pro League --> http://sport.be.msn.com/nl/jupilerproleague/nieuwekalender/

dit was 2.5 uur voor jouw bericht ook al geplaatst ... die post precies boven jou bijdrage ...

voetbalfan

Iemand een idee wanneer de speelschema's in Italië en Spanje uitkomen?

Hugo

Citaat van: voetbalfan op jun 10, 2013, 23:05:59
Iemand een idee wanneer de speelschema's in Italië en Spanje uitkomen?

Op zijn vroegst begin augustus.


LUFC

Wou hem net plaatsen inderdaad. Hopelijk weer een leuk potje meepakken in de Ekstraklasa.

Koploper07

De meeste spelers uit de Eredivisie genieten momenteel van hun vakantie, maar het nieuwe seizoen staat alweer voor de deur. De eerste competitiewedstrijd wordt afgewerkt op vrijdag 2 augustus en het seizoen eindigt op 3 mei 2014. Dat betekent dat de laatste speelronde op zaterdagavond wordt afgewerkt en niet zoals gebruikelijk op zondagmiddag.
KNVB-manager competitiezaken Gijs de Jong vertelt aan Voetbal International dat dit is bedacht, zodat er na een eventueel kampioenschap op de laatste speelronde direct een huldiging kan plaatsvinden. Op 4 mei is het ieder jaar Dodenherdenking en de KNVB wilde van die dag wegblijven. Een andere optie dan de zaterdagavond was er niet, omdat de competitie absoluut in het eerste weekend van mei moet eindigen, in verband met het WK.
Donderdag zal de KNVB het competitieprogramma bekendmaken. "De Nederlandse clubs die in Europa spelen, geven we goed de ruimte", zegt De Jong. "Als ze op donderdag moeten voetballen, proberen we ervoor te zorgen dat ze daarna pas op zondag om half drie of half vijf weer in actie komen. Als je dan tóch een keer om half één moet spelen, doen we ons best ervoor te zorgen dat het om een thuiswedstrijd gaat."

Bron: www.voetbalzone.nl