Vitesse - Overname

Gestart door hgrm, aug 16, 2010, 11:03:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Het schijnt dat Vitesse overgenomen gaat worden door Oosteuropeanen. Een tijdje geleden is AZ overgenomen door een groep Alkmaarse ondernemers.

Ik vraag me af hoe dit kan. Het is toch zo dat Nederlandse clubs (tenminste, de houders van de licenties) verenigingen of stichtingen zijn? En voor zover ik weet heeft een vereniging of stichting geen eigenaar, alleen leden en/of een bestuur.
Dus ik vraag me af: Wat wordt er nu precies overgenomen? Hetzelfde geldt voor Ajax: Wat zit er nu precies in de NV Ajax en wat in de vereniging Ajax?
Wie kan hier zijn juridisch licht over laten schijnen?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Ik ga geen juridische antwoorden geven maar wil wel een opmerking maken over bovenstaande.

Dit lijkt het begin van het einde van het Nederlandse voetbal, een investeerder die een Nederlandse club koopt om waarschijnlijk zijn geld wit te wassen. Wanneer deze man besluit te stoppen met het pompen van geld in Vitesse is de club meteen failliet. De tendens van tegenwoordig is om snel succes te hebben.

Verder hoorde ik op de radio de persconferentie van de huidige voorzitter van Vitesse. De man beweerde dat dit voor de supporters is die jaren hebben zitten te lijden. Dat dit geweldig voor de supporters is. Als de club echt om zijn supporters gaf had het bestuur jaren geen wanbeleid moeten voeren!!
Verder noemde de man dat de Georgiër al een van "hun" was, een echte Arnhemmer! Welke onzin kun je nog meer uitkramen!

Al met al een walgelijk stukje theater, maar ja in het grootste theater van Nederland kun je niets anders verwachten.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Louk

Toch kijk ik als fanatiek Feyenoordsupporter jaloers richting Arnhem. Het zal allemaal wel niet helemaal netjes zijn hoe de man aan zijn geld is gekomen, maar als je club er beter van wordt.....Tja. als hij over een paar jaar weer weg is (of wordt omgelegd bijvoorbeeld) :

Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad (even geleend van mijn bovenbuur)

Hielke

Citaat van: Louk op aug 17, 2010, 09:56:10
Toch kijk ik als fanatiek Feyenoordsupporter jaloers richting Arnhem.

Meen je dat? Als Heerenveen ooit een speelbal wordt van een rijke maffioos, dan zien ze mij er nooit meer.

Vitesse hoopt op jaloezie bij andere clubs. Ik vind het echter meelijwekkend. De club denderde rechtstreeks op de eerste divisie af, en grijpt deze overname aan als laatste strohalm. En dan gelijk weer, traditiegetrouw in Arnhem, die luchtkastelen. Kampioenschap, Champions League. Een nationale feestdag, zelfs. Vermakelijk is het wel.

De rest van Nederland ligt schaterlachend op de vloer, maar de Vitesse-supporters kopen massaal een seizoenkaart en Piet Velthuizen ziet ineens wél toekomst in Arnhem. Ik heb één zeer dringend verzoek aan de directie van Hard Gras: stuur Marcel van Roosmalen naar de Gelredome, en snel een beetje! Wij willen met terugwerkende kracht meegenieten hoe Vitesse nu definitief kopje onder gaat.

Lek11

Citaat van: Louk op aug 17, 2010, 09:56:10
Toch kijk ik als fanatiek Feyenoordsupporter jaloers richting Arnhem. Het zal allemaal wel niet helemaal netjes zijn hoe de man aan zijn geld is gekomen, maar als je club er beter van wordt.....Tja. als hij over een paar jaar weer weg is (of wordt omgelegd bijvoorbeeld) :

Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad (even geleend van mijn bovenbuur)

Ongelooflijk zeg, dat je daar jaloers op kan zijn. Wat Hielke hierboven zegt sluit ik me helemaal bij aan. Mij zul je ook niet meer zien mocht er zo'n idioot de club overnemen.

Net zo nep als Chelsea, Red Bull Salzburg etc. Bahbah..


Hielke

Clubbinding is geen kwestie van een winnend elftal toejuichen. Het is een gevoel hebben bij je club, trots zijn op wat er is bereikt, je kunnen identificeren met de clubmensen op en buiten het veld. Daarom zou ik niet meer de behoefte hebben naar het stadion te gaan, als Heerenveen ooit speelbal wordt van een rijke maffioos. Veel geld van de eigenaar uitgeven aan grote namen is geen prestatie.

