Eerste divisie 2008-2009

Gestart door Sebastiaan_W, aug 31, 2008, 08:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Dennis1981 op sep 07, 2008, 11:27:41
De seizoenkaarthouders worden altijd erbij geteld. Als er sommige niet op komen dagen dan tellen ze wel mee.

Klinkt aannemelijk maar dan zouden alle seizoenkaarthouders thuis moeten zijn gebleven in Almere.

spons

Citaat van: Dennis1981 op sep 07, 2008, 11:27:41
De seizoenkaarthouders worden altijd erbij geteld. Als er sommige niet op komen dagen dan tellen ze wel mee.

volgens mij niet overal, weet wel dat er bij feyenoord gescand wordt en dat alleen de werkelijke bezoekers meetellen. 

verbaasd me altijd weer in 020 daar zie ik dan op teletekst vaak staan 49 of 50.000 toeschouwers en bij de samenvatting op tv vele lege plekken in het stadion
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Aaron Harder

Dit noemen we ook wel witwassen van geld.  400 toeschouwers  x 15 eur x 20 wedstrijden is een behoorlijk bedrag extra in de kas van de club.
Alles kan kapot!

Sebastiaan_W

#18
Vanavond staat de 6e speelronde op het programma, maar aangezien jullie de uitslagen van de 1e speelronde nog tegoed hebben zal ik daar mee beginnen.

Tussen haakjes, staan de toeschouwers in het gastenvak. Misschien is mooi om te kijken hoeveel supporters er met een club mee reizen. Ik hoop dat een aantal van jullie me hiermee kunnen helpen.

Top Oss - FC Emmen 2-1  1.728(-)
Cambuur Leeuwarden - FC Den Bosch 0-3  9.217(50)
RKC Waalwijk - VVV 1-1  4.258(-)
MVV - GAE 1-1  6.255(-)
FC Zwolle - Telstar 3-0  5.021(35)
FC Omniworld - Helmond Sport 0-1  1.296(-)
FC Eindhoven - AGOVV Apeldoorn 3-3  1.600(-)
Excelsior - RBC Roosendaal 1-0  2.000(-)
BV Veendam - Fortuna Sittard 0-0  3.257(28)
HFC Haarlem - FC Dordrecht 3-0  1.953(-)

Cambuur verloor deze speelronde in een zeer goed gevuld stadion van een sterk en doelgericht FC Den Bosch met 0-3. Het is het 3e seizoen op rij dat Cambuur thuis niet weet te winnen van FC Den Bosch. Cambuur heeft afgelopen zeer sterk ingekocht. Het behoort tot één van de ploegen die dit seizoen in de top 8 mee kunnen en zullen draaien, maar met de verliezen tegen FC Den Bosch en FC Zwolle is toch wel duidelijk dat het nog niet tot de toppers van de eerste divisie behoort en Jurrie Koolhof nog veel werk te doen heeft. Het is niet te hopen dat het net zo'n hosanna wordt als vorig seizoen na de bekerwinst op AZ en ze daarna wegvallen, maar dat verwacht ik niet met deze selectie.

Een ander opvallend duel in de afgelopen speelronde was toch wel de ontmoeting tussen FC Eindhoven en AGOVV Apeldoorn. Na 48 minuten stond AGOVV Apeldoorn met 0-3 voor, maar in de laatste kwartier van de wedstrijd gaven ze dit totaal uit handen en wist FC Eindhoven er nog een gelijkspel uit te slepen.

Vanavond staat de 6e speelronde op het programma en zal de 1e periodetitel worden vergeven. Grootste kanshebbers voor de periodetitel zijn Excelsior en FC Zwolle. Excelsior(12 punten) mag op bezoek bij FC Emmen en FC Zwolle(11 punten) gaat op bezoek bij het brabantse TOP Oss. Theoretisch maken Cambuur Leeuwarden en RKC Waalwijk ook nog kans op de periodetitel. Beide clubs hebben 9 punten behaald uit 5 wedstrijden.

Op papier staat er ook weer een topper op het programma en wel de wedstrijd tussen VVV Venlo en FC Den Bosch.

Het wedstrijdprogramma van de 6e speelronde:
AGOVV apeldoorn - FC Omniworld
FC Dordrecht - BV Veendam
FC Emmen - Excelsior
Fortuna Sittard - HFC Haarlem
GAE - FC Eindhoven
Helmond Sport - SC Cambuur Leeuwarden
RBC Roosendaal - MVV
Telstar - RKC Waalwijk
TOP Oss - FC Zwolle
VVV - FC Den Bosch

Hugo

Citaat van: witte leeuw op sep 12, 2008, 09:03:59
...Tussen haakjes, staan de toeschouwers in het gastenvak. Misschien is mooi om te kijken hoeveel supporters er met een club mee reizen. Ik hoop dat een aantal van jullie me hiermee kunnen helpen.

Cambuur Leeuwarden - FC Den Bosch 0-3  9.217(-)


Volgens een bij ons beiden bekende supporter van Den Bosch waren het er 50.  Wat mij een goede schatting lijkt.

Joost

Dat idee komt me ergens bekend van voor.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op sep 12, 2008, 10:54:46
Dat idee komt me ergens bekend van voor.

abseits-soccer.de

Op zich vind ik het altijd wel boeiend hoeveel supporters een bezoekende club nou mee neemt. Voor groundhoppers kan het zeker interessant zijn om te weten, want voor sommigen onder ons gaat het toch ook om de sfeer bij zo'n wedstrijd en als er nou 10 man of 150-200 man in het gastenvak zijn, kan toch een verschil zijn.


Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op sep 12, 2008, 11:30:31
Ik doelde meer hierop...


Nou dat is toeval, want ik kom weinig op soccerquest. Vandaag toevallig nog, maar als ik er al op kom dan kijk ik alleen in de secties groundhopping, eerste divisie, Duitsland en Spanje.

TeeZee

Alles is al een keer gedaan of bedacht, dus het maakt allemaal niets uit. Overigens kan ik niks met persoonlijke schattingen, ik wil harde cijfers.

Houseman

Interessante info. Aangezien ik ook nooit op soccerquest kom mag het wat mij betreft ook hier gepost worden, graag zelfs.

Hugo

Citaat van: TeeZee op sep 12, 2008, 12:18:08
Alles is al een keer gedaan of bedacht, dus het maakt allemaal niets uit. Overigens kan ik niks met persoonlijke schattingen, ik wil harde cijfers.

Das dan jammer, je zult het er echter in veel gevallen toch mee moeten doen. Aangezien er bijna altijd geen officiele opgave is.

TeeZee

Citaat van: Hugo op sep 12, 2008, 12:31:47
Das dan jammer, je zult het er echter in veel gevallen toch mee moeten doen. Aangezien er bijna altijd geen officiele opgave is.
De kans is groot dat het in de meeste gevallen van geen kanten klopt.

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op sep 12, 2008, 12:33:06
De kans is groot dat het in de meeste gevallen van geen kanten klopt.

Mwah.... de opgegeven toeschouwersaantallen op teletekst en in de vi kloppen vaak ook van geen kant.

Daarbij kan ik zeer goed inschatten hoeveel mensen er in het uitvak staan bij een uitwedstrijd van Telstar als ik zelf heen ga of dit van andere personen hoor die zijn geweest. Verder denk ik dat mensen als Hugo en Dennis1981 dit ook goed in kunnen schatten bij uit en thuiswedstrijden van respectievelijk Cambuur en VVV.

Denniz1974

Witte Leeuw, ga je vanavond nog naar Telstar - RKC Waalwijk ?

Ik ga naar 't zuiden van 't land om daar de kraker tussen het machtige Fortuna Sittard en HFC Haarlem te bekijken.