Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

watergatehopper en 3 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: FCT1980 op jan 13, 2020, 13:17:39
Kijk dat zijn uitspraken :)
Maar zonder flauwekul. Een dagtrip voor jou is meer dan een halve dag extra ten opzichte van onze Brabantse vrienden. Een dagtrip naar Engeland is mij denk ik ook te ver.

Het is voor de Brabanders meer een dingetje dan voor mij hoor. Met een muziekje en een kopje koffie erbij is het te overzien. Plus dat ik graag non-league ga kijken in Engeland en dat is voor 98% op zaterdagmiddag, dan heb je niks aan een weekendtrip van zaterdag t/m maandag.

FCT1980

Citaat van: Joost op jan 13, 2020, 15:11:59
Hoe lang duren jouw dagen?

Ik denk even lang als die van jou?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

FCT1980

Citaat van: Hugo op jan 13, 2020, 15:39:28
Het is voor de Brabanders meer een dingetje dan voor mij hoor. Met een muziekje en een kopje koffie erbij is het te overzien. Plus dat ik graag non-league ga kijken in Engeland en dat is voor 98% op zaterdagmiddag, dan heb je niks aan een weekendtrip van zaterdag t/m maandag.

Dat snap ik.
Maar een overnachting en de volgende dag rustig terug zou ik zelf fijner vinden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Saltacampos

Citaat van: Hugo op jan 13, 2020, 15:39:28
Het is voor de Brabanders meer een dingetje dan voor mij hoor. Met een muziekje en een kopje koffie erbij is het te overzien. Plus dat ik graag non-league ga kijken in Engeland en dat is voor 98% op zaterdagmiddag, dan heb je niks aan een weekendtrip van zaterdag t/m maandag.
Respect daarvoor, met de trein (boekje lezen, netflixje doen) zou ik naar het einde van de wereld reizen, maar als ik zelf moet rijden vind ik het oersaai om grote afstanden alleen te doen.
Over land and sea

Mokum1900

Fc Larne - Carrick Rangers.

zo'n  7 weken geleden een weekendje Belfast geboekt, om eindelijk The oval te bekijken, en een wedstrijdje te zien, toen de tv mannetjes hun programma bekend maakte zou op Vrijdagavond Fc Larne - Carrick Rangers worden gespeeld. Aangezien een potje voetbal nooit verveeld ging maar eens kijken waar larne ligt, zo'n 35 km buiten Belfast prima te doen. na wat zoeken naar trein tickets bleek alleen dat de laatste trein om 21.24 zou vetrekken aangezien het stadion 10 minuten van het station ligt zou ik het laatste deel moeten misschien, na aantal reacties geplaatst te hebbenop Facebook van of ik misschien een lift zou kunnen krijgen ( taxi minimaal 55 pond en een hostel wat mijn budget is was er ook niet echt) daar kreeg ik geen reactie op, toen het facebook account van de plaatselijke supportersvereniging aangeschreven , daar ook geen reactie op gehad. ik had mij er al bij neergelegd dat ik deze match niet zou niet, tot donderdagavond toen kreeg ik een fb berichtje van de supportersvereniging dat ze een oproep hadden geplaatst op twitter , en wie reageerde hier op : de doelman die in belfast woont. dus vrijdagavond de trein voor 7.50 pond richting Larne genomen, het was ook nog de Admiral Derby , helaas maar stuk of 50 uitfans en ook thuis publiek liet niet echt van zich horen. kaartje was 12 pond

Na de wedstrijd in contact gekomen met de spelersbegeleding en toen met de spelers het spelershonk in gegaan om een pint te drinken , ook nog de voorzitter van Fc Larne gesproken en hem gefeliciteerd met de overwinning.
voordat Cornor ( doelman van Fc larne) me afzetten zijn we nog even lang zijn huis gegaan omdat  een pint te drinken en toen heeft hij me afgezet met een mede speler ( ben zn naam effe kwijt) in hartje van Belfast.

een prima vinck dus, en mooi verhaal voor thuis
Waar je ook gaat ik volg je overal

FC_Emmen

Dat is zeker een mooi verhaal haha
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

mike_t

Grappig Mokum!! Kon die een beetje keepen? Of had hij een flink aantal doelpunten moeten incasseren en moest je hem troosten op de terugweg?

Joost

Omdat ik de hele vrijdag ziek in bed had gelegen leek het me niet verstandig mee te gaan naar Engeland gisteren. Mijn vrouw had een afspraak staan 's avonds dus vond het best een goed idee als ik dan toch maar 's avonds weg zou zijn.

De keuze was niet reuze maar dat komt natuurlijk ook omdat ik op veel plekken in België al wel eens geweest ben. Het werd RWDM, Houtvenne of Betekom maar uiteindelijk een 'strategische vinck' in 2e provinciaal; THOR Hasselt.

THOR gaat na dit seizoen op in nog een fusieclub; Juve Hasselt waarbij er natuurlijk niet gerefereerd wordt aan de club uit Turijn maar aan het feit dat de club het vooral van haar jeugdwerking wil hebben. Het is daar net ten westen van Hasselt nogal een fusiebende. Het complex waar THOR momenteel haar duels speelt is namelijk dat van het oude KSK Kermt, die club was een gewillig slachtoffer voor het oude en bekende Sporting Hasselt dat op de rand van de afgrond stond in eerste provinciaal. De nieuwe club werd Kermt-Hasselt en speelde een seizoen op Ten Hove voor ze weer naar het stadion zou verhuizen. Sporting Spalbeek verhuisde vervolgens naar Ten Hove en ging in 2014 verder als THOR Hasselt.

Tussen Kermt en Hasselt ligt ook nog Kuringen. Sparte Kuringen ging in 2014 samen met Victorie VV Stokrooije als SK Herkenrode. Die club gaat na de zomer samen met THOR. De A-ploeg gaat op Ten Hove spelen, de B-ploeg in Stokrooije. Daar wordt de laatste hand gelegd aan nieuwbouw want Herkenrode speelt nu nog in Kuringen.

Maar ik was te gast bij THOR op ten Hove. Een betrekkelijk karig complex met een typische staaltje jaren 80 hoofdgebouw. De kantine is geplaatst boven de kleedkamers en aan de voorzijde is er een soort overkapping die als staantribune dient. Aan de andere lange zijde een door vrijwilligers in elkaar geknutselde kleine, lage staantribune met als leuk detail dat er een klein verkooppunt achter zit. Het hokje was gisteravond uiteraard gesloten want de 74 toeschouwers konden prima allemaal in de kantine.

THOR is de koploper in 2B en speelde achttien duels waarin het tweemaal verloor. Beide keren van naaste achtervolger Kolmont. Van de overige 16 werden er 13 gewonnen maar voor een koploper opvallend vaak met een betrekkelijk kleine marge. Tegenstander Zutendaal is de nummer laatst, won pas 3 keer en haalde 11 punten. Opvallend genoeg was een van die zeges dan weer bij Kolmont.

Het niveauverschil werd op het veld al snel duidelijk. Aan inzet ontbrak het niet bij Zutendaal maar technisch en op inzicht kwamen ze echt tekort. Toch had THOR een hele goedkope strafschop nodig om op voorsprong te komen, de bal werd van dichtbij op een hand geschoten. Na een klein half uur werd de marge verdubbeld terwijl Zutendaal de keeper van THOR pas eenmaal van dichtbij had gezien.

THOR liet na rust de teugels wat vieren en hielp Zutendaal daarmee terug in de wedstrijd. De druk werd minder en zeker nadat Zutendaal 2-1 had gescoord leek Zutendaal te geloven in een stuntje. Het mocht niet zo zijn want waar Zutendaal zwoegend aanviel scoorde THOR. Zo'n typische goal die je alleen als koploper maakt, een bal die met veel geluk tussen een woud van benen toevallig in de verre hoek valt. Daarmee was de kous af en blijft THOR op koers voor promotie, en dat was de reden van de strategische vinck.

Nu nog hopen dat Herkenrode de nacompetitie haalt zodat ik ook nog een keer naar Kuringen kan.

Koning Kriel

Zaterdag in Alkmaar aanwezig geweest. Dat stadion zo zonder dak is echt een aanrader!

Nort

Rangers FC - Stanraer
Afgelopen weekend bezocht ik drie wedstrijden in Schotland. Te beginnen op vrijdag avond met een revisit van Ibrox. Rangers ontving Stanraer, de hekkensluiter van de League One, ondanks de onbeduidende tegenstander waren er 38.000 kaarten verkocht en doordat men de 3e ring van de hoofdtribune leeg liet, zag het er vol uit.

De façade van Ibrox is voor mij zonder twijfel de mooiste ter wereld. Bij de aanloop naar het stadion zie je deze al van ver af op doemen en dat versnelde automatisch onze pas. Met plekken op de enclosure (1ste ring) konden we de Archibald Leitch van binnen bezichtigen. Net als op Goodison Park was het geregeld de buik in houden om mensen te passeren en moest je soms bukken om niet je hoofd te stoten.

In het begin van de wedstrijd maakten de Union Bears, een light-ultra groep, er op sfeergebied het beste van. Op het veld was het eenrichtingsverkeer, zonder dat Rangers echt de moeite nam om Stanraer kapot te spelen. Dat deed mij besluiten om in de 44ste minuut naar beneden te gaan om een pie te halen. Een verkeerde beslissing, want ik was de trap nog niet af of ik hoorde het gejuich van een doelpunt. Snel even checken op de tv en inderdaad. 1-0. Als genoegdoening smaakte de pie gelukkig prima. Na rust vonden de Union Bears het ook wel prima, evenals beide teams. Het eind verdikt was    2-0, met 33 schoten voor Rangers en 0 voor Stanraer.

Pollok - Hurlford
De zaterdag stond in het teken van een dubbel met Pollok – Hurlford bij de Juniors om te eindigen bij Partick Thistle – Celtic. Het zou bovendien mijn debuut worden bij de juniors en met Pollok hadden we direct een van de populairste en leukste junior clubs te pakken. Op Glasgow central sloot er een Hibs fan aan en kregen mijn maat (Rangers) en hij al snel een boeiende discussie, zonder winnaar overigens.

De discussie ging verder in de pub, waarna we vlak voor de wedstrijd nog even snel de supermarkt indoken voor wat blikken bier en Buckfast. Hoewel er buiten het terrein een heel nobel bordje hangt met ''no alcohol allowed'' trokken de aanwezigen daar niets van aan. Bij Pollok kon en mocht dan ook letterlijk alles. Voor de wedstrijd of in de rust het veld op? Geen probleem, een blik bier drinken? Ook geen probleem.

Mede doordat de Old Firm niet speelde, was de aanloop groot en stopte de teller uiteindelijk bij 668 toeschouwers. De meeste toeschouwers vonden een plekje onder de overkapte staantribune op de lange zijde. Met aan iedere zijde terracing en drie torenflats op de achtergrond, was het bovendien een heerlijk terrein om rond te lopen. Het bier zorgde wel voor de druk op mijn blaas en in de 42ste minuut kon ik het niet meer op houden. U raadt het al. Uiteraard werd in deze 30 seconden gescoord en miste ik opnieuw het openingsdoelpunt van de wedstrijd.

Ondanks het gebrek aan enige vorm van regelgeving, was de sfeer minder gemoedelijk dan ik had gedacht. Vooral de scheidsrechters en diens assistenten moesten het geregeld ontgelden, nadat ze weer een asociale met 'slechts' geel bestraften. En voor de duidelijkheid, ze protesteerden tegen de gele kaart.

Partick Thistle - Celtic
Na afloop trokken we richting het Noordwesten van Glasgow, daar waar Partick Thistle zijn huis heeft. Met nog een uurtje tot de aftrap, besloten we nog even een nabij gelegen kroeg in te duiken. Uiteraard stond die helemaal vol met groen-witten en moest mijn maat even slikken. Om onduidelijke reden raakten we aan de praat met een Celtic fan, wonend in Toronto en was die maar al te trots op z'n lokale fanclub. Als dank dat we z'n gezwets hadden aangehoord, kreeg ik nog een Celtic sjaal omgewikkeld.

Dat leverde een hoop ongemak op, want we zaten op het thuisvak van Partick Thistle en 'away colours' waren hier niet toegestaan. Bovendien had ik bij Pollok ook al een sjaaltje gekocht en liep ik als een XXL Amerikaan naar binnen. Bij de turnstile verliep alles soepel, het plassen iets minder. Daar moest ik wel m'n rits van de jas openen en kreeg ik wat verwensing naar me toe. En dat terwijl ik vandaag toch echt voor Partick Thistle was.

Firhill Park was vandaag nagenoeg uitverkocht, met twee van de drie tribunes bevolkt door Celtic supporters. Wij hadden dus plek op de hoofdtribune en door het gebrek aan een vrij zitje, mengden we ons tussen de fanatieke Partick fans. Celtic kwam op voorsprong, maar in de laatste seconden van de eerste helft kreeg veteraan Kelly Miller dé kans om gelijk te maken. Zijn inzet eindigde op de paal en was die ene kans die een team in de clichétaal altijd krijgt verloren gegaan. In de 2e helft deed Partick lange tijd goed mee, maar moest het uiteindelijk zijn meerdere erkennen in Celtic. Na de 2-0 vonden we het welletjes geweest en zouden we de 2-1 diep in blessuretijd van Partick Thistle missen.

Drie wedstrijden, drie gemiste doelpunten. Dat gemis werd in de kroeg weggedronken, waar we aansloten bij bekende St. Mirren fans en de avond tot in de nacht voortduurde. Om twee uur lag ik op bed, om twee uur en tien minuten later weer gewekt te worden. De taxi reed voor, bracht me naar het vliegveld en als een soort zombie stapte ik om 06:00 in het vliegtuig op weg naar Schiphol.

VVV-PSV
Met gepaste spoed beende ik een weg door de douane. Ik had namelijk nog een stukje te rijden en om 10:45 zou ik opgepikt worden om richting Venlo te gaan. Die haast bleek nergens goed voor en om 10:30 reed ik onze oprit op. Klaar voor het slotstuk van het weekend. Het resultaat mag bij iedereen bekend zijn en uiteraard mistte ik de 1-1, we waren al op weg naar de uitgang. Ik denk dat ik nog nooit een weekend heb gehad, waarbij ik bij elke wedstrijd (4 stuks) één doelpunt heb gemist.

FCT1980

Leuk verslag Nort.
Die laatste zin hoort in een ander topic ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Hugo

Een paar pica's van Pollok zouden het verhaal afmaken :-) Of moet ik daarvoor op FB bij de "Ref on tour" zijn?

Nort

Citaat van: Hugo op jan 25, 2020, 10:46:23
Een paar pica's van Pollok zouden het verhaal afmaken :-) Of moet ik daarvoor op FB bij de "Ref on tour" zijn?
Ref on tour is met pensioen. Mede, doordat de foto's steeds vaker een aantal weken op de camera blijven. Dus om diezelfde reden, nog geen foto's :p

Joost

Nadat ik gisteravond het thuisfront ziek in bed had gestopt bleek het net mogelijk om nog even de grens over te steken naar Belgisch-Limburg. De ervaren groundhopper weet dat het moment van in bed stoppen en de speling tot aan de aftrap geen toeval waren. Omdat dit weekend de laatste speelronde in de periode op het programma stond was er maar 1 duel om uit te kiezen; Eendracht Louwel v Racing Peer in 2B werd het.

Racing Peer zag ik wel vaker en dat was nooit vervelend, Louwel zag ik niet eerder. Het Heike, de thuishaven van Louwel leek vanop Google Maps een kleine tribune te hebben. Maar aangekomen in Louwel bleek die er niet meer te zijn en was het gras ook vervangen door plastic. Een saaie avond op een zielloos kunstgrasveld zou het echter niet worden want het was heel mistig. De overzijde was nauwelijks zichtbaar en dus hoorde je van alles maar was het onmogelijk in het schatten hoeveel publiek er nu werkelijk aan de overzijde stond.

Het kunstgras is nieuw, de kantine een leuk oud geval. Hij is split-level gebouwd met op de hoogste verdieping een bar, halverwege is er door het split-level gebeuren een grote muur met een enorme flatscreen. Een a-typische kantine maar wel knus en authentiek.

Louwel wist afgelopen jaar voor het eerst in 25 jaar weer eens de stap naar 2e provinciaal te maken en draait keurig mee in de middenmoot. Racing Peer heeft mer ambitie en wil weer terug naar 1e Provinciaal waaruit het 2 jaar geleden degradeerde. Dei verhoudingen kwamen ook op het veld naar voren. Louwel hield tegen, Peer viel aan. Met veel inzet en een tikkeltje geluk lukte het Louwel om Peer van scoren af te houden en dan gebeurde ook het onvermijdelijke; 13 minuten voor tijd gebeurt er in de mist aan de overzijde iets, volgt er gejuich en springt het scorebord op 1-0. En zo zou het ook blijven. Louwel stijgt naar een 4e plek zelfs, Racing Peer verzuimt de eerste plek over te nemen van KFC Eksel.

Door dichte mist was ik een half uurtje later weer thuis.

Nort

''Hey scheids ben je je kaarten vergeten'' is een veelgehoord commentaar langs de lijn of op de tribunes. Bij PSV - FC Twente gebeurde het echt en moest Simon Mulder de kaarten van de vierde official lenen. Die had ze jammer genoeg wel bij.