Relikwieën ... Zijt Gij Een Hamster ?

Gestart door Denniz1974, jun 29, 2008, 21:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denniz1974

Wij Nederlanders zijn ras-echte hamsters; hele volksstammen renden massaal naar de Albert Heijn toen daar Smurfen te verkrijgen waren; met de Welpies was het al niet anders. De clubsupporters in de voetballerij bezitten vaak prachtige relikwieën, uitstald op zolderkamers; op planken, in vitrinekasten, aan muren, in plakboeken en bij chronisch gebrek aan ruimte komen zelfs die grote bananendozen goed van pas.

Heb jij iets wat je verzameld wat tevens een herinnering aan een bezochte wedstrijd / club is ? Hoe bewaar je e.e.a. bijvoorbeeld ?

Laat ik zelf het spits maar afbijten:

Ik verzamel van elke club die ik ooit live heb zien voetballen (of waarvan ik enkel een ground heb bezocht) een speldje met het logo van de desbetreffende club. Ik prik deze speldjes op een enorm groot prikbord (het grootste prikbord van Overtoom me kon leveren). Alles netjes per land gesorteerd.

De entreekaarten bewaar ik in mappen waarin mooie fotohoezen van de Hema zitten. Hierdoor kan ik naast elk kaartje een klein kaartje opbergen met daarop oa naam van de teams, uitslag, logo's, datum, stadion en plaats.

Als laatste bewaar ik de gemaakte foto's ook zorgvuldig in orders. Meestal 7 foto's per ground + een kaartje op hetzelfde formaat als de foto met daarop wat beknopte stadioninformatie + de datum van bezoek.

Houseman

Ik koop vaak een sjaaltje van de club, en de entreebewijzen bewaar ik in dezelfde hemamappen.

Houseman

Nee... ik zou niet weten wat ik daar op zou moeten zetten. De uitslag van de wedstrijd interesseert me in de meeste gevallen bijvoorbeeld niet. Het affiche en het stadion staat vaak wel op het kaartje zelf.

TeeZee

* foto's van rond en in het stadion
* van iedere club een vaantje (niet compleet)
* van iedere club een pin badge (nog lang niet compleet, pas later begonnen)
* van iedere wedstrijd een programmaboekje

De laatste drie gelden eigenlijk alleen voor Engelse clubs, van andere landen verzamel ik niks. Het leukst vind ik pin badges die voor een speciale gelegenheid gemaakt zijn, zoals de eerste wedstrijd van Morecambe in de League of de Second City Derby.

Tickets verzamelen heb ik al snel opgegeven, je krijgt niet altijd een ticket. Van Highbury heb ik nog een ingelijste foto gekocht bij een van de verkoopkraampjes die je destijds in grote getale rondom het vorige stadion van Arsenal tegenkwam.

Houseman

Waar heb jij zoal géén ticket gekregen dan?

Joost

Citaat van: Houseman op jun 29, 2008, 22:12:22
Waar heb jij zoal géén ticket gekregen dan?

In Engeland in de lagere divisies is het heel vaak pay-at-the-gate. Je legt geld neer en mag door het draaihekje. Ik herinner mij dat er voor mijn allereerste keer Exeter City nog speciaal een kaartje is geschreven. Ze hadden er een boekje met kaartjes, het was aan de mevrouw van de club shop de tegenstander, datum en tribune op te schrijven. Voor de wedstrijden tegen Torquay werden zelfs speciaal kaartjes gedrukt dit seizoen.

TeeZee

Citaat van: Houseman op jun 29, 2008, 22:12:22
Waar heb jij zoal géén ticket gekregen dan?
Exeter City, York City, Barnet, Shrewsbury Town, Dagenham & Redbridge, Peterborough United en Rushden & Diamonds.

Houseman

Ok. Nog een reden voor mij om niet naar de engelse lower leagues te gaan dus.

TeeZee

Ik snap die obsessie voor kaartjes nooit zo, ik zie altijd heel veel mensen zenuwachtig worden als ze geen tastbaar papiertje kunnen bemachtigen.

Stadionhopper

Ik wil graag bij iedere wedstrijd:

- een ticket (is toch het meest tastbare bewijs van de wedstrijd)
- Programmaboekje
- klein vaantje van de thuisspelende ploeg
- Foto's

Verder heb ik een replica van de DFB Pokal thuis staan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Ik verzamel de foto's in de eerder genoemde mappen van de HEMA. Ik bewaar het kaartje in dezelfde mappen, maar zonder kaartje vind ik het ook prima. In Engeland of Schotland koop ik altijd een programma. In andere landen koop ik soms een programma, maar meestal gooi ik ze bij thuiskomst direct weg. In het begin kocht ik ook vaak een sjaal of een vaantje maar daar ben ik vrij snel meegestopt, wat moet je met al die rommel?

Han

Ik verzamel overblijfselen van stands of grounds die niet meer onder ons zijn. Uit die selectie heb ik plaggen van de Goldstone Ground en Springfield Park uiteindelijk verloren zien gaan nadat ik ze aanvankelijk 'embedded' had in tuingras naast of achter het huis. Restanten van het logo-mozaïek van de trinity Road Stand heb ik geschonken aan een veiling voor goede doel-marathonlopers van GroundTastic. De turnstile van Deepdale heb ik in bruikleen gegeven aan het nakende voetbalmuseum in Middelburg.

Ik bezit artefacten van The Shed, een teller uit een turnstile van de oude main stand op de Racecourse Ground, een rugleuning uit de main stand van de Goldstone Ground, perimeter rubble van Bloomfield, Bradford Park Avenue, Hamilton Academicals, to name view.

Ik fotografeer clubemblemen van shirts, zowel de huidige als replica's. Programmaboekjes en tickets interesseren mij geen reet.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Ik spaar van alle voetbalwedstrijden die ik bezoek de kaartjes, en heb voorlopig bij vrijwel elke wedstrijd een kaartje gekregen. Verder koop ik bij elke club waar ik de fanshop kan bezoeken wel een souvenirtje, meestal een sjaal maar als die me niet bevallen ook weleens iets anders. Verder maak ik uiteraard overal foto's.

Heb ook nog een stoeltje hier staan van de Galgenwaard voor de laatste verbouwing. En aan een thuiswedstrijd tegen Legia Warschau heb ik ooit een Pools nummerbord overgehouden, maar dat is weer een ander verhaal.

Houseman

Citaat van: TeeZee op jun 29, 2008, 22:58:23
Ik snap die obsessie voor kaartjes nooit zo, ik zie altijd heel veel mensen zenuwachtig worden als ze geen tastbaar papiertje kunnen bemachtigen.

Het verschil met een pin badge of een programmaboekje lijkt me niet heel groot?

hoevenen lion

Citaat van: Denniz1974 op jun 29, 2008, 21:08:46
De entreekaarten bewaar ik in mappen waarin mooie fotohoezen van de Hema zitten. Hierdoor kan ik naast elk kaartje een klein kaartje opbergen met daarop oa naam van de teams, uitslag, logo's, datum, stadion en plaats.
Volgens mij heb ik het idee met de bijkomende template ooit van jouw ontvangen. En nu doe ik het ook zo. Elk ticket zit mooi in Hema mapje.
Voor de rest verzamel ik van bezochte clubs: Badges en Programmes.

Van Antwerp verzamel ik zowat alles. Tickets, Panini's, Spelers prentjes en foto's, Clubbladen en ga zo maar door.


Hier een kleine impressie van mijn verzameling: