Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Geef toe, daar heb je vast om moeten lachen, zoveel onkunde.

wekke

#2191
Citaat van: Joost op okt 07, 2019, 15:59:55
Geef toe, daar heb je vast om moeten lachen, zoveel onkunde.

Ik moet alle weken wel een keer lachen om de zoveelste amateuristische stoot bij hen. Gevolgd door een zucht van opluchting omdat ik geen deel uitmaak van dat zootje ongeregeld.

Ach, ergens was het te verwachten. Er bekleden daar de dag van vandaag nog steeds mensen die de ondergang van Lierse op hun geweten hebben een functie. Maar spreek met supporters en alles is er goed, beter, ... Tja als je het niet wil zien....

Cyclebob

Citaat van: Mokum1900 op okt 07, 2019, 14:14:40
Iemand weet of Seraing - olympic charleroi leeft ?  Nu is nummer 3 tegen 4 maar ook Luik tegen Charleroi
Seraing is mooi oud  stadion met kleine maar fanatieke achterban. Olimpic met zo'n club en zal best wat volk meenenen, maar verwacht geen Stansard-Charleroi taferelen /emoties
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Mrmtty20

Weet iemand toevallig of er in het Puyenbekestadion nog voetbal wordt gespeeld?
Via de BBF app vind ik 'FC Sint Niklaas' die na de stopzetting van de jeugd van Waasland-Beveren op het terrein, daar zijn gaan spelen. Het is ook een nieuwe ploeg die is opgericht in 2019.
Nu weet ik niet of ze echt daar spelen of gewoon een terreintje ernaast? Op de app stonden hun vorige wedstrijden op terrein 1 aangeduid maar elke komende wedstrijd is terrein 2. Blijkbaar heeft het 5 neventerreinen.


Joost

FC Sint Niklaas is geen nieuwe ploeg maar een voortzetting van het stamnummer 9561 dat eerder SK Belsele was en op de velden rond Puyenbeke speelde

Volgens de Bond speelt het eerste team van FC Sint Niklaas op het kunstgras van het bijveld. Maar de reserves spelen als enige ploeg op veld 1.
Op hun facebookgroep is te lezen dat er nieuw verlichting is op het 'hoofdveld', wellicht dat ze daarom weer hiervoor even in het stadion hebben gespeeld.

Wellicht kun je hier meer te weten komen; https://www.facebook.com/groups/2097451057211664/

Mrmtty20

Citaat van: Joost op okt 21, 2019, 22:18:45
FC Sint Niklaas is geen nieuwe ploeg maar een voortzetting van het stamnummer 9561 dat eerder SK Belsele was en op de velden rond Puyenbeke speelde

Volgens de Bond speelt het eerste team van FC Sint Niklaas op het kunstgras van het bijveld. Maar de reserves spelen als enige ploeg op veld 1.
Op hun facebookgroep is te lezen dat er nieuw verlichting is op het 'hoofdveld', wellicht dat ze daarom weer hiervoor even in het stadion hebben gespeeld.

Wellicht kun je hier meer te weten komen; https://www.facebook.com/groups/2097451057211664/

Ik had de beheerder van de groep al persoonlijk gecontacteerd maar voorlopig zonder resultaat.
De link met de verlichting had ik inderdaad nog niet gelegd. Bedankt alvast.

Mrmtty20

Citaat van: Mrmtty20 op okt 22, 2019, 04:59:03
Ik had de beheerder van de groep al persoonlijk gecontacteerd maar voorlopig zonder resultaat.
De link met de verlichting had ik inderdaad nog niet gelegd. Bedankt alvast.
Ondertussen een reactie.
Het stadion mag ivm veiligheid niet meer gebruikt worden, enkel op het terrein zelf speelt de G ploeg van Waasland-Beveren nog.
FC Sint Niklaas speelt inderdaad op de omliggende terreinen.

Saltacampos

Vreemde beslissing ivm combiregeling bij Club Brugge-PSG, 3 mensen moeten zich er niet aan houden omdat ze het hebben aangevochten, de anderen wel...

https://sporza.be/nl/2019/10/21/combiregeling-psg-fans-club-brugge-uitspraak-raad-van-state/
Over land and sea

Voetbalman

Citaat van: wekke op okt 07, 2019, 16:11:53
Ach, ergens was het te verwachten. Er bekleden daar de dag van vandaag nog steeds mensen die de ondergang van Lierse op hun geweten hebben een functie. Maar spreek met supporters en alles is er goed, beter, ... Tja als je het niet wil zien....

Ik heb het al enkele keren gezegd, o.a. op Facebook. Het is (!) ook gewoon allemaal honderden keren beter dan de laatste twintig (?) jaar.

Sportief loopt het niet zoals verhoopt, maar alles eromheen is het beste wat Lierse sinds heel lang heeft gekend.

