Relikwieën ... Zijt Gij Een Hamster ?

Gestart door Denniz1974, jun 29, 2008, 21:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Dat ziet er goed uit!

Ik heb nog wel ergens een foto van mijn vaantjes, maar die dateert uit 2003 en is hopeloos verouderd. Toen ik nog analoog foto's schoot, plakte ik die in een fotoalbum. Voorafgaand aan iedere wedstrijd maakte ik een speciaal blad met daarop de basisopstellingen, wissels, uitslag, attendance, scheidsrechter, gele en rode kaarten, ranglijst voorafgaand aan de wedstrijd en een gekopieerd wedstrijdverslag van het internet. Ik zal ook daar proberen wat van te posten.

Dat laatste doe ik overigens al jaren niet meer, al bewaar ik nog wel veel gegevens in een excelbestand (al loopt ook dat enigszins achter).

Overigens zijn de vele (foto)verslagen op diverse fora, in het bijzonder dit forum, natuurlijk ook een soort van aandenken.

hoevenen lion

Ja ik ook. Was een gouden tip van je. Na enkele seizoenen geeft het je ticketkaft echt extra kleur.

hoevenen lion

Wij hebben het vorig jaar op willem 2 toch handig kunnen uitspelen dat we belgen waren. Toen we aan het stadion aankwamen en om tickets gingen  zeiden ze dat het enkel ging met een Clubcard. Maar toen we vertelde dat we belgen waren belde ze even met het hoofd van de veiligheid en die melde dat ze ons gewoon 2 kaartjes mochten verkopen.

Een maat van me is naar Ado geweest dit jaar en had gemaild voor tickets. Zijn tickets lagen klaar aan de ticket offcie.

Stadionhopper

Citaat van: hoevenen lion op jul 01, 2008, 20:46:48
Een maat van me is naar Ado geweest dit jaar en had gemaild voor tickets. Zijn tickets lagen klaar aan de ticket offcie.

Heb ook een keer een mail naar ADO gestuurd en mijn hobby helemaal uitgelegd. Het enige wat ik terugkreeg was een kort mailtje met de mededeling dat het onmogelijk zou zijn om een kaartje te krijgen zonder ADO clubcard. Ik vond het schandalig!
Nu speelt PSV dit seizoen tegen ADO dan ga ik maar in het uitvak zitten
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Verplichte nummertjes bij elke wedstrijd voor mij zijn het entreekaartje en het programmaboekje. Betreffende het programmaboekje moet ik zeggen dat ik die zo goed als nooit lees (af en toe eens om de tijd tot aan de aftrap te doden, maar bij thuiskomst al helemaal niet meer) en hoewel ik mij er terdege van bewust ben dat het vrij zinloos is om deze toch altijd weer te kopen om ze later op de grote stapel te leggen, peins ik er niet over om met deze gewoonte te stoppen.

Verder kocht ik in het verleden vaak een sjaaltje van de thuisclub, tegenwoordig koop ik soms een vaantje, maar dat enkel naar sympathie. Ik heb ook nog wat kussentjes van voetbalclubs liggen en dan heb ik nog een stoeltje uit het Gottlieb-Daimler-Stadion in Stuttgart. Foto's mogen normaal gesproken ook niet ontbreken, hoewel ik niet telkens weer nieuwe foto's van reeds bezochte stadions maak.

Ik vind het grappig om te zien dat er meer mensen zijn die de HEMA-fotomappen voor hun verzameling gebruiken - dat doe ik namelijk ook al sinds jaar en dag. Bij de langere kaartjes die niet in de voor 10x15 foto's gemaakte mapjes passen, gebruik ik de grotere HEMA-fotomappen. Neem aan dat de andere HEMA-liefhebbers dat ook doen?

Overigens moet ik de hardcore kaartjes-fetisjisten aanraden ook vooral nooit naar Ierland of Noord-Ierland te gaan om voetbal te kijken, want ook hier krijg je 9 van de 10 keer geen kaartje bij het betalen in de turnstiles. Vaak maakt in deze landen het programmaboekje echter weer alles goed.

Van alle wedstrijden die ik tot op heden heb bezocht heb ik overigens de doelpuntenmakers, opstellingen, etc. etc...in een excel-bestand staan - dat is dan weer mij eigen fetisj,

Joost

Citaat van: Dennis1981 op jul 01, 2008, 20:49:52
Citaat van: hoevenen lion op jul 01, 2008, 20:46:48
Een maat van me is naar Ado geweest dit jaar en had gemaild voor tickets. Zijn tickets lagen klaar aan de ticket offcie.

Heb ook een keer een mail naar ADO gestuurd en mijn hobby helemaal uitgelegd. Het enige wat ik terugkreeg was een kort mailtje met de mededeling dat het onmogelijk zou zijn om een kaartje te krijgen zonder ADO clubcard. Ik vond het schandalig!
Nu speelt PSV dit seizoen tegen ADO dan ga ik maar in het uitvak zitten

Ik heb ook een hekel gekregen aan ADO het afgelopen seizoen, diverse malen heb ik geprobeerd om aan een kaartje te geraken en altijd mislukte het. Ook mijn hobby uitgelegd maar ze bleven koppig. Ik heb zelfs een fake e-mailadres aangemaakt met een duitse naam en van daaruit een e-mail (in het Duits) gestuurd maar ik kreeg weer zo'n vervelend antwoord terug, nog wel in het duits. Zelfs voor de bekerwedstrijd tegen Jong Heerenveen bleven ze onverbiddelijk. Komend seizoen dan maar met de Roda-bus mee erheen of hopen connecties.

Stadionhopper

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Dan zit ik al bij Nottingham Forest. Daarnaast ga ik niet drie uur in de trein heen en terug zitten voor een friendly.

Maroboduus

Heb persoonlijk soortgelijke ervaringen met NAC, maar daar zal ik wel de enige in zijn. Overigens moet ik in deze (en niet alleen in deze:-)) de FC Utrecht een pluim geven. Sinds ik in Duitsland woon is het geen enkel probleem meer om voor de thuiswedstrijden tegen Feyenoord en Ajax twee kaarten te bemachtigen en dat zelfs zonder seizoenskaart.

Maar terug naar het eigenlijke thema van dit topic

CiteerEnkele jaren hield ik, net zoals Marododuus, alle mogelijke gegevens bij per wedstrijd; ik heb het dan over het tijdperk dat ik thuis nog geen internetverbinding had. In het stadion schreef ik me helemaal scheel; mede daarom ben ik daar maar mee gestopt. Ik hou het nu enkel bij het entreekaartje en (indien mogelijk) een speldje van de clubs die in actie zijn gekomen.

@Denniz1974> Jammer dat je er mee gestopt bent....juist in het huidige tijdperk van het internet en de overkill aan informatie is het mogelijk om zonder je scheel te schrijven gedurende de wedstrijden, toch alle statistieken bij te houden. Ik vind het heerlijk om uren op het internet te zoeken naar de opstellingen van een pot in de Luxemburgse of Noord-Ierse competitie, om uiteindelijk tegen een site aan te lopen waar je alle gegevens vindt die je nodig hebt - ook voor de toekomst.

Overigens is het vouwen van kaartjes voor mij uit den boze, vandaar ook de grotere HEMA-mappen voor de langere kaartjes (inderdaad vaak in Duitsland). De kaartjes liggen bij mij niet chronoligisch, de statistieken in Excel die ik uitprint weer wel. Zo zie je: Iedere gek zijn gebrek....en dat gaat zeker op voor groundhoppers:-)

Han

#24
Een vraag van medelid Mar:


Hallo,

Zoals de meeste onder ons zullen jullie ook uw inkomtickets bijhouden.

Ik heb enkele oude inkomtickets gekregen van mijn bompa. En ik heb wel een speciale erbij zitten. Het was om te vragen als er echte verzamelers zijn die zulke tickets bijhouden en is zo'n oud inkom ticketje iets waard of totaal niet?

Het gaat om eentje vanuit het jaartal 1976 De finale van de Europese bekerwinnaars.


Mar: wil jij svp je vraag verduidelijken; we zijn hier geen waarzeggers die naar clubs moeten googlen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Stadionhopper

Het gaat dus om Anderlecht - West Ham United die in het Heizel stadion is gespeeld.

Naar mijn gevoel heeft het kaartje meer emotionele waarde dan geldwaarde.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op okt 09, 2008, 18:43:34
Het gaat dus om Anderlecht - West Ham United die in het Heizel stadion is gespeeld.

Naar mijn gevoel heeft het kaartje meer emotionele waarde dan geldwaarde.

Klopt, een kaartje heeft voor mij ook pas echt waarde als ik bij die wedstrijd geweest ben, ik heb er wel genoeg ook van wedstrijden waar ik niet geweest ben, vind ik wel leuk om te hebben, maar het doet me niets.

Sebastiaan_W

Zelf hou ik sinds een paar jaar ook de kaartjes bij van wedstrijden die ik bezocht heb. Ook verzamel ik de programmaboekjes van Telstar van de periode van 1963 t/m juni 2001.

Van de wedstrijden die ik in Engeland bezocht heb wil ik zowel het programmaboekje hebben als het entreebewijs. Helaas mis ik nog een paar programmaboekjes(Sunderland - West Ham 03/04 en Aldershot - Woking 04/05).

Verder verzamel ik de jaarboeken van Rothmans en hiervan ontbreekt nog de helft van deze prachtige collectie.

Als ik een wedstrijdticket van het Nederlands Elftal vind op een beurs of wat dan ook, dan wil ik die ook nog weleens kopen. Mits het voordelig geprijsd is.

Han

Citaat van: witte leeuw op okt 10, 2008, 10:19:48Verder verzamel ik de jaarboeken van Rothmans en hiervan ontbreekt nog de helft van deze prachtige collectie.

Ik begon met deze verzameling in 1974 en ben compleet tot en met het jaar 2001-2002; zal het tweedehands aanvullen bij een bezoek aan Engeland.

Issue 1 kocht ik ooit meerderhands voor € 35.





Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Sebastiaan_W

Citaat van: Denniz1974 op okt 14, 2008, 09:58:03
wat moet ik me van deze Rothmans-boeken voorstellen ?
Ik ken ze namelijk niet !

Naslagwerken over het Engelse voetbal.