Week 39: maandag 23 september t/m zondag 29 september

Gestart door wekke, sep 10, 2013, 15:44:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Its Matchday

Citaat van: HRM1880 op sep 25, 2013, 18:36:01
27/9 Southend United-Bristol Rovers
28/9 Harwich and Parkeston FC-Coggeshall Town FC

Benieuwd naar je ervaring bij Southend, die ga ik in december bezoeken.
@ViezeVis

ðe waan

Harwich & Parkeston, was dat niet de club waar Sparta ergens in de jaren '90 van de 19e eeuw tegen speelde? De eerste internationale wedstrijd van een Nederlandse club.

HRM1880

Citaat van: ðe waan op sep 26, 2013, 15:06:12
Harwich & Parkeston, was dat niet de club waar Sparta ergens in de jaren '90 van de 19e eeuw tegen speelde? De eerste internationale wedstrijd van een Nederlandse club.
Zou goed kunnen want Antwerp speelde er in 1892 tegen. De eerste Engelse club waar we tegen speelde. Zijn mensen bij ons dagelijks mee bezig om die geschiedenis terug in kaart te brengen.
De eerste internationale wedstrijd van een Nederlandse club was trouwens volgens mij Concordia Rotterdam-Antwerp
http://www.rafcmuseum.be/wedstrijdarchief/wedstrijdfiche.php?matchid=4731

Al zouden Concordia en Sparta een link kunnen hebben. Indien je daar meer over weet mag je dat altijd zeggen, dat kan die mensen weer verder op weg zetten in hun zoektocht naar het verleden.

Danny

25/9  FC Utrecht - FC Den Bosch
28/9  FC Utrecht - Roda JC
Laatste nieuwe ground: San Siro, Milaan

AthleticHolanda

Citaat van: spons op sep 25, 2013, 09:30:05
Nou is het uitvak in Venlo natuurlijk ook dramatisch, daar zou ik gratis nog niet willen zitten.

Persoonlijk ben ik dat met je eens, maar ik heb de indruk dat veel uitsupporters het uitvak wel 'cult' vinden en ze het niet als dramatisch beoordelen.

Saltacampos

Na een aantal weken zonder voetbalbezoek en noodgedwongen voetbal op tv door padel en verbouwing, gaan we er weer voor, zaterdagavond ga ik naar Racing Mechelen-Racing Gent, stamnummer 24 tegen stamnummer 11 en zo kan ik meteen het Oscar Van Kesbeeckstadion turven, volgens mij toch één van de topgrounds van de Belgische groundhopscène.
Over land and sea

hgrm

28/9: CVV/Mercurius - DRL.

Zoals elders al geschreven werd: na dit jaar is het afgelopen met het terrein aan de Groene Kruisweg. Veel te mooi om niet bezocht te hebben voor een wedstrijd.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

Gisteren onverwacht nog naar Racing Genk - KV Mechelen geweest; hiermee bezocht ik mijn 1.100e wedstrijd sinds 1986.

ðe waan

#38
Citaat van: HRM1880 op sep 26, 2013, 15:48:41
Zou goed kunnen want Antwerp speelde er in 1892 tegen. De eerste Engelse club waar we tegen speelde. Zijn mensen bij ons dagelijks mee bezig om die geschiedenis terug in kaart te brengen.
De eerste internationale wedstrijd van een Nederlandse club was trouwens volgens mij Concordia Rotterdam-Antwerp
http://www.rafcmuseum.be/wedstrijdarchief/wedstrijdfiche.php?matchid=4731

Al zouden Concordia en Sparta een link kunnen hebben. Indien je daar meer over weet mag je dat altijd zeggen, dat kan die mensen weer verder op weg zetten in hun zoektocht naar het verleden.

Grappig. Volgens mij wordt in de Nederlandse geschiedschrijving Sparta vs. Harwich & Parkeston in 1894 als eerste internationale wedstrijd gezien, maar dat klopt dus niet blijkt nu. Ik word altijd erg blij van dit soort 'oude nieuwtjes'. Er is voor zover ik weet geen link tussen Concordia en Sparta. Concordia is in 1991 gefuseerd met Olympia tot RC & VV Rotterdam. Twee jaar later was deze club ook alweer verdwenen.

Er is volgens mij ook geen link met het nog bestaande VOC, zoals in dat stukje vermeld staat. Dat is een fusie tussen Volharding van 1895 en - een waarschijnlijk ander - Olympia (van 1896). Zie de historie op de site van VOC: http://www.v-o-c.nl/algemeen/historie/geschiedenis/