Week 5: maandag 1 tot en met zondag 7 februari

Gestart door Cyclebob, dec 29, 2015, 10:22:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd

Citaat van: Sebastiaan_W op jan 16, 2016, 06:14:46
Gisteren 5 Telstar supporters(5 mannen tussen de 45 en 65) geweigerd bij het stadion van RKC. Kassa bij het uitvak was gesloten en Telstar supporters konden enkel een omwisselbiljet kopen in de voorverkoop. Dit omwisselbiljet kon je tussen 17:45 en 18:15 ruilen voor een entreekaart bij het Telstar stadion in Velsen-Zuid.......

Deze heren waren niet op de hoogte van deze belachelijke maatregelen en wonen niet eens in Velsen-Zuid. Onder polititebegeleiding werden ze naar het station van Den Bosch gebracht.
Bij RKC zijn ze soms vreselijk panisch. Een paar jaar geleden werden auto's bij aankomst bij het uitvak gecontroleerd alsof we drugssmokkelaars waren.

Nickky

RKC is op gebied van uitsupporterbeleid één van de meest inflexibele clubs. Meerdere malen bewezen. Een paar jaartjes topklasse zal ze goed doen.

AthleticHolanda

Citaat van: Sebastiaan_W op jan 16, 2016, 06:14:46
Gisteren 5 Telstar supporters(5 mannen tussen de 45 en 65) geweigerd bij het stadion van RKC. Kassa bij het uitvak was gesloten en Telstar supporters konden enkel een omwisselbiljet kopen in de voorverkoop. Dit omwisselbiljet kon je tussen 17:45 en 18:15 ruilen voor een entreekaart bij het Telstar stadion in Velsen-Zuid.......

Deze heren waren niet op de hoogte van deze belachelijke maatregelen en wonen niet eens in Velsen-Zuid. Onder polititebegeleiding werden ze naar het station van Den Bosch gebracht.

RKC is helaas één van de clubs die het toonbeeld zijn van de veiligheidswaanzin die heerst rondom profvoetbal in Nederland, zoals ik onlangs ook zelf mocht ervaren.
http://www.freewebs.com/maaswupperexpress/wedstrijden/1516/rkcvvv061115.html

Volgens mij kan de club zelf er weinig aan doen, al maken ze zich duidelijk ook niet hard voor verandering / versoepeling van deze onzin.

In Den Bosch is het overigens niet veel anders, maar gezien de deels recente geschiedenis met hun 'fanatieke supporters' (lees: relschoppers) wel iets meer begrijpelijk.

jvdreumel2

Citaat van: spons op jan 16, 2016, 08:20:57
Terecht, keihard aanpakken die Telstar supporters. Die verpesten het voor iedereen :-)
belachelijk gewoon kopietje van rijbewijs of id- kaart maken, mensen binnenlaten  en als ze zich netjes hebben gedragen kopietjes doorscheuren en mensen prettige dag wensen

spons

Citaat van: jvdreumel2 op jan 16, 2016, 15:13:32
belachelijk gewoon kopietje van rijbewijs of id- kaart maken, mensen binnenlaten  en als ze zich netjes hebben gedragen kopietjes doorscheuren en mensen prettige dag wensen

Ja zo moeilijk lijkt het me niet

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Langemannetje

Citaat van: Sebastiaan_W op jan 16, 2016, 06:14:46
Gisteren 5 Telstar supporters(5 mannen tussen de 45 en 65) geweigerd bij het stadion van RKC. Kassa bij het uitvak was gesloten en Telstar supporters konden enkel een omwisselbiljet kopen in de voorverkoop. Dit omwisselbiljet kon je tussen 17:45 en 18:15 ruilen voor een entreekaart bij het Telstar stadion in Velsen-Zuid.......

Deze heren waren niet op de hoogte van deze belachelijke maatregelen en wonen niet eens in Velsen-Zuid. Onder polititebegeleiding werden ze naar het station van Den Bosch gebracht.
Ik ben vrijdag ook op de bonnefooi naar Waalwijk gereden. Kwartier voor aanvang werd het stadionloket bereikt en schoof ik een tientje onder het raam door. Tot mijn verbazing bleef de dame achter het loket mij aankijken alsof ze het geld niet gezien had dus ik vroeg nogmaals om een kaartje op EE. Ze vroeg om mijn legitimatie en nadat die afgegeven was werd er versterking bijgehaald. De meneer in kwestie leek mij een erg autoritair mannetje en mijn vermoeden bleek te kloppen. Na enkele seconden werd mijn geld en rijbewijs weer onder het raam doorgeschoven met een duidelijk nee. Ik werd kwaad en er volgde een felle discussie. Er zit nog geen 1500 man waarvan welgeteld 20 uit Velsen, een wedstrijd zonder enig risico wordt in Waalwijk behandeld of het een zwaar beladen derby is.
Uiteindelijk een knaap uit Wolluk aangesproken die in het bezit was van een seizoenkaart en die was gelukkig niet te beroerd om voor mij een kaartje te kopen. 3 minuten later stond ik binnen...
73 grounds in 14 verschillende landen

hgrm

Wanneer gaat iemand eens een proefproces voeren tegen deze discriminerende maatregelen?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Dit is echt te gek voor woorden. Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen. Waar we hebben we het over zeg, RKC-Telstar!

FCT1980

Dit is idd heel erg. Maar er is niemand die echt wat doet zoals hgrm al aangeeft.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Ik zou bijna willen zeggen. Rijdt even verder naar Eindhoven en ga daar kijken. Dit slaat nergens op. Bij Eindhoven-Dordrecht zonder problemen een kaartje aan het loket gekocht. Begroet alsof ik daar al jaren kom en eigenlijk een gezellig avondje gehad. Zo zou het toch eigenlijk moeten zijn in het betaalde voetbal?

ALenstra

Heb wel begrepen dat er een historie is tussen supporters van RKC en Telstar.

Langemannetje

Er was dan ook een cc verplichting maar kom op, voor iemand die niet in de buurt van Waalwijk en al helemaal niet in de buurt van Velsen woont moet dit toch geen enkel probleem zijn?
73 grounds in 14 verschillende landen


Robbie

Citaat van: Langemannetje op jan 17, 2016, 22:28:38
Er was dan ook een cc verplichting maar kom op, voor iemand die niet in de buurt van Waalwijk en al helemaal niet in de buurt van Velsen woont moet dit toch geen enkel probleem zijn?

Technisch gezien zullen ze wel gelijk hebben, maar helaas kunnen ze niet verder kijken dan hun neus lang is.

hgrm

Het probleem is dat clubs de toeschouwers niet als klanten zien maar als lastig bijverschijnsel. Sponsors en TV, daarmee wordt het geld verdiend. Maar clubs vergeten dat zonder toeschouwers en supporters er ook geen sponsors en TV-bedrijven zijn die er geld in willen steken.

Misschien een goed idee om de TV-gelden te verdelen naar rato van de toeschouwersaantallen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen