Chaos tussen Mark en Aa: het grote NAC-topic

Gestart door Breda, apr 16, 2011, 22:31:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Breda

asdf

Joost

Haha, is een nederlaag tegen Excelsior zo ongewoon in Breda? Wij verloren in het verleden regelmatig thuis van de Kralingers.

Hugo

Wel leuk om fan te zijn van zo'n chaotische club, never al dull moment!

TeeZee

Aha, ik zie dat Han weer even in Nederland was.

3434

Citaat van: Breda op apr 17, 2011, 09:34:13
Totdat die club omvalt, geen licentie krijgt, strafpunten krijgt, een divisie wordt teruggezet... er kan nog veel gaan gebeuren de komende maanden.

Check, check, -9pt, 2divisies terug. Been there, done that. Ik heb geen goed beeld op jullie situatie. De fans hadden geld ingezameld en er ontbrak nog 400-500 000? Of hadden ze zoveel ingezameld en was er nog +1mil nodig.

Wij (Patro) zijn officieel in vereffening gegaan in 2004-2005 voor een schuld van 140.000 euro. Iedereen weet dat de echte schulden een pak hoger waren, maar hier werd nooit iets over gezegd. Het nieuwe seizoen in 4de nationale begonnen we met -9 en het duurde tot na de winterstop vooraleer we op '0' stonden. De laatste speeldag, in Zwarte Leeuw, was de redding (pas) een feit.

In ieder geval, als het echt zooo slecht gaat met NAC zie ik jullie nog wel een KVM'ekke doen (1000 supporters storten 1000 euro).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Hugo

Citaat van: Breda op apr 17, 2011, 09:34:13
Totdat die club omvalt, geen licentie krijgt, strafpunten krijgt, een divisie wordt teruggezet... er kan nog veel gaan gebeuren de komende maanden.

Want geloof me, er komen nog meer lijken uit de kast. En dan heb ik het nog niet eens over het sportieve verval gehad. Volgend jaar een Willem II-scenario in Breda :(

Ach die paar strafpunten... en er altijd wel weer een gemeenteraad of rijke sponsor die de gaatjes opvult. Zou me niet al te druk maken.

spons

Ik heb het verhaal vorige week in de VI gelezen. Ik dacht dat onze bestuurders in Rotterdam Zuid er in het verleden een puinhoop van hadden gemaakt maar in Breda kunnen ze er inderdaad ook wel wat van.

Geloof overigens niet dat NAC ooit zal verdwijnen daar is volgens mij de club en de achterban te groot voor
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Breda op mei 01, 2011, 18:08:54
Vanmiddag in stijl het seizoen thuis afgesloten... met een nederlaag uiteraard. De nederlaag van Feyenoord zorgde toch nog voor wat lachende gezichten op de tribune. Op basis van de tweede helft van dit seizoen is NAC volgend jaar - zeker met het tactisch meesterbrein Karelse aan het bewind - degradatiekandidaat.

Na afloop van de wedstrijd een mooi afscheid voor clubiconen Kolkka, Penders en Féher... einde van een tijdperk!

?? en de degradatie van Willem II ook neem ik aan
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Vladimir1973

Citaat van: Breda op mei 01, 2011, 21:33:10
Daar maakten sommigen zich ook vrolijk over, inderdaad; count me out, in dit geval.
dan ben je één van de enige zonder leedvermaak. Knap!
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

hgrm

#9
In het seizoen 1935/36 waren NAC en Be Quick niet in dezelfde eerste klasse ingedeeld. Het moet dus een wedstrijd zijn geweest uit de kampioenscompetitie. Wellicht wordt dat bedoeld met 'kampioenswedstrijd'. NAC en Be Quick eindigen gedeeld laatste in dit jaar.


Dat de wedstrijd op neutraal terrein gespeeld wordt, lijkt me sterk. Ook een uitwijk naar een ander stadion lijkt me onwaarschijnlijk; in 1936 was de Esserberg het beste en grootste stadion van Groningen. De tribune lijkt echter in de verste verte niet op die van de Esserberg.

Ik heb geen uitslagen kunnen vinden van de kampioenscompetitie (alleen de eindstand). Zou het wellicht kunnen dat het moet zijn: NAC-Be Quick ipv Be Quick-NAC?
In 1936 speelde NAC nog niet aan de Beatrixstraat. Informatie over het toenmalige stadion heb ik niet kunnen vinden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Inmiddels gevonden dat NAC in die tijd aan de Heuvelstraat speelde, naar verluid op een terrein waar nu RKSV Groen-Wit speelt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen


hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost


hgrm

Ach, de voorbereiding is net begonnen. Komt vast wel goed. Kan me niet voorstellen dat NAC niet minstens 3 ploegen onder zich houdt, met RKC, Vitesse en VVV als voornaamste kandidaten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen