DFB Pokal 2015/16

Gestart door Sebastiaan_W, mei 23, 2015, 08:27:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HRM1880

Tijdens de loting viel mij al direct Erzgebirge Aue-Eintracht Frankfurt op.
Maar tot wanneer speelt Aue nu weer in het huidige stadion? Op het internet vind ik 2017 terug, maar dacht hier gelezen te hebben dat dit al rapper zou zijn. Vind echter niet meer meteen terug waar. Iemand die uitsluitsel kan geven?

Shepherd

Citaat van: Joost op aug 15, 2015, 17:27:08
Dat gaat echt niet gebeuren. Een voetbalclub is puur een marketingmiddel voor Red Bull en met Max Verstappen hebben ze al een potentiele topper binnengehaald. Red Bull heeft in Nederland geen voetbalclub nodig voor meer naamsbekendheid.

Maschnitz wil alleen maar naamsbekendheid en dat kun je met RB Salzburg gewoon niet volledig uitbuiten in Europa. Met een club in de Bundesliga lukt dat wel.

Het is niet voor niets dat ze ook een club in New York en Sao Paulo hebben.
Verstappen is inderdaad een uithangbord maar als je voor betrekkelijk weinig geld een voetbalclub kunt kopen zitten op termijn wekelijks honderdduizenden naar een samenvatting te kijken, doorspekt met dat drankje. En dat is wat meer dan de Formule 1.

Daarnaast zou het mij totaal niet verbazen als Red Bull op verschillende lagen clubs plant om zo de opleiding te reguleren.

Verder ben ik het eens met het verhaal van hgrm.

Hugo

Het project MK Dons verdient mss niet altijd de schoonheidsprijs maar zo gaat dat in de grotemensenwereld. Het oude Wimbledon was toch al op sterven na dood. Eigenlijk heb ik wel bewondering hoe Winkelman het aanpakt.  Die zet daar een serieuze leagueclub neer. Daar kunnen heel veel clubbestuurders nog wat van leren.

Saltacampos

Citaat van: Shepherd op aug 15, 2015, 16:25:47
Ik zie Red Bull ook nog wel naar NL of België gaan.
Clubs als Fortuna Sittard of Almere City of iets dergelijks.
In Belgie zullen ook vast wel clubs oren hebben naar zo'n zak geld.
Ik zie in België geen enkele grotere stad (wat die heb je toch wel nodig) waar zoiets zou kunnen, zeg maar een onaangeroerd potentieel, Namen, Sint-Niklaas en Hasselt zijn daarvoor te klein, bovendien geen voetbalsteden en hebben veel concurrentie in de buurt. Het had enkel misschien gekund in Antwerpen als naast Beerschot ook Antwerp zou zijn omgevallen en er from scratch moest herbegonnen worden, maar Antwerp lijkt gelukkig gered en bij Beerschot hebben de supporters hun club terug op de kaart gezet. Ik sluit mij verder volledig aan bij wat HGRM zegt, al hebben de nieuwe supporters in Leipzig daar geen boodschap aan, wat in Salzburg is gebeurd, is gewoon verachtelijk.
Over land and sea

AthleticHolanda

Citaat van: HRM1880 op aug 15, 2015, 22:55:19
Tijdens de loting viel mij al direct Erzgebirge Aue-Eintracht Frankfurt op.
Maar tot wanneer speelt Aue nu weer in het huidige stadion? Op het internet vind ik 2017 terug, maar dacht hier gelezen te hebben dat dit al rapper zou zijn. Vind echter niet meer meteen terug waar. Iemand die uitsluitsel kan geven?

Bij dit bericht van twee weken terug staat begin december, dan begint de nieuwbouw.

http://www.stadionwelt.de/sw_stadien/index.php?head=Planung-fuer-neues-Stadion&folder=sites&site=news_detail&news_id=12469

hgrm

Citaat van: Shepherd op aug 16, 2015, 09:19:52
Verstappen is inderdaad een uithangbord

Als RB Verstappen wil houden, zullen ze ervoor moeten zorgen dat-ie een auto krijgt waarmee ie races kan winnen.
Als Verstappen zich zo blijft ontwikkelen, dan heeft hij over een jaar of 2, 3 de teams voor het uitkiezen.

Wat ik hiermee wil zeggen: investeren in Verstappen is voor RB een stuk minder 'zeker' dan het opkopen van een voetbalclub. Als RB een voetbalclub koopt, dan blijft dat hun club zolang ze dat willen. De vraag is alleen of de Nederlandse markt groot genoeg is voor zo'n investering.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Hugo op aug 16, 2015, 10:45:27
Het project MK Dons verdient mss niet altijd de schoonheidsprijs maar zo gaat dat in de grotemensenwereld. Het oude Wimbledon was toch al op sterven na dood. Eigenlijk heb ik wel bewondering hoe Winkelman het aanpakt.  Die zet daar een serieuze leagueclub neer. Daar kunnen heel veel clubbestuurders nog wat van leren.

Dat ben ik niet met je eens. Blijkbaar zit er achter Wimbledon toch nog genoeg fanpotentieel om weer vanuit het niets een League-club te vormen (AFC Wimbledon dus). Zolang dat er nog is, blijf je met je commerciële poten van een club af en laat zo'n club met rust. En als dat potentieel er niet is, ook trouwens. Als je ergens een club wil hebben, dan richt je die op en jat je die niet van anderen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op aug 16, 2015, 16:19:13
Dat ben ik niet met je eens. Blijkbaar zit er achter Wimbledon toch nog genoeg fanpotentieel om weer vanuit het niets een League-club te vormen (AFC Wimbledon dus). Zolang dat er nog is, blijf je met je commerciële poten van een club af en laat zo'n club met rust. En als dat potentieel er niet is, ook trouwens. Als je ergens een club wil hebben, dan richt je die op en jat je die niet van anderen.