Redelijk lokale voorzitter/investeerder, stadion en jeugdaccomodatie in eigen (club of Van Tillo?) bezit en logo etc er terug bij. Niet meer afhankelijk van buitenlandse investeerders. Qua kerninvulling gericht op jeugd, lokale spelers. Lierse museum ingericht.

Lijkt me allemaal heel goed, en ook de fans die naar Lyra zijn overgegaan hadden er anderhalf jaar geleden hun pink voor laten afhakken.

Qua ambities vond ik het voor het seizoen al heel opmerkelijk dat er over de titel werd gesproken. Matige kern dat Lierse, missen zowat vanalles om top drie te spelen.

Binnenkort kom ik eens naar Balder afgezakt, kunnen we er bij pot en pint eens over babbelen :D


Joost

Vanavond is de laatste speelronde van de 1e periode in 1B en het kent een mooie ontkoping;

Stand;
1. Virton 13-27
2. OH Leuven 12-25

En vanavond is... Virton v OHL.

Ja, maar, Union dan hoor ik jullie denken, Union heeft namelijk 22 punten uit 12 duels.
In het beste geval wint Union het inhaalduel bij OHL en komt dan ook op 25 punten.
Als zowel Union als OHL dan vanavond winnen komen ze beide op 28 punten, maar dan telt het aantal gewonnen duels en dat is bij OHL altijd hoger.

Enkel Virton en OHL maken dus kans en de winnaar van vanavond wint de periode en speelt in de playoff voor promotie.
Wordt het gelijk dan heeft OHL nog het inhaalduel tegen Union om de winst te pakken.

Het duel tussen OHL en Union werd eerder gestaakt bij 0-0 wegens stroompanne (in het King Power Stadion nota bene).
Hoe dat gaat aflopen is, hoe kan het ook anders, nog niet helemaal bekend. De Bond moet daar nog een oordeel over vellen en heeft daarvoor een datum in de toekomst gepland. Als OHL blaam treft kunnen zij een forfaitnederlaag oplopen maar dat is vrij onwaarschijnlijk.

wekke

Volgens de officiële app beschikt Virton echter nog niet over de driepunten van de forfait van Roeselare. Een ontknoping op zijn Belgisch dus: chaotisch.

Joost

Citaat van: wekke op nov 08, 2019, 18:37:08
Volgens de officiële app beschikt Virton echter nog niet over de driepunten van de forfait van Roeselare. Een ontknoping op zijn Belgisch dus: chaotisch.

De geschillecommissie heeft daar donderdag uitspraak over gedaan en de drie punten aan Virton toegewezen. Roeselare of OHL had nog naar het BAS kunnen gaan maar nu OHL vanavond won in Virton zal dat vast niet meer gebeuren.

Mokum1900

Iemand die nog leuk oefenwedstrijdje weet zaterdag rond Gent
Waar je ook gaat ik volg je overal

Joost

Je kan ook een competitiewedstrijd kijken in Sint Niklaas of elders. Best wat keus.

Joost

Citaat van: Joost op nov 08, 2019, 16:09:47
Vanavond is de laatste speelronde van de 1e periode in 1B en het kent een mooie ontkoping;

Stand;
1. Virton 13-27
2. OH Leuven 12-25

En vanavond is... Virton v OHL.

Ja, maar, Union dan hoor ik jullie denken, Union heeft namelijk 22 punten uit 12 duels.
In het beste geval wint Union het inhaalduel bij OHL en komt dan ook op 25 punten.
Als zowel Union als OHL dan vanavond winnen komen ze beide op 28 punten, maar dan telt het aantal gewonnen duels en dat is bij OHL altijd hoger.

Enkel Virton en OHL maken dus kans en de winnaar van vanavond wint de periode en speelt in de playoff voor promotie.
Wordt het gelijk dan heeft OHL nog het inhaalduel tegen Union om de winst te pakken.

Het duel tussen OHL en Union werd eerder gestaakt bij 0-0 wegens stroompanne (in het King Power Stadion nota bene).
Hoe dat gaat aflopen is, hoe kan het ook anders, nog niet helemaal bekend. De Bond moet daar nog een oordeel over vellen en heeft daarvoor een datum in de toekomst gepland. Als OHL blaam treft kunnen zij een forfaitnederlaag oplopen maar dat is vrij onwaarschijnlijk.

Bijna twee maanden later en de geschillencommissie heeft zowaar een gaatje in haar agenda gevonden.

De onderbrekingen vanwege het gebrek aan licht bedroegen samen meer dan 30 minuten en dus verliest OHL met forfaitcijfers. Of OHL blaam treft voor de storing is niet meegenomen in de beslissing.

Het sportieve resultaat hiervan is nihil, OHL heeft de eerste periode reeds binnen en Union heeft de punten niet nodig om gevrijwaard te blijven van degradatie. 

Desalniettemin is het natuurlijk een totaal idiote uitspraak. Op moment van de wedstrijd had deze voor OHL weldegelijk sportief belang en het is zelfs met de beste wil van de wereld niet voor te stellen dat OHL opzettelijk met het licht heeft lopen knoeien.