Districtsbekers '09/'10

Gestart door AthleticHolanda, apr 28, 2010, 18:41:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Inmiddels zijn de meeste bij de halve finale aanbeland of al iets verder, een overzicht...

(3) = Hoofdklasse
(4) = Eerste Klasse etc.

West I
DOVO (3) - Argon (3) 1-1, DOVO w.n.s.
Zwaluwen'30 (3) - IJsselmeervogels (3) 2-2, Zwaluwen'30 w.n.s.

Finale: DOVO - Zwaluwen'30 (15/05, 15.00h)

West II
UVS (6) - Capelle (3) 3-2
Rijnsburgse Boys (3) - Voorschoten'97 (4) 1-1, Voorschoten w.n.s.

Finale: UVS - Voorschoten'97 (22/05, stadion: Nieuw Zuid, Katwijk)

Zuid I
15/05 vv Dongen (4) - Kozakken Boys (3)
??/?? VC Vlissingen (4)- Kloetinge (4)

Zuid II
kwartfinales
HVCH (5) - Dijkse Boys (3) 2-1
SVME (5) - Groene Ster (4) 2-4
vanavond Wilhelmina'08 (5) - PSV'35 (5)
vanavond sv Deurne (4) - Blauw Geel'38 (4)

Olympia werd de vorige ronde na penalty's uitgeschakeld door Deurne :-(

Oost
FC Presikhaaf (6) - HSC'21 (3) 1-3
??/?? SVZW (4) - Quick'20 (3)

Noord
06/05 Urk 2 (R) - Sneek WZ (3)
06/05 SC Genemuiden (3) - ACV (3)

Finale: 15/05, 15.00h

- - - - - - - - - -

Leuk om weer enkele clubs van lager dan de Hoofdklasse te zien in de KNVB Beker van komend seizoen. Ook erg interessant de plaatsing van Vlissingen en UVS, die als ik me niet vergis allebei in een aardig stadion spelen, hopen dat ze de eerste ronde kunnen overleven...

Mocht iemand zich geroepen voelen alvast een 'KNVB Beker '10/'11' topic te maken, voor mij is het nog té onoverzichtelijk, maar volgens mij loopt de plaatsing als volgt.
- Alle Hoofdklasse kampioenen
- Alle Hoofdklasse periodekampioenen
- Alle Districtsbeker halve finalisten
- Alle betaald voetbalorganisaties

Voor mij is b.v. nog niet duidelijk:
- Wat gebeurt er met Haarlem en Veendam / FC Oss?
- Zijn de kampioen van de reservecompetitie en reservebekerwinnaar geplaatst?

ðe waan

Ik heb laatst contact gehad met de KNVB omdat er "ineens" acht extra bekerplaatsen waren voor hoofdklassers. Er werd alleen niet bijgezegd waar die plekken plotseling vandaan kwamen. Wat bleek:

- de twee beloftenteams doen niet meer mee
- de twee degradanten uit de eerste divisie doen ook niet mee (waarschijnlijk dus Haarlem en Veendam)

Omdat die vier pas instroomden in de tweede ronde, kwamen er in de eerste ronde dus acht plekken vrij.

Ook Urk 2 mag dus niet meedoen aan de KNVB beker, ondanks dat ze de halve finale van de districtsbeker hebben bereikt. De vier verliezers van de kwartfinale spelen dus voor de laatste plek en dat is vrij potsierlijk, omdat WKE en Harkema al zeker zijn van de beker en ook PKC'83 kan zich via de competitie nog plaatsen.

AthleticHolanda

Citaat van: ðe waan op apr 28, 2010, 19:06:39
- de twee degradanten uit de eerste divisie doen ook niet mee (waarschijnlijk dus Haarlem en Veendam)

Als ik het goed heb, hebben zij zich dus met geen mogelijkheid kunnen plaatsen voor de beker van komend seizoen?

Is dat legaal?

Citaat van: ðe waan op apr 28, 2010, 19:06:39
Ook Urk 2 mag dus niet meedoen aan de KNVB beker, ondanks dat ze de halve finale van de districtsbeker hebben bereikt. De vier verliezers van de kwartfinale spelen dus voor de laatste plek en dat is vrij potsierlijk, omdat WKE en Harkema al zeker zijn van de beker en ook PKC'83 kan zich via de competitie nog plaatsen.

Hebben WKE en Harkema een periode gewonnen?

Zou wel mooi zijn voor DIO al zullen ze van PKC'83 nooit winnen als die serieus doen.

ðe waan

Citaat van: AthleticHolanda op apr 28, 2010, 19:12:22
Als ik het goed heb, hebben zij zich dus met geen mogelijkheid kunnen plaatsen voor de beker van komend seizoen?

Is dat legaal?

Hebben WKE en Harkema een periode gewonnen?

Zou wel mooi zijn voor DIO al zullen ze van PKC'83 nooit winnen als die serieus doen.

Tja, de vergadering betaald voetbal is er kennelijk mee akkoord gegaan. Ik vind het ook erg vreemd.

Harkema heeft een periode. WKE niet, maar met alle dubbel geplaatsten kan WKE die bekerplek niet meer ontgaan.

AthleticHolanda

Inmiddels zijn ook Deurne (6-2 overwinning op Blauw Geel) en Groene Ster (2-4 bij SVME) geplaatst voor de KNVB Beker.
Vooral hulde voor Eersteklasser Groene Ster, het is de vierde keer op rij dat ze zich plaatsen.

Joost

Ook Wilhelmina 08 dat won van PSV '35.

AthleticHolanda

Citaat van: ðe waan op apr 28, 2010, 19:06:39
Ik heb laatst contact gehad met de KNVB omdat er "ineens" acht extra bekerplaatsen waren voor hoofdklassers. Er werd alleen niet bijgezegd waar die plekken plotseling vandaan kwamen. Wat bleek:

- de twee beloftenteams doen niet meer mee
- de twee degradanten uit de eerste divisie doen ook niet mee (waarschijnlijk dus Haarlem en Veendam)

Citaat van: fcutrecht.nlNiet in KNVB bekertoenooi
Jong FC Utrecht mag als winnaar van de beker voor beloftenteams helaas toch niet deelnemen aan het KNVB bekertoernooi, zoals tot afgelopen seizoen altijd gebruikelijk was. Dat blijkt al in het begin van het seizoen besloten te zijn, maar pas vlak voor aanvang van de finale werd deze wijziging gecommuniceerd via een perscommuniqué van de KNVB. Ook tot verrassing van Rob Alflen. Jong FC Utrecht speelt voor de start van het nieuwe seizoen wel in een duel om de Supercup tegen PSV, de landskampioen van de Eredivisie voor beloften .

AthleticHolanda

Citaat van: voetbalzoneUpdate 16:15 uur - FC Oss doet toch mee aan bekertoernooi
In tegenstelling tot de eerdere berichtgeving zal FC Oss komend seizoen toch gewoon meedoen aan de KNVB Beker. "Het bestuur betaald voetbal van de KNVB heeft vanmorgen kennisgenomen van de situatie met betrekking tot FC Oss in combinatie met het KNVB bekertoernooi seizoen 2011/12", aldus een woordvoerster tegenover Voetbal International.

"De voorgestelde instroomopzet voor het bekertoernooi - zoals vanmorgen gecommuniceerd - is niet geaccordeerd door het bestuur betaald voetbal. De opzet - waar FC Oss geen deel van uitmaakt - is dan ook een vergissing aan de zijde van de bond. Het is juist altijd de bedoeling geweest dat de degradant uit de Jupiler League wél deel zou nemen aan het toernooi."

Ik snap er niks meer van...

Overigens, 2011/2012 is toch geen 2010/2011???

hgrm

Accoordje?
"jullie mogen de beker in als jullie niet naar de rechter stappen"...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Ben ook benieuwd hoe het schema dan aangepast zal worden, en waar ze moeten instromen?

Vreemde gang van zaken dit allemaal, als ik Haarlem was dan zou ik het wel weten...