Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

casper.eniesee

Iemand die weet of er veel gevoetbald wordt in Frankrijk op zondag? Gaat om 28 april.
Instagram: Groundhopper024

Nort

Citaat van: casper.eniesee op mrt 27, 2019, 08:04:53
Iemand die weet of er veel gevoetbald wordt in Frankrijk op zondag? Gaat om 28 april.
In de amateurreeksen wordt er best wel wat op zondag gespeeld, maar Frankrijk is groot en het scheelt per arrondissement of zaterdag of zondag als vaste speeldag wordt gehanteerd. Al wijken ze daar vaker vanaf dan in b.v. Nederland.

Ze hebben ook een hele gemakkelijke en mooie informatieve site ervoor: https://www.fff.fr/championnats

Olav

Citaat van: casper.eniesee op mrt 27, 2019, 08:04:53
Iemand die weet of er veel gevoetbald wordt in Frankrijk op zondag? Gaat om 28 april.

Sowieso 3/4 Ligue 1-wedstrijden op zondag.

Bakkie

#4503
Is er hier iemand die mij kan helpen aan 2 kaarten voor Anderlecht - Luik op 05/05/19?

Bvd :)

Mrmtty20

Misschien een wat algemene vraag, maar hoe plannen jullie en waar vinden jullie jullie info?
Voor de amateur reeksen gebruik ik gewoon de kalender van voetbalkrant.com. Ik plan ook niet zo vooruit voor gewone dichte trips, ik kijk gewoon maandag of dinsdag of er een interessante match is op de weekenddagen dat ik vrij heb het weekend erna.
Gebruiken jullie overzichtelijkere sites voor de lagere reeksen in Belgie/Nederland?

Joost

Citaat van: Mrmtty20 op apr 02, 2019, 20:20:19
Misschien een wat algemene vraag, maar hoe plannen jullie en waar vinden jullie jullie info?
Voor de amateur reeksen gebruik ik gewoon de kalender van voetbalkrant.com. Ik plan ook niet zo vooruit voor gewone dichte trips, ik kijk gewoon maandag of dinsdag of er een interessante match is op de weekenddagen dat ik vrij heb het weekend erna.
Gebruiken jullie overzichtelijkere sites voor de lagere reeksen in Belgie/Nederland?

Plannen is bij mij datumafhankelijk. Vaak weet ik ruim of een aantal dagen van te voren of ik tijd heb. Dan bekijk ik eerst de speelschema's van de competities die ik het interessantst vind. dat is natuurlijk een combinatie van reistijd  en mogelijkheden. Toevallig komende zaterdag wanneer ik op pad kan en dan speelt er een club van mijn verlanglijstje thuis; Virton.

Voor een last minute, dat is hooguit een paar uur voor vertrek kijk ik in België wat er speelt en waar ik nog niet was.

www.vbal4.be is een weergaloze site en anders kun je op de Kicker matchkalender ook altijd wel terecht.

hgrm

Citaat van: Mrmtty20 op apr 02, 2019, 20:20:19
Misschien een wat algemene vraag, maar hoe plannen jullie en waar vinden jullie jullie info?
Voor de amateur reeksen gebruik ik gewoon de kalender van voetbalkrant.com. Ik plan ook niet zo vooruit voor gewone dichte trips, ik kijk gewoon maandag of dinsdag of er een interessante match is op de weekenddagen dat ik vrij heb het weekend erna.
Gebruiken jullie overzichtelijkere sites voor de lagere reeksen in Belgie/Nederland?

Het Belgische voetbal heb ik de laatste tijd grotendeels links laten liggen. Enerzijds omdat ik sinds de competitiehervorming af en toe geen idee heb waar ik nu eigenlijk naar aan het kijken ben en of een wedstrijd wel ergens om gaat, anderzijds omdat ik de krenten zo langzamerhand wel uit de pap heb gehaald. Veel wat er overblijft is ofwel erg ver weg voor een zaterdagavond ofwel minder interessant. Als ik toch een potje bij de Zuiderburen wil kijken, kijk ik meestal op de soccerway.com of op de site van de bond (belgianfootbal.be). De site van voetbalkrant vind ik zelf minder gebruiksvriendelijk.

Wat betreft Nederlands amateurvoetbal begin ik meestal op voetbalopzaterdag.nl om te kijken of er nog wat leuks op de hogere niveau's op zaterdag. Verder kijk ik vaak op voetbalnederland.nl voor de lagere klassen. Als ik op zondag ergens naartoe wil, kijk ik eerst of SDO thuis speelt. Zo niet, zoek ik verder op voetbalnederland.nl.

Het zondagvoetbal in deze regio (het Gooi en omstreken) is wel steeds minder interessant geworden. Er zijn de laatste jaren tien (!) clubs uit de directe omgeving overgestapt naar zaterdag, met nummer elf aanstaande. Dat betekent dat er behalve het al genoemde SDO nauwelijks meer op enig niveau wordt gespeeld op zondag. (voor wie het weten wil: 's Graveland en Nederhorst zijn leuk, vooral als ze tegen elkaar spelen, FC Weesp en SO Soest voelt niet meer als het Gooi en dan nog een paar clubjes die op sterven na dood zijn zoals Muiden, Muiderberg en AW)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Vinnn

Als je je registreert bij de UEFA om in aanmerking te komen voor tickets voor het EK2020, krijg je dan ook daadwerkelijk tickets toegewezen die je kan aanschaffen? Iemand ervaring hier mee?

hgrm

Citaat van: Vinnn op apr 02, 2019, 21:43:59
Als je je registreert bij de UEFA om in aanmerking te komen voor tickets voor het EK2020, krijg je dan ook daadwerkelijk tickets toegewezen die je kan aanschaffen? Iemand ervaring hier mee?

De vraag zal ongetwijfeld groter zijn dan het aanbod. Reken er maar niet op, dan valt alles wat je krijgt mee.
En ondertussen ook lid worden van de supportersvereniging Oranje, dan heb je nog een ijzer in het vuur.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

jdebruin96

27 en 28 april zit ik (nog ovb) in Bologna. 27-04 speelt Bologna thuis tegen Empoli, deze wedstrijd gaan wij zeker bezoek. Op 28-04 om 15:00 spelen Cremonese en SPAL thuis. Cremonese speelt tegen Foggia en SPAL tegen Genoa. Nu twijfel ik tussen deze 2. Iemand tips? Voor beide tickets verwacht ik geen problemen.

ALenstra

Citaat van: Vinnn op apr 02, 2019, 21:43:59
Als je je registreert bij de UEFA om in aanmerking te komen voor tickets voor het EK2020, krijg je dan ook daadwerkelijk tickets toegewezen die je kan aanschaffen? Iemand ervaring hier mee?
Nee, er zullen meer kaarten aangevraagd worden dan er zijn. Door middel van loting wordt bepaald wie kaarten krijgt. De ervaring is wel dat vlak voor het toernooi vaak kaarten worden aangeboden voor een aantal wedstrijden op de website van de UEFA. Die kan je dan gewoon bestellen.

Nort

Citaat van: ALenstra op apr 03, 2019, 09:50:39
Nee, er zullen meer kaarten aangevraagd worden dan er zijn. Door middel van loting wordt bepaald wie kaarten krijgt. De ervaring is wel dat vlak voor het toernooi vaak kaarten worden aangeboden voor een aantal wedstrijden op de website van de UEFA. Die kan je dan gewoon bestellen.
Alles is deze editie natuurlijk anders. Doordat de speelsteden kriskras door Europa liggen, spelen vele landen een thuiswedstrijd en is de vraag naar de 'neutrale' kaarten een x-factor hoger.

Tribuneklanten

Citaat van: jdebruin96 op apr 03, 2019, 09:44:46
27 en 28 april zit ik (nog ovb) in Bologna. 27-04 speelt Bologna thuis tegen Empoli, deze wedstrijd gaan wij zeker bezoek. Op 28-04 om 15:00 spelen Cremonese en SPAL thuis. Cremonese speelt tegen Foggia en SPAL tegen Genoa. Nu twijfel ik tussen deze 2. Iemand tips? Voor beide tickets verwacht ik geen problemen.

Zelf een paar jaar geleden bij Cremonese geweest. Curva had nog geen dak en speelde toen in de Lega Pro.
Erg makkelijk om aan kaarten te komen destijds.

SPAL helaas nog geen ervaring mee, dat zit altijd wel goed vol.

De publiekswissel


Ik lees dat er Benfica fans zijn die een roadtrip van meer dan 16 uur hebben afgelegd naar het verkeerde Frankfurt. Nu moeten ze weer terug en halen wellicht de aftrap niet eens... De vraag is dus, wie is er ook wel eens helemaal verkeerd gereden naar een verkeerde plek in zelfs plaats?
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

FCT1980

Citaat van: De publiekswissel op apr 18, 2019, 15:34:09
Ik lees dat er Benfica fans zijn die een roadtrip van meer dan 16 uur hebben afgelegd naar het verkeerde Frankfurt. Nu moeten ze weer terug en halen wellicht de aftrap niet eens... De vraag is dus, wie is er ook wel eens helemaal verkeerd gereden naar een verkeerde plek in zelfs plaats?

Sorry maar dan ben je niet helemaal helder toch?
Is gewoon weer 6 uur terug. Minimaal 12 uur extra reistijd dus. Op een roadtrip vanuit Portugal valt dat overigens wel mee.
Zelf gelukkig nooit naar een verkeerde plaats gereden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!