De club zat op Selhurst Park en die Scandinaviers (Noren?) wouden er wel van af.

AFC Wimbledon heeft het goed gedaan maar League Two lijkt voorlopig wel de max. Dus die potentie valt ook wel mee.

Shepherd

Citaat van: hgrm op aug 16, 2015, 16:14:52
Als RB Verstappen wil houden, zullen ze ervoor moeten zorgen dat-ie een auto krijgt waarmee ie races kan winnen.
Als Verstappen zich zo blijft ontwikkelen, dan heeft hij over een jaar of 2, 3 de teams voor het uitkiezen.

Wat ik hiermee wil zeggen: investeren in Verstappen is voor RB een stuk minder 'zeker' dan het opkopen van een voetbalclub. Als RB een voetbalclub koopt, dan blijft dat hun club zolang ze dat willen. De vraag is alleen of de Nederlandse markt groot genoeg is voor zo'n investering.
Wat kost een club als Fortuna Sittard of FC Dordrecht? Het bedrag zal wisselgeld zijn.

@rrcg: mij lijkt Namen of Charleroi bij uitstek geschikte steden.
Potentieel te over. Ook nu hoeft het kopen en investeren aanvankelijk nog niet veel te kosten.

Als Red Bull succesvol wil blijven op mondiaal niveau, dan zul je echt een brede(re) basis moeten bouwen.

Jehoentelaar

Nederland en België zijn kleine markten. De club RB Leipzig en de F1-teams van Red Bull (en andere aan RB gelieerde dingen) zorgen al voor een behoorlijke hoeveelheid PR in de lage landen. Een BVO of twee erbij nemen hoeft misschien weinig te kosten maar ik denk niet dat het echt nodig is.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Saltacampos

Citaat van: Shepherd op aug 16, 2015, 22:42:50
Wat kost een club als Fortuna Sittard of FC Dordrecht? Het bedrag zal wisselgeld zijn.

@rrcg: mij lijkt Namen of Charleroi bij uitstek geschikte steden.
Potentieel te over. Ook nu hoeft het kopen en investeren aanvankelijk nog niet veel te kosten.

Als Red Bull succesvol wil blijven op mondiaal niveau, dan zul je echt een brede(re) basis moeten bouwen.
Charleroi ? Daar heb je toch al twee bekende clubs waarvan één bijna steeds in de hoogste klasse speelt ? Namen heeft met UR Namur een traditieclub, maar dat is echt geen voetbalstad, bovendien zijn Charleroi en Luik (Standard) vrij dichtbij. Enfin, ik weet natuurlijk niet wat in de hoofden van de RB-bestuursleden omgaat, maar het lijkt mij toch heel onwaarschijnlijk.
Over land and sea

HRM1880

In de laatste Staantribune staat te lezen dat Veendam nog contact heeft gehad met Red Bull. Interesse was er wel van Red Bull, maar hapten uiteindelijk niet toe.
Ze hebben dus al een mogelijkheid gehad om op de Nederlandse markt te komen.

KRCM1904

Citaat van: HRM1880 op aug 15, 2015, 22:55:19
Tijdens de loting viel mij al direct Erzgebirge Aue-Eintracht Frankfurt op.
Maar tot wanneer speelt Aue nu weer in het huidige stadion? Op het internet vind ik 2017 terug, maar dacht hier gelezen te hebben dat dit al rapper zou zijn. Vind echter niet meer meteen terug waar. Iemand die uitsluitsel kan geven?

Ik lees toch ook dat het nieuwe stadion pas ten vroegste eind 2017 zou klaar zijn.
> Frühestens Ende 2017 soll die Arena fertig sein.
http://www.freiepresse.de/LOKALES/ERZGEBIRGE/AUE/Millionen-fuer-Stadionneubau-Kreistag-entscheidet-ueber-Erzgebirgsstadion-artikel9223937.php
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Joost

Citaat van: hgrm op aug 16, 2015, 16:19:13
Dat ben ik niet met je eens. Blijkbaar zit er achter Wimbledon toch nog genoeg fanpotentieel om weer vanuit het niets een League-club te vormen (AFC Wimbledon dus). Zolang dat er nog is, blijf je met je commerciële poten van een club af en laat zo'n club met rust. En als dat potentieel er niet is, ook trouwens. Als je ergens een club wil hebben, dan richt je die op en jat je die niet van anderen.

Het huidige AFC Wimbledon is behoorlijk cult. De supportersschare is trouw maar of er echt potentieel zit betwijfel ik. Ze trekken in League Two iets meer dan 4000 mensen en dat is maar beperkt meer dan in de tijd dat ze opgericht werden.

Waar zouden die fans naartoe zijn die er in de PL en Championship wel kwamen kijken. In het jaar dat ze uit de PL vlogen kwamen er nog 17000 man.

Nort

Citaat van: Joost op aug 21, 2015, 10:06:31
Waar zouden die fans naartoe zijn die er in de PL en Championship wel kwamen kijken. In het jaar dat ze uit de PL vlogen kwamen er nog 17000 man.

Men komt tegenwoordig niet meer voor de club, maar de hele entourage erom heen. Premier League is het enige wat telt bij deze (grote) groep en het maakt ze niet uit of ze dat nu zien bij Charlton, Crystal Palace of Leyton Orient.