KNVB Beker 2012/2013

Gestart door AthleticHolanda, jul 05, 2012, 14:44:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cafebac

Bij Achilles sloegen de veiligheidsmaatregelen ook nergens op. De 66 zware hooligans uit Eindhoven zaten in een afgeschermd vakje bij de cornervlag, wij konden dus niet in de kantine ofzo komen. Op het hele complex en zelfs in heel Groesbeek was geen druppel alcohol te verkrijgen. Bovendien dankzij PSV betaalden we nog eens vier euro meer dan de gastheren; hierdoor hadden toch 'velen' kaarten gekocht via Achilles.
Wat er overigens wél in het 'uitvak' zat waren ook maar weinig bekende gezichten.
Kevin Strootman gaf na de wedstrijd aan geen PSV supporters gezien te hebben haha, ik weet zeker dat er een paar mijn gescheld wel degelijk verstaan hebben :)

Ondanks het dramatische spel van PSV overigens wel alle credits aan Achilles, die legden keurig, gedurfd voetbal op de mat!

Overigens denk ik dat wij niet zozeer famous for not travelling zijn, eigenlijk alles wat buiten de seizoenkaart valt laten de meesten van de 33.000 al links liggen. In de periode dat wij nog elk jaar CL speelden zat het voor de winterstop ook nooit vol. Ik kan me overigens niet meer druk maken over de vulgraad van het stadion of onze uitvakken, bij ons betekend een hogeren opkomst doorgaans dat het alleen maar minder gezellig is.

Hugo

Citaat van: cafebac op sep 29, 2012, 10:31:42
Bij Achilles sloegen de veiligheidsmaatregelen ook nergens op. De 66 zware hooligans uit Eindhoven zaten in een afgeschermd vakje bij de cornervlag, wij konden dus niet in de kantine ofzo komen. Op het hele complex en zelfs in heel Groesbeek was geen druppel alcohol te verkrijgen. Bovendien dankzij PSV betaalden we nog eens vier euro meer dan de gastheren; hierdoor hadden toch 'velen' kaarten gekocht via Achilles.

Als ik dat zo lees is het toch terecht dat de mensen thuis blijven?

spons

Citaat van: Hugo op sep 29, 2012, 11:04:57
Als ik dat zo lees is het toch terecht dat de mensen thuis blijven?

Dan ga je naar andere manieren op zoek om naar een wedstrijd te gaan, heb al 3 jaar geen uitkaart meer en mis zelden een uitwedstrijd.

Gewoon creatief zijn, zorgen dat je de juiste mensen kent en heel af en toe genoeg geld meenemen.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: cafebac op sep 29, 2012, 10:31:42
Bij ons betekend een hogeren opkomst doorgaans dat het alleen maar minder gezellig is.

Dat is niet alleen bij jullie zo, vaak zijn de leukste ( europese ) uitwedstrijden daar waar je maar met een kleine groep bent
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Er waren behoorlijk wat PSV supporters op de thuisvakken te vinden hoor, zelf had ik kaarten voor het thuisvak. Deze kaarten waren eenvoudig via de site van Achilles te bestellen. Ik schat dat er toch zon 300 PSV supporters op de thuisvakken aanwezig waren.

Joost

Citaat van: nort op sep 29, 2012, 18:46:31
Er waren behoorlijk wat PSV supporters op de thuisvakken te vinden hoor, zelf had ik kaarten voor het thuisvak. Deze kaarten waren eenvoudig via de site van Achilles te bestellen. Ik schat dat er toch zon 300 PSV supporters op de thuisvakken aanwezig waren.
Met alle respect maar Roda neemt er voor de beker naar Capelle, IJsselmeervogels of Bennekom gewoon 150 of meer mee. Dat is op een doordeweekse dag een heel stuk verder dan Groesbeek dat vanuit Eindhoven best dichtbij ligt. Ik had er toch wel minstens 500 verwacht.

cafebac

Morgen in Venlo ook een schitterende opkomst, 300 man in het uitvak...

Nort

Citaat van: Joost op sep 29, 2012, 19:21:23
Met alle respect maar Roda neemt er voor de beker naar Capelle, IJsselmeervogels of Bennekom gewoon 150 of meer mee. Dat is op een doordeweekse dag een heel stuk verder dan Groesbeek dat vanuit Eindhoven best dichtbij ligt. Ik had er toch wel minstens 500 verwacht.

Daar ben ik het volledig mee eens, maar het waren er wel degelijk meer als de 66 man, wat eerder vermeld werd.

Hugo

Citaat van: spons op sep 29, 2012, 12:11:45
Dan ga je naar andere manieren op zoek om naar een wedstrijd te gaan, heb al 3 jaar geen uitkaart meer en mis zelden een uitwedstrijd.

Gewoon creatief zijn, zorgen dat je de juiste mensen kent en heel af en toe genoeg geld meenemen.

Op die manier heb ik het een tijdje gedaan maar steeds tussen die heikneuters van het thuispubliek zitten is het ook niet. Ik ga nooit meer naar uitwedstrijden en ik zie het ook niet meer gebeuren (enkelT als we bij Roda kunnen promoveren)

AthleticHolanda

Citaat van: cafebac op sep 29, 2012, 10:31:42
Bij Achilles sloegen de veiligheidsmaatregelen ook nergens op. De 66 zware hooligans uit Eindhoven zaten in een afgeschermd vakje bij de cornervlag, wij konden dus niet in de kantine ofzo komen. Op het hele complex en zelfs in heel Groesbeek was geen druppel alcohol te verkrijgen. Bovendien dankzij PSV betaalden we nog eens vier euro meer dan de gastheren; hierdoor hadden toch 'velen' kaarten gekocht via Achilles.

Welke veiligheidsmaatregelen???

Jullie hadden gewoon eigen vervoer en een eigen vak, beter krijg je het nergens. Zoals je al zegt was er nergens bier te verkrijgen. Jullie vakje was een prima plaats met stukken beter zicht dan 50% van de toeschouwers in het thuisvak. Dat jullie niet in de kantine konden komen was alleen maar een voordeel, deze is veel te klein en staat al vol als er 500 toeschouwers komen. Jullie hadden een prima keet waar van alles te halen viel.

In de thuisvakken heb ik amper Brabants gehoord, de aanwezige PSV'ers aldaar waren volgens mij vooral locals. Ik denk dat het wel gedeeltelijk aangeeft hoe PSV leeft onder de fans, 33000 fans in een thuiswedstrijd, en 66 uit in de beker, kan het contrast groter?

cafebac

Ik vind het leuke aan een uitwedstrijd tegen een amateurclub(al is Achilles een heel behoorlijke club) om daar de accomodatie eens te bekijken, maar dat zat er dus maar gedeeltelijk in. Maargoed dit vond ik vooral persoonlijk jammer, denk niet dat hier echt mensen om weggebleven zijn. In het 'uitvak' waren trouwens ook veel locals die ik verder nooit ergens zie. PSV heeft een vaste uitkern van zo'n 300 man en bij grote wedstrijden komt er wat meer volk kijken, maar meer is het niet. So be it, kan me er niet druk om maken. Uit bij Ajax zie je enkel petjes en bontkraagjes, om je kapot te schamen om daar tussen te zitten. Dan liever met 300.
Ik kan me drukker maken om een hoop volk dat bij thuiswedstrijden enkel komt om Real Madrid te zien spelen en meteen begint te fluiten als het even wat minder gaat. Iedereen moet voor zichzelf maar bepalen of ze naar thuis- en of uitwedstrijden gaan, maar ga dan om je ploeg te steunen.


Han

Fascinerend om te lezen hoe in de 'rat race', aan obsessie grenzend, het soortelijk gewicht van een club wordt afgemeten aan de uitsupport.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Waarom zou je als PSV-supporter ook naar zo'n wedstrijd gaan?
Met Europaleague en competitie is er genoeg te beleven. Dan zit je niet te wachten op zo'n potje dat 999 van de 1000 keer gewonnen wordt met slecht voetbal door een veredeld tweede team. Voor Achilles is het misschien de wedstrijd van het jaar, voor PSV -zowel club als supporters- is het alleen maar een vervelende onderbreking van de dagelijkse gang van zaken. Te meer omdat er in Nederland niet echt een bekercultuur bestaat zoals in Engeland of Duitsland.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Ik heb toch de indruk dat er sinds het afschaffen van de poulefase best wel een soort van bekercultuur aan het ontstaan is in Nederland. En dat Achilles-PSV daar wel een aardig voorbeeld van was. Tuurlijk zal het cijfermatig allemaal heel anders zijn dan in Engeland en Duitsland, maar dat geldt voor de normale competities ook.

Maar goed, dat kan ook komen doordat mijn hart voornamelijk bij het amateurvoetbal ligt.


hgrm

Citaat van: ðe waan op okt 01, 2012, 01:20:57
Ik heb toch de indruk dat er sinds het afschaffen van de poulefase best wel een soort van bekercultuur aan het ontstaan is in Nederland. En dat Achilles-PSV daar wel een aardig voorbeeld van was. Tuurlijk zal het cijfermatig allemaal heel anders zijn dan in Engeland en Duitsland, maar dat geldt voor de normale competities ook.

Maar goed, dat kan ook komen doordat mijn hart voornamelijk bij het amateurvoetbal ligt.

Die bekercultuur heerst volgens mij vooral bij de kleinere clubs.
Voor de topclubs is de competitie veel belangrijker dan de beker; door de beker te winnen speel je immers Europaleague, door tweede te worden Champions' League. Dat zie je in andere landen ook (was het niet ManU dat zich een jaar niet inschreef voor de FA-cup??). Los daarvan heb ik het idee dat de KNVB-beker toch minder aanspreekt dan de DFB-pokal of de FA-cup.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen