Werk in uitvoering

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 09:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Zolang ze in de eredivisie spelen.....maar als ze degraderen vallen ze weet diep terug.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: hgrm op apr 01, 2016, 09:27:46
Zolang ze in de eredivisie spelen.....maar als ze degraderen vallen ze weet diep terug.

Daarom is de uitbreiding van 750 plaatsen toch realistisch. In de Jupiler League zitten ze vaak in de top op het gebied van bezettingsgraad (in procenten).

Jef400

Qua procenten. Maar 1.500 is als het slechter gaat geen onrealistisch beeld. Al zou het een beetje een Emmen of Volendam gevoel oproepen qua leegte.

Nort

Citaat van: Jef400 op apr 01, 2016, 09:43:30
Qua procenten. Maar 1.500 is als het slechter gaat geen onrealistisch beeld. Al zou het een beetje een Emmen of Volendam gevoel oproepen qua leegte.

De uitbreiding levert natuurlijk meer op dan 750 extra zitplaatsen. Het zorgt voor een betere uitstraling van Excelsior en zijn sponsors geneigd om sneller toe te happen.

Joost

Ze hebben op Woudestein toch van die verhoogde tribunes? Waarom leggen ze voor die tribune aan de lange zijde dan niet 3 treetjes staantribune neer. Kunnen er zo weer 400 mensen extra binnen.

Jef400

Ik geloof dat er dan weer te weinig capaciteit is om de boel leeg te maken.
@Nort, dat is ook absoluut waar.

ðe waan

De Wageningse Berg blijft bestaan. Ben benieuwd of er nog iets van de oude sfeer behouden blijft: http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2109784/Na-bijna-25-jaar-gloort-nieuwe-toekomst-voor-stadion-Wageningse-Berg

cafebac

Ondertussen wordt in Eindhoven de onderste ring van de Oosttribune en een klein deel van Noord voorzien van Safe Standing:




Sebastiaan_W

Tribune van Zeeburgia verhuist naar VVZ '49 in Soest.

jona93

laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Joost

Heel bijzonder is het complex niet maar EVV gaat hoogstwaarschijnlijk wel verbouwen. Het terrein voldoet niet meer aan de voorwaarden die de KNVB aan topamateurvoetbal stelt. De kleedkamers zijn bijvoorbeeld te ver van het veld. Dat is overigens ongelofelijke flauwekul want ik denk dat je bij de gemiddelde profclub verder moet wandelen.

Enfin, het geheel gaat 2 miljoen kosten waarbij de gemeente een half miljoen wil uitgeven. De rest wordt door sponsoren bijeen gebracht, dat is tenminste de bedoeling.

De aanvraag voor de subsidie gaat komend voorjaar op de post.

hgrm

Citaat van: Joost op dec 16, 2016, 08:43:48
Heel bijzonder is het complex niet maar EVV gaat hoogstwaarschijnlijk wel verbouwen. Het terrein voldoet niet meer aan de voorwaarden die de KNVB aan topamateurvoetbal stelt. De kleedkamers zijn bijvoorbeeld te ver van het veld. Dat is overigens ongelofelijke flauwekul want ik denk dat je bij de gemiddelde profclub verder moet wandelen.

Maar bij een profclub kom je onderweg geen supporters etc tegen. Lijkt me gezien hetgeen er de laatste tijd steeds vaker gebeurt in het amateurvoetbal (SteDoCo-IJsselmeervogel, Kozakken Boys-Spakenburg om een paar gevallen te noemen) geen overbodige luxe
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op dec 16, 2016, 12:25:33
Maar bij een profclub kom je onderweg geen supporters etc tegen. Lijkt me gezien hetgeen er de laatste tijd steeds vaker gebeurt in het amateurvoetbal (SteDoCo-IJsselmeervogel, Kozakken Boys-Spakenburg om een paar gevallen te noemen) geen overbodige luxe

Volgens mij is dit de omgekeerde wereld. In plaats van clubs als Kozakken Boys keihard aan te pakken ga je de eisen voor alle amateurverenigingen verzwaren
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: hgrm op dec 16, 2016, 12:25:33
Maar bij een profclub kom je onderweg geen supporters etc tegen. Lijkt me gezien hetgeen er de laatste tijd steeds vaker gebeurt in het amateurvoetbal (SteDoCo-IJsselmeervogel, Kozakken Boys-Spakenburg om een paar gevallen te noemen) geen overbodige luxe
Nee dat is niet het geval. Ze kunnen er de zaak prima afzetten en dat gebeurt volgens mij ook vrijwel altijd.

hgrm

Citaat van: spons op dec 16, 2016, 13:21:10
Volgens mij is dit de omgekeerde wereld. In plaats van clubs als Kozakken Boys keihard aan te pakken ga je de eisen voor alle amateurverenigingen verzwaren

Natuurlijk moet je Kozakken Boys en IJsselmeervogels (ook al waren het eigen supporters die de eigen trainer(sdochter) aanvielen) keihard aanpakken. Maar dat betekent niet dat je je kop in het zand kunt steken voor het feit dat ook bij amateurpotjes de gemoederen steeds vaker oplopen.
Enerzijds is het een verschijnsel van deze tijd, anderzijds hebben je in de tweede divisie en de derde divisie te maken met omstandigheden (belangen, toeschouwersaantallen etc.) die al aardig richting profvoetbal gaan. Dus dan lijkt het me niet teveel gevraagd dat je eist dat spelers en arbitrage op een veilige manier (dus niet na een wandeling over het halve sportpark) de kleedkamers in en uit kunnen.

Overigens zou dit punt niet bovenaan mijn accommodatie-eisen-verlanglijstje staan. Ik vind het vrij raar dat in de td en dd geen verplichting bestaat om een lichtinstallatie te hebben. En er zelfs geen verplichting bestaat om een overdekte tribune te hebben.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen