Voetbal in welke landen?

Gestart door hgrm, jul 25, 2012, 23:32:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Citaat van: John Sleeuwenhoek op mrt 16, 2018, 15:19:52
Ik heb een wedstrijd van FK Trepca gezien in Kosovo in een van de lagere Servische divisies. Heb daar met boeken van mijn vlucht wel rekening mee gehouden zodat ik deze mee kon pakken. Ben ik nu ook een landenpunt hopper?

Als je daar gelukkig van word mag je dat zijn!!
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Het leuke van groundhopping als hobby voor mij is dat het me af en toe juist een extra reden geeft om naar vreemde oorden te gaan. In de zin van: deze maand ben ik naar Malta geweest. De reden is de combinatie van het bezoeken van een land waar de historie op straat ligt èn het gaan naar voetbalwedstrijden. Want stiekem vind ik het toch wel leuk om de 3e divisie van Malta op mijn lijstje te kunnen zetten....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Bier und Bratwurst op mrt 16, 2018, 16:20:03
Als je daar gelukkig van word mag je dat zijn!!

Mijn weekend kan nu al niet meer stuk.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op mrt 13, 2018, 21:45:34
Volgens mij zit onze forumgenoot AthleticHolanda ook al boven de 30 Europese landen en die heeft de focus niet eens op länderpunkten.

Even nageteld, 36 als Monaco en Noord-Cyprus meetellen. Naja, soms is die focus er wel... maar het heeft geen prioriteit o.i.d.

spons

Ik sta op 43 landen als je Monaco meerekent waarvan 38 leden van de UEFA maar het is ook voor mij geen doel op zich.
Ik ben er vaak gekomen door Europese wedstrijden van Feyenoord of wedstrijden van het Nederlands elftal. In een aantal Europese landen ( Griekenland, Albanië, Litouwen en Cyprus ) waar ik ben geweest heb ik geen wedstrijden gezien, zo heb ik bijvoorbeeld de WK wedstrijd Cyprus - Frankrijk laten schieten omdat ik daar geen zin in had.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Freekos79

Ik vind het leuk om nieuwe landen te leren kennen met voetbal als hoofddoel. Geen intentie om ooit 157 landen te halen, zoals Barbados, Swaziland etc.
Volgende wedstrijd: ?

Saltacampos

Citaat van: spons op mrt 16, 2018, 23:18:33
Ik sta op 43 landen als je Monaco meerekent waarvan 38 leden van de UEFA maar het is ook voor mij geen doel op zich.
Ik ben er vaak gekomen door Europese wedstrijden van Feyenoord of wedstrijden van het Nederlands elftal. In een aantal Europese landen ( Griekenland, Albanië, Litouwen en Cyprus ) waar ik ben geweest heb ik geen wedstrijden gezien, zo heb ik bijvoorbeeld de WK wedstrijd Cyprus - Frankrijk laten schieten omdat ik daar geen zin in had.
Kan ik begrijpen, landenwedstrijden vind ik helemaal niks.
Over land and sea

Saltacampos

Zit nu aan tien landen, elf als je Wales en Engeland als aparte "voetbal"landen zou beschouwen.
Negen als je weet dat de wedstrijden van de Vaticaanse Liga eigenlijk op Italiaans grondgebied worden gespeeld.
Maakt me eigenlijk niet uit, ik ga graag naar wedstrijden in binnen-en buitenland, waar en op welk niveau vind ik niet zo belangrijk.
Ik ben uiteraard ook in landen geweest zonder een wedstrijd te bezoeken (Malta, Luxemburg en Turkije bijvoorbeeld).
Over land and sea

wekke

16 landen tot dusver na 10 jaar groundhoppen. We zien wel wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.

Andorra (1 ground, 1 wedstrijd)
België (127 grounds, 666 wedstrijden)
Bosnië (1 ground, 1 wedstrijd)
Brazilië (8 grounds, 8 wedstrijden)
Duitsland (15 grounds, 21 wedstrijden)
Engeland (7 grounds, 8 wedstrijden)
Estland (1 ground, 1 wedstrijd)
Frankrijk (15 grounds, 17 wedstrijden)
Italië (7 grounds, 8 wedstrijden)
Kroatië (2 grounds, 2 wedstrijden)
Nederland (26 grounds, 46 wedstrijden)
Portugal (1 ground, 1 wedstrijd)
Spanje (4 grounds, 4 wedstrijden)
USA (1 ground, 1 wedstrijd)
Wales (1 ground, 2 wedstrijden)
Zwitserland (1 ground,1 wedstrijd)




Koning Kriel

Ik sta (pas) op 9 landen.

Op vakantie probeer ik wel voetbal mee te pakken maar dat is niet leiden. Al heb ik soms wel pech. Zo eindigde de Vietnamese competitie de dag voordat ik (wij) daar was en toen ik twee weken in Beijing was speelde Beijing Guan eerst uit en was er daarna een interland weekend. De dag na mijn (ons) vertrek was er weer een thuiswedstrijd. In Helsinki werd de stadsderby verplaatst naar maandag, de dag dat we terug vlogen, maar daar kon ik toen nog wel naar PK35-Vanta dus in Finland wel voetbal gezien. Een wedstrijd op het tweede Finse niveau blijft denk ik ook mijn meeste obscure vink.

rogo_breda

"Slechts" 11 landen met wedstrijden. Zo'n beetje de 11 dichtstbijzijnde landen behalve Scandinavië.

jona93

hier stadions bezocht in 13 landen al dan niet met wedstrijd

België +/- 30 grounds (paar grounds die niet op de app groundhopper staan)
Engeland 12 grounds
Frankrijk 3 grounds
Duitsland 2 grounds
Denemarken 3 Grounds
Nederland 4 grounds
Iltalië 2 grounds
Griekenland 1 ground
Polen 1 Ground
Portugal 1 ground
Schotland 1 Ground
Slovenië 1 ground
Zweden 1 ground
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

FCT1980

Citaat van: jona93 op mrt 20, 2018, 14:58:47
hier stadions bezocht in 13 landen al dan niet met wedstrijd

Zonder wedstrijd telt niet. Ken je de regels eigenlijk wel?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Olav

#88
Voor mij tot nu toe 10 landen waarin ik een voetbalwedstrijd heb bijgewoond:
1. Nederland x wedstrijden - 25 stadions
2. Polen 12 wedstrijden - 8 stadions
3. Frankrijk 9 wedstrijden - 8 stadions
4. Italië 9 wedstrijden - 7 stadions
5. Griekenland 3 wedstrijden - 3 stadions
6. Slowakije 2 wedstrijden - 2 stadions
7. Engeland 2 wedstrijden - 2 stadions
8. Duitsland 2 wedstrijden - 2 stadions
9. België 2 wedstrijden - 2 stadions
10. Hongarije 1 wedstrijd - 1 stadion

Robin

Wat dat betreft heb ik nog aardig wat werk aan de winkel. Ik zag tot nu toe 36 wedstrijden in 8 buitenlandse landen : Duitsland, Spanje, Engeland, Frankrijk, Italië, Zweden, Costa Rica, en Australië. Daarnaast een ruime 300 in Nederland.