Hoofdmenu

KomkommerTopic

Gestart door Han, aug 10, 2008, 00:23:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

3.74!

Links van de mediaan, YES.

Ici c est Paris


hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op dec 21, 2008, 21:31:51
2,96
Helaas heeft het management van het forum moeten besluiten om de heer hgrm een permanente IP-ban te geven.

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Citaat van: hgrm op dec 21, 2008, 22:58:08
2,33

Belachelijk slecht natuurlijk voor een wiskunde(?)-docent:-)

Han

Een topic met déze titel lijkt mij de meest geeigende plek om TeeZee, meteorologisch initiatiefnemer van dit voetbalweerstation, enigszins te feliciteren met zijn verjaardag. Bij deze Thom.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Denniz1974

Han, je haalt de felicitaties uit m'n mond. Thom van harte met je verjaardag !!

TeeZee

Dank voor de felicitaties, ook die ik via de PB heb mogen ontvangen.

TeeZee

Ik las vandaag het volgende schokkende nieuws: "Uit dit onderzoek is gebleken dat ochtendmensen beter presteren in de ochtend en avondmensen in de avond."

TeeZee

Citaat van: Han op jan 10, 2009, 16:36:53
Een topic met déze titel lijkt mij de meest geeigende plek om TeeZee, meteorologisch initiatiefnemer van dit voetbalweerstation, enigszins te feliciteren met zijn verjaardag. Bij deze Thom.
Dan is het nu mijn beurt om jouw te feliciteren. Je leeftijd zullen we maar niet verraden, laten we het erop houden dat je vanaf nu waarschijnlijk altijd een zitplaats op een kameel hebt.

TeeZee

En een hartelijk gefeliciteerd aan witte leeuw, vanwege zijn jawoord.

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op mei 10, 2009, 12:49:42
En een hartelijk gefeliciteerd aan witte leeuw, vanwege zijn jawoord.

Dank TZ, het was een geweldige dag!!!

Joost

Vraag, vooral aan 'Breda'  angezien die graag in romeinse cijfers schrijft.

Er is geen teken voor 0 daarin. Maar als in het rekenen een som op 0 uitkomt hoe schrijven ze dat dan?

hgrm

Als ik me als surrogaat-mathemaat er ook even mee mag bemoeien: Het Romeinse getalsysteem is ontstaan uit het Etruskische en dat diende vooral om schapen te tellen. De Romeinen zijn later ook geld, soldaten en jaren gaan tellen, maar rekenen konden of deden ze niet zo veel. Daar is een getalsysteem zonder positioneel stelsel* ook helemaal niet geschikt voor. Als je het bij tellen houdt, heb je helemaal geen 0 nodig; je begint pas te tellen als er iets te tellen is.


*positioneel stelsel:
stelsel waarbij de plaats van een symbool de waarde bepaalt:

in het getal 808 betekent de rechter 8 acht, want hij staat in de kolom van de eenheden. De linker 8 betekent achthonderd, want hij staat in de kolom van de honderdtallen.

Het positionele stelsel maakt het cijferen mogelijk. De Babyloniërs (die heel goed waren in wiskunde) hadden een positioneel stelsel, evenals de Arabieren. Dat Arabische stelsel (dat ze zelf weer gejat hadden uit India) hebben wij uiteindelijk overgenomen. Dat was één van de gebeurtenissen die de opbloei van de Europese wetenschap vanaf de renaissance mogelijk gemaakt heeft.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen