Hoofdmenu

Polen

Gestart door Stadionhopper, jul 04, 2008, 21:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LUFC

Op m'n kaartje van Legia - Slask staat 50 zl (12,50 euro). Warschau verder leuke stad, genoeg te doen. Zowel voor de liefhebber van uitgaan (clubs etc) of cultuur. Goeie keuze denk ik.

HRM1880

Citaat van: GiertjeNL op sep 12, 2014, 14:33:24
Ik ben op dit moment een beetje aan het rondkijken naar een interessant voetbalweekend in de herfstvakantie.
Nu kwam ik Eindhoven - Warschau tegen voor 49 euro retour van vrijdag tot maandag.
Vrijdag speelt Legia Warschau een potje voor de rest wordt er in de buurt op andere dagen ook wel gespeeld.

Kan iemand tips, do & don'ts etc noemen? :)

Vooral belangrijk, wat kost een gemiddeld voetbalkaartje?
De non-league in Polen is gratis. Zeker een aanrader want daar zitten pareltjes tussen. Toen ik in Warschau was heb ik zowel zaterdag als zondag drie wedstrijden per dag kunnen zien.
Als je naar Legia Warschau wilt heb je normaal een clubkaart nodig, al durven ze voor buitenlanders een uitzondering te maken. Indien het mogelijk is, kan je best een dag voor de wedstrijd reeds een kaartje gaan kopen.

Mijn favoriet stadion in Warschau (heb er toch 8 gezien) is Stadion Marymont. Voor foto's moet je maar eens naar google gaan.
Deze site is ook altijd een leuke om door te navigeren. http://rightbankwarsaw.com/

Voor de rest ook genieten van de Poolse keuken, die beviel mij verbazend goed. Zeker pierogi en zurek gingen er vlot in.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: HRM1880 op sep 14, 2014, 09:07:57
De non-league in Polen is gratis. Zeker een aanrader want daar zitten pareltjes tussen. Toen ik in Warschau was heb ik zowel zaterdag als zondag drie wedstrijden per dag kunnen zien.
Als je naar Legia Warschau wilt heb je normaal een clubkaart nodig, al durven ze voor buitenlanders een uitzondering te maken. Indien het mogelijk is, kan je best een dag voor de wedstrijd reeds een kaartje gaan kopen.

Mijn favoriet stadion in Warschau (heb er toch 8 gezien) is Stadion Marymont. Voor foto's moet je maar eens naar google gaan.
Deze site is ook altijd een leuke om door te navigeren. http://rightbankwarsaw.com/

Voor de rest ook genieten van de Poolse keuken, die beviel mij verbazend goed. Zeker pierogi en zurek gingen er vlot in.

Gisteren bij Legia v Slask geweest. Als buitenlander zijnde heb je geen clubkaart nodig. Je kan met je ID een kaartje kopen.

Wesley10__

Hoe moeilijk is het om aan kaarten te komen voor Wisla Krakow of Cracovia Krakow?

geraldando

Citaat van: Wesley10__ op okt 12, 2015, 15:42:19
Hoe moeilijk is het om aan kaarten te komen voor Wisla Krakow of Cracovia Krakow?

Om aan kaarten te komen zul je een persoonlijke clubcard van een van deze ploegen moeten laten maken. Heeft te maken met het verleden waarin het hooliganisme in Polen meer regel dan uitzondering was. Zo'n kaart kan je pas aanvragen als je in Polen bent. Zij maken namelijk daar een foto van jou. En met zo'n kaart kan je alleen voor jezelf een kaart kopen. Dat is in ieder geval wat mij destijds verteld werd toen ik bij Wisla in de wachtrij stond.
Favoriete ground: Bosuilstadion

HRM1880

Citaat van: geraldando op okt 12, 2015, 15:49:10
Om aan kaarten te komen zul je een persoonlijke clubcard van een van deze ploegen moeten laten maken. Heeft te maken met het verleden waarin het hooliganisme in Polen meer regel dan uitzondering was. Zo'n kaart kan je pas aanvragen als je in Polen bent. Zij maken namelijk daar een foto van jou. En met zo'n kaart kan je alleen voor jezelf een kaart kopen. Dat is in ieder geval wat mij destijds verteld werd toen ik bij Wisla in de wachtrij stond.
Bij Cracovia gaan ze zelfs verder en nemen ze een scan van de iris. Bij binnenkomst moet je dan ook in een camera kijken.
Best dus meer dan twee uur voor de wedstrijd al naar het stadion gaan, de rij durft wel eens lang te zijn. Ik ben 's morgens gegaan.

FCT1980

Citaat van: geraldando op okt 12, 2015, 15:49:10
Om aan kaarten te komen zul je een persoonlijke clubcard van een van deze ploegen moeten laten maken. Heeft te maken met het verleden waarin het hooliganisme in Polen meer regel dan uitzondering was. Zo'n kaart kan je pas aanvragen als je in Polen bent. Zij maken namelijk daar een foto van jou. En met zo'n kaart kan je alleen voor jezelf een kaart kopen. Dat is in ieder geval wat mij destijds verteld werd toen ik bij Wisla in de wachtrij stond.

Heb het idee dat het nog geen verleden tijd is daar. Niets voor niets deze strenge maatregelen.
Toen we met Twente Wisla lootten in de Europa League kon ik niet eens naar Krakov omdat er geen tickets aan ons werden verkocht. Had te maken met onze veiligheid werd toen verteld.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

HRM1880

Citaat van: FCT1980 op okt 12, 2015, 20:25:59
Heb het idee dat het nog geen verleden tijd is daar. Niets voor niets deze strenge maatregelen.
Toen we met Twente Wisla lootten in de Europa League kon ik niet eens naar Krakov omdat er geen tickets aan ons werden verkocht. Had te maken met onze veiligheid werd toen verteld.
Krakow is dan ook zeer extreem. Beide clubs gaan niet akkoord met het zogenaamde "pact" om zonder messen te vechten, wat maakt dat het daar vrij gevaarlijk is. Heb al verhalen gehoord dat ze daar actief op zoek gaan naar buitenlanders en dergelijke. Moet zeggen dat ik heel blij was om op stap te zijn met een Pool toen ik naar Cracovia ging.

Wesley10__

Nog aardig complex om aan kaarten te komen dus. Zijn er toevallig nog andere clubs (op het 2e niveau bijvoorbeeld) in Krakau? Of gelden daar dezelfde regels.

Opzich vind ik het geen probleem om bijvoorbeeld al vroeg naar het stadion te gaan maar ik wil graag wel zeker weten dat ik aan kaarten kan komen.

AthleticHolanda

Citaat van: HRM1880 op okt 12, 2015, 20:33:42
Heb al verhalen gehoord dat ze daar actief op zoek gaan naar buitenlanders en dergelijke. Moet zeggen dat ik heel blij was om op stap te zijn met een Pool toen ik naar Cracovia ging.

Daar heb ik toen ik Cracovia bezocht niets van gemerkt. Wel eerder op de dag die karta kubica gehaald, daarna staan te hannesen bij de ingang omdat we niet snapten waarom het poortje niet openging (irisscan inderdaad). Uiteindelijk opende die steward het poortje maar handmatig.
Verder geen enkele negatieve ervaring of onveilig gevoeld... het was tegen Ruch.

AthleticHolanda

Citaat van: Wesley10__ op okt 12, 2015, 20:35:00
Nog aardig complex om aan kaarten te komen dus. Zijn er toevallig nog andere clubs (op het 2e niveau bijvoorbeeld) in Krakau? Of gelden daar dezelfde regels.

Opzich vind ik het geen probleem om bijvoorbeeld al vroeg naar het stadion te gaan maar ik wil graag wel zeker weten dat ik aan kaarten kan komen.

Hutnik heeft ook fanatieke supporters en speelt wat lager.

Misschien dat het tegen Wisla, Lech of Legia lastig(er) is, maar als je op tijd bij het stadion bent moet je bij een reguliere wedstrijd sowieso legaal aan kaarten kunnen komen.

HRM1880

Citaat van: Wesley10__ op okt 12, 2015, 20:35:00
Nog aardig complex om aan kaarten te komen dus. Zijn er toevallig nog andere clubs (op het 2e niveau bijvoorbeeld) in Krakau? Of gelden daar dezelfde regels.

Opzich vind ik het geen probleem om bijvoorbeeld al vroeg naar het stadion te gaan maar ik wil graag wel zeker weten dat ik aan kaarten kan komen.
Complex is het toch niet. Gewoon je paspoort afgeven en even voor een scanner gaan zitten. Wil gewoon zeggen dat het wat tijd in beslag kan nemen en je dus niet pas een half uur voor de aftrap kan opduiken.

Strzelcy Krakow vind ik trouwens nog in een geweldig stadion spelen, maar sfeer moet je daar niet verwachten.

Mokum1900

Ik ga toch eens me contacten binnen Ajax aanboren omdat wij bevriend zijn  Cracovia Krakow
Waar je ook gaat ik volg je overal

HRM1880

Citaat van: Mokum1900 op okt 20, 2015, 22:20:06
Ik ga toch eens me contacten binnen Ajax aanboren omdat wij bevriend zijn  Cracovia Krakow
En wat gaan die dan moeten doen? Die scan van je iris moet je toch zelf laten nemen hoor, anders kom je er niet in.

Mokum1900

Citaat van: HRM1880 op okt 20, 2015, 22:25:41
En wat gaan die dan moeten doen? Die scan van je iris moet je toch zelf laten nemen hoor, anders kom je er niet in.

Als zij tickets voor mij regelen is er toch niks aan de hand, komt goed,
Waar je ook gaat ik volg je overal