Eerste Divisie Prognose 2015 / 2016

Gestart door Terranova, aug 05, 2015, 13:17:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jehoentelaar

Van mijn kant kan ik FC Eindhoven wel aanraden, gezellig gemoedelijk clubje waar leuk voetbal wordt gespeeld. FC Den Bosch vond ik daarentegen een verschrikking. FC Emmen vond ik ook best leuk, het stadion is een soort jonge klassieker.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Shepherd

Inderdaad, Emmen en Eindhoven zijn best leuk. Zonde dat beide clubs weinig publiek trekken.

Jef400

Liever kwalitatief goed publiek dan kwantitatief goed publiek toch?

kazimkazim

In absolute aantallen trekt de Eerste Divisie misschien weinig publiek, maar als je de beloftenteams niet meerekent is de gemiddelde bezettingsgraad in de Eerste divisie boven de 50%. Persoonlijk vind ik dat veel belangrijker dan absolute aantallen.
Mijn aanraders zijn: Telstar, Eindhoven, GAE, Dordrecht en MVV.
Leukste wedstrijd die ik vorig jaar in de Eerste divisie bezocht was toevallig Almere-Telstar, 3-3 met 3 rode kaarten.
Stadion van Almere is idd een verschrikking.

FC_Emmen

Wat ik persoonlijk ook fijn vind is dat er i.i.g. bij FC Emmen zelden een combi-regeling is voor uitwedstrijden.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jehoentelaar

Dat verschilt uiteraard per club maar voor de meeste clubs zijn er weinig belemmeringen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

eSKaa

Den Bosch - Oss: met clubcardverplichting blijkbaar. Kom je er als buitenlander ook niet in? Of kan dat nog wel? Anders is het niet de moeite dat ik vertrek..
instagram? --> ackx.k (football, festivals, more)

uit Gouden Korenaren, schiep God de Heistenaren. Uit het restant, de rest van't land

Shepherd

Citaat van: eSKaa op nov 08, 2015, 12:12:26
Den Bosch - Oss: met clubcardverplichting blijkbaar. Kom je er als buitenlander ook niet in? Of kan dat nog wel? Anders is het niet de moeite dat ik vertrek..
Risico is veel te groot. Vorig jaar zoveel lawaai geweest dat ze nu waarschijnlijk streng controleren.

Koning Kriel

#38
Ook hier maar een uitslag dan. Voor aanvang van de competitie waren er 16 deelnemers. De grootste kenners van onze jupiler league blijken in België te wonen want de eindstand is:

1: Wekke 60 strafpunten (2 clubs op de goede plek, dat heb ik als beslissing gebruikt)
2: Voetbalfan 60 (1)
3: Jef400 62 (2)
4: hgrm 64 (1)
5: de combiregeling 66 (1)
6: Nort 68 (1)
7 Geraldando 68 (0)
8: Terranova 70 (2)
9: Joost 70 (1)
9: FC Emmen 70 (1)
11: Maikell043 74 (1)
11: Jehoentelaar 74 (1)
013: Koning Kriel 78 (2)
14: Niels Zitterd 82 (0)
15 Athletichilanda 84 (0)
16: jvdreumel2 88 (0)

De moeilijkst te voorspellen club bleek Den Bosch. Ook opvallend dat niemand de kampioen goed heeft geraden. NAC is ondanks een voor de meeste (voor mij niet) teleurstellende 3e plaats wel de best voorspelde ploeg (vooral op plek 1 geplaatst)

1: NAC 29 strafpunten, 1 keer op de goede plaats
2: MVV 33 (2)
3: Volendam 34 (3)
4: Eindhoven 35 (3)
5: Emmen 36 (1)
6: Go Ahaed Eagels 37 (1)
7: VVV 41 (0)
8: Helmond sport 43 (0)
9: Jong PSV 50 (2)
10: Sparta 51 (0)
11: Fortuna 53 (0)
12: Achilles 54 (0)
13: jong Ajax 69 (1)
14: Telstar 69 (0)
15: Oss 74 (0)
16: Almere city 97 (0)
17: RKC 102 (1)
18: Dordrecht 111 (0)
19: Den Bosch 120 (0)

De slechtste losse voorspelling was overigens van nr 2 Voetbalfan die Dordrecht op een 2e plek had geplaatst (12 plaatsen verschil). Weet hij meteen waar hij de overwinning heeft laten liggen.




Nort

Gezien het verschil in punten aantal bij de Eredivisie, twee conclusies mogelijk: De Jupiler League is moeilijker te voorspellen of we weten we er minder van af? Waarschijnlijk zal het een combi van beide zijn.

hgrm

volgens mijn formule : p(n) = 1/3n2 - 1/3 is bij willekeurig invullen het verwachte puntenaantal 120. Bij de eredivisie is dit 107 2/3

De winnaar van de eredivisie heeft 35% van de verwachtingswaarde gescoord.
De winnaar van de eerste divisie heeft 50% van de verwachtingswaarde gescoord.

Ik kan dus wel meegaan in de conclusie dat de eerste divisie lastiger te voorspellen is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FC_Emmen

Citaat van: Koning Kriel op mei 11, 2016, 15:54:34
Ook hier maar een uitslag dan. Voor aanvang van de competitie waren er 16 deelnemers. De grootste kenners van onze jupiler league blijken in België te wonen want de eindstand is:

10: FC Emmen 70 (0)

Ik had Emmen op 7 staan waar ze ook geëindigd staan.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

maikelll043

Haha alleen mijn eigen club MVV Maastricht op de juiste plek neer gezet aan het begin van de competitie.

Koning Kriel

Citaat van: FC_Emmen op mei 11, 2016, 16:16:43
Ik had Emmen op 7 staan waar ze ook geëindigd staan.

Foutje, moet kunnen ;)

hgrm

Qua onvoorspelbaarheid gaat de tweede divisie volgend jaar overigens helemaal leuk worden.
Zaterdag vs. zondag zijn tot nu toe alleen maar eenmalige wedstrijden in de beker of om het landskampioenschap der amateurs. Hoe zaterdag zich met zondag verhoudt over een heel seizoen is een grote vraag. En de sterkte van de belofteteams vind ik al helemaal moeilijk in te schatten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen