Week 48 / 24 - 30 november

Gestart door Houseman, nov 18, 2008, 14:04:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: hgrm op nov 24, 2008, 09:41:29
Ik denk dat het er voor mij eentje wordt die al langer op het lijstje stond: Harkemase Boys.
Nou ik denk 't niet.

hgrm

Ik zag het....
Dan maar GVVV-IJsselmeervogels.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op nov 28, 2008, 14:20:48
Ik zag het....
Dan maar GVVV-IJsselmeervogels.

Harkemase Boys - ONS Sneek staat ook nog op het programma dit seizoen. Wedstrijd die bovengemiddeld publiek trekt en vaak om 18:00 uur wordt afgetrapt dus mogelijkheid om met een andere amateurwedstrijd te combineren. Wellicht een aanrader.

Kunstlicht bij een dergelijke wedstrijd geeft ook wat extra sfeer.

Tegen Drachster Boys is er meer rivaliteit maar die spelen dit seizoen geen Hoofdklasse.

Vaig

Zaterdag 29 november: Racing Genk - Cercle Brugge

Ook weer een stadion dicht bij me in de buurt, waar ik nog nooit geweest ben.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Pieros

Citaat van: Vaig op nov 28, 2008, 20:01:30
Zaterdag 29 november: Racing Genk - Cercle Brugge

Ook weer een stadion dicht bij me in de buurt, waar ik nog nooit geweest ben.

Is zag gisteren dat die wedstrijd vandaag op het programma staat. Jammer, want ik had er best naar toe gewild. Best een leuk affiche.

Vaig

Citaat van: Pieros op nov 29, 2008, 14:29:00
Is zag gisteren dat die wedstrijd vandaag op het programma staat. Jammer, want ik had er best naar toe gewild. Best een leuk affiche.
Ik had er absoluut meer van verwacht. Wedstrijd was erg aantrekkelijk (3-2) en Cercle had de gelijkmaker nog kunnen maken. Ik stond in het sfeervak achter het doel, maar had veel meer van de sfeer verwacht van de Racing fans.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Ici c est Paris

Was gezellig in de Arena, mooie wedstrijd, al blijft het natuurlijk een verschrikking dat stadion.

Joost

Citaat van: Vaig op nov 30, 2008, 16:36:20
Ik had er absoluut meer van verwacht. Wedstrijd was erg aantrekkelijk (3-2) en Cercle had de gelijkmaker nog kunnen maken. Ik stond in het sfeervak achter het doel, maar had veel meer van de sfeer verwacht van de Racing fans.
Ik vond het een soort vrieskist en de sfeer paste zich daarop aan.

Vanmiddag toch een portie voetbal gekregen dit weekend. Heerlen Sport - SCKR. Halverwege de eerste helft een verdiende 1-0 voorsprong. Na rust is HS weer beter en valt na 20 minuutjes de 2-0. Daarna is het verzet van SCKR gebroken en voetbalt HS alsof het nog 3 uur kan doorgaan. De teller stopt bij 4-0. Lekker solide overwinning en voor 't eerst dit seizoen de nul gehouden.

Hielke

Citaat van: Ici c est Paris op nov 30, 2008, 16:50:25
Was gezellig in de Arena, mooie wedstrijd, al blijft het natuurlijk een verschrikking dat stadion.

Jullie konden gratis naar binnen, hoorde ik op Studio Sport. Kun je uitleggen waarom dat was? De uitleg van Tom Egbers, 'omdat beide supportersgroepen zich vaak misdragen bij dit duel', kon ik niet volgen.

Ici c est Paris

Citaat van: Hielke op nov 30, 2008, 20:27:22
Jullie konden gratis naar binnen, hoorde ik op Studio Sport. Kun je uitleggen waarom dat was? De uitleg van Tom Egbers, 'omdat beide supportersgroepen zich vaak misdragen bij dit duel', kon ik niet volgen.

Utrecht-Ajax is van beide kanten een beladen duel. Volgens beide clubs was de rivaliteit 'uit de hand gelopen' en moesten ze daar wat aan doen. Zo heeft Ajax nu 1200 kaarten gratis aan de Utrechtfans gegeven, en krijgt Ajax 1200 gratis kaarten voor de wedstrijd in Utrecht. Het kostte ons dus alleen de treinreis, 16 euro.

Hielke

#25
Ik wil ook medesupporters die zich misdragen, zou ik bijna zeggen.

Nee, ik snap de achterliggende gedachte en voor jou is dit natuurlijk gunstig, maar de actie zelf vind ik wonderlijk. Geef dan iedereen gratis een roze koek en glas van dat nepbier.

Ici c est Paris

Citaat van: Hielke op nov 30, 2008, 22:20:34
Ik wil ook medesupporters die zich misdragen, zou ik bijna zeggen.

Nee, ik snap de achterliggende gedachte en voor jou is dit natuurlijk gunstig, maar de actie zelf vind ik wonderlijk. Geef dan iedereen gratis een roze koek en glas van dat nepbier.

Tja, ik ben er blij mee want het scheelt geld, maar de actie zelf raakt natuurlijk kant noch wal. Alsof we nu ineens hand in hand gaan lopen met onze Mokumse vrienden.

Batflyer

Citaat van: Ici c est Paris op nov 30, 2008, 16:50:25
Was gezellig in de Arena, mooie wedstrijd, al blijft het natuurlijk een verschrikking dat stadion.
Dus de sfeer was wel goed? Ik heb het laatste half uur op Discovery zitten kijken, en het leek wel alsof er totaal geen sfeer was, vooral van Ajax' kant.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

HJanneman

Nu nog niet thuis(overnacht in het midden des lands bij mijn zuster), maar al met al 10 uur gereisd, nog 3 uur reizen voor de boeg en een 0-0 gezien, en toch zo blij als een kind.
KV Mechelen is zeker een aanrader voor een ieder die een sfeervolle wedstrijd in Vlaanderen wil bezoeken.
Malinwa-Standard was een botsing tussen twee supportersstijlen, waar Standard bekend staat om zijn Zuid-Europese tifo-sfeer, vond ik Malinwa echt een Engelse sfeer uitademen.
De ingrediënten waren op de tribunes dan ook zeker aanwezig om er een sfeervolle bedoening van te maken, ware het niet dat Standard (wellicht met vermoeidheid in de benen van donderdag) niet beter wilde, en Mechelen niet beter kon.
Het was een wedstrijd die in het overzicht van onze Nederlandse Jupiler league niet zou misstaan, het ene kolderieke hoogstandje(trap over een bal heen was één van de favoriete trucs van de spelers) werd opgevolgd door de ander.
Een uitgebreid verslag volgt later deze week.


Ici c est Paris

Citaat van: Batflyer op dec 01, 2008, 00:09:14
Dus de sfeer was wel goed? Ik heb het laatste half uur op Discovery zitten kijken, en het leek wel alsof er totaal geen sfeer was, vooral van Ajax' kant.

Bij ons in het vak werd er vrijwel voortdurend gezongen, bij Ajax alleen na de goal even en als ze een grote kans kregen.