Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Vandaag een belangrijke vergadering van de Belgische veiligheidsraad, het principe wordt omgedraaid, ipv alles gesloten behalve wat open mag, zou het nu normaal alles open behalve wat niet mag worden.
Er zouden normaal ook beslissingen over sportwedstrijden in de nabije toekomst met publiek bij zijn.
Iets om naar uit te kijken.
Over land and sea

Saltacampos

Op 1 juli begint er dan een nieuwe fase. Dan is alles opnieuw toegelaten. Dan gaan ook de zwembaden opnieuw open. "Er blijven natuurlijk maatregelen van toepassing." Het aantal mensen dat samen mag sporten breidt uit van 20 naar 50.

Vanaf dan mag er ook publiek aanwezig zijn. Wel alleen zittend. En er is een maximumcapaciteit: 200 toeschouwers. Massa-evenementen blijven verboden.
(www.sporza.be)
Over land and sea

Han

Het psychologische kantelpunt is bereikt. Het corona-nieuws is op teletekstpagina 101 naar het tweede plan verschoven.

Overigens heb ik geprobeerd de aandrang te beteugelen om naar het zaalvoetbal in de Bundesliga te kijken. Het kost werkelijk geen enkele inspanning.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Koning Kriel

Ieder zijn eigen beslissing gelukkig. Het "zaalvoetbal" in de bundesliga bevalt mij prima. Het is in geen geval te vergelijken met voetbal met publiek maar alweer 1000x beter dan geen voetbal.

Saltacampos

Citaat van: Koning Kriel op jun 08, 2020, 12:16:34
Ieder zijn eigen beslissing gelukkig. Het "zaalvoetbal" in de bundesliga bevalt mij prima. Het is in geen geval te vergelijken met voetbal met publiek maar alweer 1000x beter dan geen voetbal.
Ik kijk niet, maar ik volg de 1.Bundesliga dan ook maar met een half oog, het is toch altijd Bayern dat wint. De enige vraag is of dat in februari, maart, april of mei gebeurt. Dit jaar heeft enkel de coronacrisis ervoor gezorgd dat het juni wordt.
Zonder publiek is er helemáál niets aan.
Over land and sea

Luccie

Vanaf het uitbreken van de coronacrisis heb ik geen voetbal meer gezien. Eerlijk gezegd mis ik dat ook niet zo, want normaal kijk ik ook niet zoveel voetbal op tv.
Was ik wel mis is het voorbereiden, plannen, verheugen en vervolgens het beleven van een dagje "groundhoppen".



FCT1980

ik heb 1 Geisterspiel gekeken.
De Rivierderby tussen Schalke en Dortmund waar ik kaarten voor had.
Na die blamage van Schalke en de entourage van een wedstrijd zonder publiek heb ik zelfs geen Sportschau meer gekeken.

Mag hopen dat we snel weer voetbal met publiek zien want op deze manier hoeft het voor mij niet.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Volledig mee eens. Voetbal is de beleving en het randgebeuren. Niet het spelletje op het veld. Dat kan ik ook op het trapveldje zien.

ALenstra

Ik kijk gewoon. Ben al gewend aan die lege tribunes.

fcbisart

In tegenstelling tot de meesten heb ik vrij makkelijk de knop kunnen omdraaien.Ik vind het heerlijk dat de bal weer rolt op tv ! Maar ik snak natuurlijk wel weer naar de buitenlandse voetbaltrips. Eind augustus start de Luxemburgse competitie , toch wel iets om nu al reikhalzend naar uit te kijken

rogo_breda

Voor mij is voetbal ook voor een groot deel het stadion, het publiek en de sfeer. Zoals de meesten hier ook liever naar Luton Town dan naar Liverpool. Maar soms kijk ik ook gewoon een CL wedstrijd om eens goed voetbal te zien en kan ik daar óók van genieten. Dat doe ik nu dus ook maar met de Bundesliga en straks met de Premier League. Beter lege tribunes (die je nu goed kan zien...) dan helemaal geen voetbal op tv.

Tribuneklanten

Ik kijk sowieso nauwelijks voetbal op TV, na de Corona heb ik nog geen een wedstrijd live en ook geen samenvattingen gekeken.
Het voetbal mis ik niet, maar wel sociale kant van het groundhoppen.

Het plannen, voorbereiden, boeken, en de dag zelf zijn voor mij het leuke. Het voetbal ansich intresseert me vaak het minste.

Er zijn vrienden die ik alleen met groundhoppen zie en dat contact mis ik nu wel zachtjes aan steeds meer.

Mrmtty20

Citaat van: Tribuneklanten op jun 09, 2020, 11:20:08
Ik kijk sowieso nauwelijks voetbal op TV, na de Corona heb ik nog geen een wedstrijd live en ook geen samenvattingen gekeken.
Het voetbal mis ik niet, maar wel sociale kant van het groundhoppen.

Het plannen, voorbereiden, boeken, en de dag zelf zijn voor mij het leuke. Het voetbal ansich intresseert me vaak het minste.

Er zijn vrienden die ik alleen met groundhoppen zie en dat contact mis ik nu wel zachtjes aan steeds meer.

Vind ik ook, het plannen en uitkijken naar de wedstrijden mis ik nu het hardst. Het niet weten wanneer ik terug ergens langs de lijn sta of in een tribune zit doet er ook niet goed aan.

Langemannetje

#298
Ik betrap me erop dat ik enorm uitkijk naar een potje voetbal op tv, om na 20 minuten te verzanden in mijn telefoon of een boek. Blijkbaar vind ik het lastig de focus te behouden zonder publiek, iets waar ik in een stadion doorgaans geen last van heb.

Ondanks de wetenschap dat een voetbalwedstrijd bijwonen een utopie is, toch maar een weekendje Berlijn geboekt. Papa zien, goed eten en veel drinken is een goed alternatief, alhoewel een wedstrijd op de Alte Försterei daar eigenlijk wel bij hoort.
73 grounds in 14 verschillende landen

mike_t

Belgrado derby was met publiek ....

https://www.telegraaf.nl/video/1402684739/onwerkelijk-bomvol-voetbalstadion-in-servie

Zal vast wel terug te kijken zijn als je iets wilt zien waar publiek bij was.