Hoofdmenu

Frankrijk

Gestart door Tom Bodde, apr 13, 2008, 12:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

PSG is de enige club waarbij ik me zeer ongemakkelijk voelde tijdens mijn Europese tripjes. Voor de wedstrijd tegen Twente was er al het een en ander voorgevallen in de stad. Idioten met kapotte flessen liepen te zoeken naar uitfans rondom het stadion.
In de jaren 90 ben ik ook al een keer voor een competitiewedstrijd in Parijs geweest en heb toen via de zwarte markt een kaart kunnen kopen. Loketten waren snel gesloten en we waren nog geen 10 minuten te laat. Deze wedstrijd heb ik geen hinder gehad van fans.
Het ene stadion is het andere niet!

KRCM1904

De wedstrijd voor de 8ste ronde van de Coupe de France tussen Lille-Sud & Valenciennes wordt gespeeld in het Stadium Lille-Métropole.

http://www.sports.fr/football/coupe-de-france/scans/coupe-de-france-lille-sud-vafc-a-villeneuve-d-ascq-1146905/
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Joost

Ik zat net even te kijken naar wedstrijden voor komende zaterdag en dacht dat er misschien Franse beker zou zijn. Dat is er dus niet maar ik zag wel iets heel anders; klopt het dat er clubs uit de Franse Overzeese gebieden meedoen in de Beker en dat deze clubs ook 'gewoon' thuisspelen???

Ik zag dat een club uit Frans Guyana (dat ligt naast Suriname) thuisspeelde dit seizoen en dat vorig seizoen een club uit de CFA (4e niveau) zelfs een uitwedstrijd op Tahiti had, dat is toch al gauw 30 uur vliegen.


AthleticHolanda

Volgens mij klopt dat inderdaad, Red Star speelde ooit uit voor de beker in zo'n overzees gebied. De bond bekostigt alles voor de uitploeg.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op jan 12, 2015, 14:42:14
Volgens mij klopt dat inderdaad, Red Star speelde ooit uit voor de beker in zo'n overzees gebied. De bond bekostigt alles voor de uitploeg.

Haha fantastisch.


hgrm

In tegenstelling tot de voormalige Nederlandse Antillen beschouwt Frankrijk de overzeese gebiedsdelen als "gewone" departementen van Frankrijk (een beetje zoals Saba, Bonaire en St. Eustatius nu bijzondere gemeenten van Nederland zijn). Dat is de reden dat ze ook in de beker meedoen.

Ik heb overigens geen idee of een club uit bijvoorbeeld Frans Guyana kan opklimmen in de Franse piramide en bijvoorbeeld in League 2 terecht kan komen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik heb me er even verder in verdiept en snap nu dat de Franse beker pas vanaf ronde 7 een landelijk verhaal wordt. Iedere regio/departement mag een aantal teams inschrijven voor de 7e ronde en het is aan de regio's om te bepalen hoeveel rondes ze daarvoor nodig hebben.

In feite hetzelfde zoals in Nederland en België al regelen wij en de Belgen het middels een lokaal bekertoernooi in een voorgaand seizoen.

De overzeese departementen mogen 1 team per departement inschrijven voor de 7e ronde waarbij een aantal kiezen voor de opzet zoals elders in Frankrijk en een aantal voor de Nederlands/Belgische variant.

De lokale competities zijn niet gelinkt aan het Franse competitiesysteem.

KRCM1904

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Voetbalman

Citaat van: KRCM1904 op jan 22, 2015, 21:12:03
Loting Coupe de France 1/8 Finales

http://www.fff.fr/actualites/144946-553462-le-tirage-des-8emes-en-integralite-

Had gehoopt op een dikke vis voor Boulogne of Metz. Hopelijk voor de volgende ronde dan :)

hgrm

Als Red Star doorgaat lijkt me het tegen Saint Etienne wel een gave pot. Zeker als ze in Stade Bauer mogen spelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Voetbalman

Citaat van: hgrm op jan 22, 2015, 22:03:15
Als Red Star doorgaat lijkt me het tegen Saint Etienne wel een gave pot. Zeker als ze in Stade Bauer mogen spelen.

Heb 'm ook al opgeschreven ;)

Voetbalman

Et voila, Red Star Paris - Saint Etienne it is. Er is een online billetterie bij Red Star, benieuwd of ik één of meerdere tickets kan scoren.

HRM1880

Citaat van: Freebird op jan 23, 2015, 23:18:40
Et voila, Red Star Paris - Saint Etienne it is. Er is een online billetterie bij Red Star, benieuwd of ik één of meerdere tickets kan scoren.
Ik ga er over drie weken heen. Wil dan wel eens zien achter tickets moest het online niet lukken.