NAC bant de trommel

Gestart door TeeZee, jan 03, 2008, 20:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RKSVW


Is het niet zo dat elke vorm van sfeer welkom is? Hoe spontaner hoe liever. Weg met die massa-manipulatie die we in Duitsland en Italie zien waar we op commonado een vooraf ingestudeerd dansje moeten doen en een liedje zingen. We zijn toch niet op de kleuterschool? Trommels brengen sfeer en tja als het zo stoort die trommel spreek de man met de trommel dan eens aan of doe het zelf beter. Ik vind ratelaars of die klappers veel vervelende omdat dat meestal mensen zonder ritme zijn maar niet iedere trommelaar is even goed inderdaad. Zo'n man wordt dan door zijn eigen mede-supporters al snel het zwijgen opgelegd want het is negatief voor het hele supportersblok als er een slechte trommelaar staat. Een goede trommelaar brengt echter veel sfeer. Ik vind dit net zo'n achterlijke beslissing als die van PSV om supporters die niet stil willen zijn voor een moment stilte voor een materiaalknecht. Waar zijn de spontane spreekkoren gebleven, de fakkels, de leidjes, de trommels? Ga eens kijken naar Munster Rugby of een wedstrijd in Polen of Slowakije en je weet wat ik bedoel.
NAC is op de slechte weg met dit soort acties en het neemt een hoop lol weg.
----------------
Now playing: Metallica - Blackened
via FoxyTunes

RKSVW

Breda, dat is een atwoord naar mijn hart. Het maakt me eigenlijk ook niets uit wat men doet bij NAC als het maar niet geensceneerd en als men maar niet begint met bannen. Als supporters de trommel als ongewenst ervaren is het aan de supporters dat uit te maken en zij zorgen er dan wel voor dat de trommel verdwijnt.
Alles wat gedwongen is vind ik eng worden. Als NAC supporters zelf geen trommel wensen vind ik dat goed maar in het artikel stond dat het bestuur dat besloten had en dan vind ik dat dat in gaat tegen het recht op meningsuiting.
Ik weet van bepaalde bands dat ze niet meer het stadion in mogen omdat de instrumenten een "gevaar zouden kunnen opleveren". Op zo'n momenten vind ik dat men de sfeer verziekt.

Joost

Citaat van: Breda op dec 29, 2008, 22:12:33
Geen kwestie van profileringsdrang dus van NAC, maar gewoon klantvriendelijkheid. Wil de klant bloemkolen, dan kan hij bloemkolen krijgen.

Wat mij voornamelijk stoort is niet die klantvriendelijkheid, dat is immers alleen maar goed, maar dat je medesupporters er zo ontzettend mee te koop lopen. Iedereen is trots op z'n eigen clubje maar bij vele NAC supporters heb ik het idee dat ze vinden dat zelfs de kleur van de kozijnen bij NAC uniek is en doorlopend gepromoot dient te worden. Ik word daar soms moe van.

TeeZee

Citaat van: Joost op dec 29, 2008, 22:45:18
Wat mij voornamelijk stoort is niet die klantvriendelijkheid, dat is immers alleen maar goed, maar dat je medesupporters er zo ontzettend mee te koop lopen. Iedereen is trots op z'n eigen clubje maar bij vele NAC supporters heb ik het idee dat ze vinden dat zelfs de kleur van de kozijnen bij NAC uniek is en doorlopend gepromoot dient te worden. Ik word daar soms moe van.
Als buitenstaander denk ik dat jouw ergernis (en die van andere niet-NAC-fans) vooral voortkomt uit het feit dat deze positieve verhalen niet over jouw eigen club gaan.

RKSVW

Citaat van: TeeZee op dec 29, 2008, 23:39:51
Als buitenstaander denk ik dat jouw ergernis (en die van andere niet-NAC-fans) vooral voortkomt uit het feit dat deze positieve verhalen niet over jouw eigen club gaan.
Dat zou inderdaad kunnen ;)
Al heb ik mij nooit aan NAC hoeven storen gelukkig.
Wat ik me afvraag is: waarom gaat zo'n proces niet automatisch?
Als fans bij andere clubs zich storen aan die trommel waarom steekt die trommel dan nog niet in die mens zijn $%§$§?
En wat voor liedje er gespeeld gaat worden (of wel of niet liedje), welk bier en of er überhaupt normaal bier, geen bier of festivalbier geschonken wordt maakt de club toch niet alleen uit. De club is toch ook de supporters? Als de club dat niet meer is wat is het dan?
Kunnen fans niet zelf dit organiseren? Ik vind het leuk klinken zoals men zegt dat het hierboven gaat maar ik vind het toch te veel orde en discipline. Zo van; hier zijn de kleurtjes: willen jij geel, zwart of rood?
Ik eb denk ik te veel anarchist om het in banen te willen leiden. Als de fans willen dat het stadionbier Brouwmeester wordt dan hebben ze daar recht, want wie drinken dat bier? Juist, de supporters. En als Japie op een trommel wil hengsten alsof ie de 12e ouverture van de Josit-band musical wil naspelen  is dat ook best. Als men het niet kan verdragen krijgt de beste man wel vriendelijk doch dringen de horen dat zijn stokjes daar gaan verdwijnen waar de zon tot dan toe nooit heeft geschenen.
Het klinkt erg a la Duitsland waar zo'n griezels staan in een korfje voor de harde kern die de "sfeer" gaan bepalen. Ik laat mij door een gastje in een zwartje pulli en een megafoon niet zeggen wat ik moet zengen of wat sfeer is. Sfeer komt van binnen niet van buiten. Sfeer is er of is er niet en kun je niet creeren. Sfeer is iets abstracts.

RKSVW

Als dat nou is hoe Utrecht fans hun sfeer bouwen?
Waarom mag dat dan niet?
Ik mag in Duitsland geen banaan mee het stadion in want dat is racistisch.
Wat is melk dan bij de koffiestand?
Waarom altijd maar weer proberen te bepalen wat wel en geen sfeer is?
Als de supporters van de tegenpartij dat nou gewoon zijn dan mogen ze hun tradities toch mee brengen?
Of laat men zich bij NAC zo makkelijk afschrikken door dat kleine vakje uitsupporters?
Nee, ik blijf er bij dat een verbod slecht is.
Ik dacht inderdaad eerst dat de trommels voor de eigen supporters verboden waren omdat zij zich daar aan stoorden.

RKSVW

Ook jouw argumenten klinken logisch, maar ik stoor me zelve niet aan een trommeltje.
Awel, uiteindelijk is het zingen en de sfeer belangrijker dan het trommeltje dus missne zal ik het ook niet.
Mij gaat het puur om dat ik doe wat ik wil. Als ik in een bananenpak met een enorme tuba om mijn hals de macarena wil spelen in het stadion en de supporters van mijn club vinden dat een leuk initiatief dan moet dat kunnen. Lijkt me wel lachen trouwens ;)
Moet dan wel een club zijn met geel in het tenue en het liefst een club uit het zuiden omdat die zo lekker meehossen en dan een club waar de supporters blijkbaar wel van een pilsje houden en.......
enfin, je snapt het de eerste wedstrijd van de competitie sta ik als banaan bij NAC op de tribune ;)

Joost

CiteerWie herinnert zich nog Ajay Wilson Ogechukwu? Tijani (Baba)ngida, Bernard Tchoutang, Edrissa (Eddy) Sonko of recenter Arouna Koné? Zwarte parels in dienst van Roda JC. Niet alleen zorgden deze parels voor vele mooie momenten maar meestal waren deze parels ook goed voor de financiële positie van Roda JC doordat ze met miljoenen winsten verkocht konden worden aan grotere clubs. Miljoenen die Roda JC anno 2009 erg goed zou kunnen gebruiken.




Wij willen deze oude 'Afrikaanse' toptijden opnieuw beleven en daarom bieden wij op de open dag originele vuvuzela's (Zuid-Afrikaanse herrie-toeters) aan! Rechstreeks vanuit Zuid-Afrika hebben wij beslag weten te leggen op een partij vuvuzela's in uiteraard geel & zwarte kleuren! Naast het sfeerverhogende element van deze vuvuzela's proberen wij Roda hiermee ook te helpen met het verminderen van het 'Duitse imago' dat aan de club kleeft. Denk daarnaast eens aan de zoveelste penalty voor de tegenstander in het PLS met daarbij 20.000 vuvuzela-toeterende Koempels, niemand die nog 3 punten mee neemt uit ons stadion!

Indien bovengenoemde punten u nog niet hebben overgehaald tot aanschaf van de vuvuzela's hebben we 1 laatste goede reden voor aanschaf van dit product. De opbrengsten van deze gadget gaan rechtstreeks naar de townships in Zuid-Afrika!

Mocht de vraag overigens het aanbod van de 1e partij vuvuzela's overstijgen dan kunnen wij zonder problemen extra vuvuzela's bij onze leverancier bestellen!

Stadionhopper

Verzin wat origineels....
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

CiteerNaast het sfeerverhogende element van deze vuvuzela's proberen wij Roda hiermee ook te helpen met het verminderen van het 'Duitse imago' dat aan de club kleeft.

Wat is er mis met het 'Duitse imago'?

Zou daar als Roda zijnde alleen maar trots op zijn, laat die tegenstanders maar lekker naar 'Duitsland' komen...

Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op jun 22, 2009, 19:56:04
Wat is er mis met het 'Duitse imago'?

Zou daar als Roda zijnde alleen maar trots op zijn, laat die tegenstanders maar lekker naar 'Duitsland' komen...

Omdat heel Nederland Roda uitkotst vanwege het Duitse imago...ook hier zeg ik wees origineel en verzin iets zelf ipv teveel naar Aachen te kijken.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Citaat van: Dennis1981 op jun 22, 2009, 19:59:46
Omdat heel Nederland Roda uitkotst vanwege het Duitse imago...

Als ik Roda-fan was zou ik daar echt maling aan hebben, denk zelfs dat ik het alleen maar grappig zou vinden...