TeeZee

Toch, als je naar clubs als Chelsea en Man City kijkt is het een zeer kleine minderheid die het erg vindt om op deze manier een succesje te kopen.

Peenvogel

Citaat van: TeeZee op aug 17, 2010, 13:16:32
Toch, als je naar clubs als Chelsea en Man City kijkt is het een zeer kleine minderheid die het erg vindt om op deze manier een succesje te kopen.

Al hoop ik echt dat Manchester City met dit beleid nooit en te nimmer iets wint.

Ik kan me ook niet vinden in de woorden van mede-supporter Louk. Dan maar een paar jaar extra lijden en hopen op nieuwe successen. Toen ik voor het eerst naar De Kuip ging in 1985 was het ook kommer en kwel en leek een kampioenschap of bekerwinst verder dan ooit. Toch stonden we een aantal jaren later op de Coolsingel.

En ik had nooit in mijn leven kunnen bevroeden dat ik mijn club ooit een Europese hoofdprijs zou zien winnen. Ook dat geschiedde. Ondanks dat ik de pest in mijn lijf heb na de nederlaag bij Excelsior ben ik ook wel trots op de vele jeugdspelers die nu een kans krijgen. Op het 75-jaarboek van Feyenoord staat niet voor niets de leus 'Feyenoord, uit eigen kracht voortgebracht'.

Ik hou hoop op nieuw succes, wellicht tegen beter weten in. Maar is dat niet waar supporter zijn om draait?

TeeZee

Ik las ergens dat Abramovic achter de overname van Vit€$$€ schijnt te zitten. Ik hoop verder ook niet dat City wat wint, al vond ik het vroeger een leuke club. Toen ze degradeerden naar de derde divisie.

Stadionhopper

Citaat van: TeeZee op aug 17, 2010, 14:56:33
Ik las ergens dat Abramovic achter de overname van Vit€$$€ schijnt te zitten. Ik hoop verder ook niet dat City wat wint, al vond ik het vroeger een leuke club. Toen ze degradeerden naar de derde divisie.

Abramovic schijnt een goede vriend van deze Georgiër te zijn. Ik hoorde gister al iets over een Georgisch talent dat in de jeugd van Barcelona zat dat ze deze naar Vitesse wilde halen, schijnbaar heeft de arnhemse geldschieter een vinger in de pap bij deze jongen (die ook al aangeboden is bij St, Petersburg en Chelsea --> beide connectie met Abramovic en de cirkel is rond).

De namen van Beerens, Vlaar en Mertens doen al de ronde in Arnhem, misschien als Ajax uitgeschakeld wordt tegen Kiev dat ze Emanuelsson, Oleguer en Anita kunnen halen. (zijn spelers uit de top 3 waar je ook geen kampioen mee wordt)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Gert

Citaat van: Hielke op aug 17, 2010, 10:27:02
En dan gelijk weer, traditiegetrouw in Arnhem, die luchtkastelen. Kampioenschap, Champions League.

Citaat van: Stadionhopper op aug 17, 2010, 16:05:15
De namen van Beerens, Vlaar en Mertens doen al de ronde in Arnhem,

Wat klopt hier niet? :-)

Louk

Goed, neem nu Chelsea als voorbeeld. Die club heeft echt successen behaald dankzij Abramovich. Bij welke club in het hedendaagse voetbal draait het nu niet om geld ? Zullen alle deelnemers aan talentpoolen etc. bij Feyenoord al hun geld eerlijk verdiend hebben?  Dat weet je nooit, en eerlijk gezegd zal ik gewoon blij zijn als mijn club straks deelneemt aan de CL; hoe dan ook. Zolang ze maar niet hun gouden aandeel verkwanselen. Wanneer is er sprake van een maffioos die de boel overneemt ? Hoort Scheringa tot die categorie ?

Natuurlijk moet ik het eerst nog maar zien. Lachwekkend was de persconferentie wel, met teksten als "hij is nu al één van ons" Maar toch....

