Bekers van Belgie 2011-2012

Gestart door Joost, jun 28, 2011, 19:58:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: ðe waan op sep 23, 2011, 15:11:16
In welk opzicht wordt de loting gestuurd in België?

Het format in Belgie is als volgt.

Voor de eerste ronde plaatsen zich de volgende clubs;
12 per provincie via de provinciale bekers (zoals in Nederland)
Alle ploegen in 4e klasse.

Deze worden in regionale poules verdeeld.

In ronde 2 spelen de winnaars van ronde 1, nog steeds binnen dezelfde poules.

In ronde 3 komen de Derde Klassers er bij. Zij kunnen echter niet tegen elkaar loten.
In ronde 4 komen de Tweede Klassers erbij, ook zij kunnen niet tegen elkaar loten.
De 32 winnaars van ronde 4 spelen tegen elkaar in ronde 5. Dit is een vrije loting.

Dan blijven er 16 lagere divisieclubs over.

In ronde 5 spelen dan de 16 Eerste Klassers tegen de 16 winnaars van Ronde 4.

Die ronde is net geweest en heeft opgeleverd dat er nog 15 Eerste Klasser en Rupel-Boom overblijven.



Koning Kriel

En nu zijn er nog 7 eerste klassers en Ruppel Boom over. Ondanks dat je kon verwachtten dat Anderlecht niet met zijn sterkste opstelling zou spelen toch wel een verrassing.

Klopt het dat vanaf de kwartfinale er in heen- en terugwedstrijden gespeeld wordt en zal Ruppel Boom haar thuiswedstrijd in eigen stadion afwerken of gaan ze uitwijken?

Nico1880

CiteerEn nu zijn er nog 7 eerste klassers en Ruppel Boom over. Ondanks dat je kon verwachtten dat Anderlecht niet met zijn sterkste opstelling zou spelen toch wel een verrassing.

Klopt het dat vanaf de kwartfinale er in heen- en terugwedstrijden gespeeld wordt en zal Ruppel Boom haar thuiswedstrijd in eigen stadion afwerken of gaan ze uitwijken?
Inderdaad met heen-en terugwedstrijden.

Rupel Boom heeft vorig seizoen nog 40.000 euro geïnvesteerd in veiligheid dus ik vermoed dat ze de wedstrijden in eigen huis zullen afwerken.

Peenvogel

Mario Been onderuit met Genk en fiks commentaar op zijn eigen spelers. Ik ben benieuwd of ie de kerst haalt. Zo bijzonder zijn de prestaties niet van hem bij Genk.

3434

Ik ben jaloers op de aanwezigen bij Gent-Club, wauw!

Mooie prestatie van Boom maar ik ben enkele weken geleden in hun stadion (en uitvak) geweest en het zag er vooral verouderd uit. Tenzij die 40.000 euro enkel over camera's en dergelijke gaat. Al maakt dat in België niet zoveel uit (zie Woluwe-Lokeren).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

georgesv

Cofidis Cup: halve en kwartfinales gekend


De loting voor de halve en kwartfinales van de Cofidis Cup vond vrijdag 28 oktober plaats op de hoofdzetel van de KBVB in Brussel. Steven Martens, de Secretaris-Generaal van de Voetbalbond heeft de loting uitgevoerd.

Kwartfinales

A : K.Lierse SK. - R.Standard de Liège

B : KV.Kortrijk - K.Beerschot A.C.

C : K.SC.Lokeren O.Vl. - K.AA.Gent

D : R.AEC.Mons - K.Rupel Boom FC.

Heen (21/12/2011) - Terug (18/01/2012)



Halve finales

A-C

D-B

Heen (01/02/2012) - Terug (08/02/2012)
Bron KBVB


Joost

Boom kon 6 leuke tegenstanders loten en dan wordt het Bergen.


Koning Kriel

Toch wil ik de thuiswedstrijd van Boom wel gaan bezoeken. Ik neem aan dat daar alsnog meer volk dan gemiddeld zal komen.

georgesv

tenzij t in Bergen al 5-0 is ofzo

Joost

Mooie site met onder andere de provinciale beker van Henegouwen:

http://www.foothainaut.be/coupes/coupe-seniors