Lek11

Citaat van: Louk op aug 17, 2010, 19:21:25
Goed, neem nu Chelsea als voorbeeld. Die club heeft echt successen behaald dankzij Abramovich. Bij welke club in het hedendaagse voetbal draait het nu niet om geld ? Zullen alle deelnemers aan talentpoolen etc. bij Feyenoord al hun geld eerlijk verdiend hebben?  Dat weet je nooit, en eerlijk gezegd zal ik gewoon blij zijn als mijn club straks deelneemt aan de CL; hoe dan ook. Zolang ze maar niet hun gouden aandeel verkwanselen. Wanneer is er sprake van een maffioos die de boel overneemt ? Hoort Scheringa tot die categorie ?

Natuurlijk moet ik het eerst nog maar zien. Lachwekkend was de persconferentie wel, met teksten als "hij is nu al één van ons" Maar toch....

AZ werd ook kampioen met een bij elkaar gekocht team door Scheringa maar er zit wel degelijk verschil tussen Scheringa en deze gekke Georgiër. Scheringa had namelijk nog clubliefde. Hij hield van AZ. Deze Georgiër gaat Vitesse als speeltje gebruiken en heeft verder geen enkele band met de club en stad. Daarnaast zal deze Georgiër waarschijnlijk met wat extremere transfersommen en salarissen aankomen als Scheringa ooit heeft gedaan.

Verder kun je, onder andere met een goed beleid, ook gewoon op eigen kracht kampioen worden en CL spelen, zie FC Twente.

Vitesse is ook altijd kunstmatig overeind gehouden door overheid, energiebedrijf etc. Vreselijke nep club met een doodsaai publiek.

Daniel

Citaat van: Lek11 op aug 17, 2010, 22:56:17
AZ werd ook kampioen met een bij elkaar gekocht team door Scheringa maar er zit wel degelijk verschil tussen Scheringa en deze gekke Georgiër. Scheringa had namelijk nog clubliefde. Hij hield van AZ. Deze Georgiër gaat Vitesse als speeltje gebruiken en heeft verder geen enkele band met de club en stad. Daarnaast zal deze Georgiër waarschijnlijk met wat extremere transfersommen en salarissen aankomen als Scheringa ooit heeft gedaan.

Verder kun je, onder andere met een goed beleid, ook gewoon op eigen kracht kampioen worden en CL spelen, zie FC Twente.

Vitesse is ook altijd kunstmatig overeind gehouden door overheid, energiebedrijf etc. Vreselijke nep club met een doodsaai publiek.
Niks aan toe te voegen. De persconferentie was een lachertje, die Georgier is een lachertje en Vitesse is/wordt een lachertje. Ik snap niet dat de supporters in Arnhem zo enthousiast reageren op deze gebeurtenis. Hun club wordt gebruikt door Roman Ambramovich/Jordania en zij laten het juichend gebeuren! Onvoorstelbaar! (toch nog wat aan toegevoegd:D)
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Joost

Citaat van: Lek11 op aug 17, 2010, 22:56:17
AZ werd ook kampioen met een bij elkaar gekocht team door Scheringa maar er zit wel degelijk verschil tussen Scheringa en deze gekke Georgiër. Scheringa had namelijk nog clubliefde. Hij hield van AZ. Deze Georgiër gaat Vitesse als speeltje gebruiken en heeft verder geen enkele band met de club en stad. Daarnaast zal deze Georgiër waarschijnlijk met wat extremere transfersommen en salarissen aankomen als Scheringa ooit heeft gedaan.

Verder kun je, onder andere met een goed beleid, ook gewoon op eigen kracht kampioen worden en CL spelen, zie FC Twente.

Vitesse is ook altijd kunstmatig overeind gehouden door overheid, energiebedrijf etc. Vreselijke nep club met een doodsaai publiek.

Het beste dat Vitesse had kunnen doen was de Gelredome verkopen aan Joop Vandenende zodat die er een theater van kan maken. Daarna had Vitesse een nieuw stadion moeten bouwen en dan maakte het weinig uit of dat oersaai was. Het imago van Karel Aalbers en zijn luchtkastelen hangt nog als een molensteen aan Vitesses nek, vooral door dat gelredome. Het is gewoon een prima provincieclub zoals Groningen, NEC, Willem II, Roda en NAC dat bijvoorbeeld ook zijn.

Nog een toevoeging, Abramovich probeert Chelsea ook als normaal bedrijf te runnen en dat leek van te voren ook helemaal niet op een kortstondig avontuur. Verder speelde Chelsea al Champions League voordat hij er kwam.