Stelling van de.....laat maar

Gestart door hgrm, okt 25, 2009, 14:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

"De Gemeente Waalwijk moet RKC redden, al was het alleen maar omdat de overheid de morele plicht heeft wat terug te doen voor het voetbal, dat de maatschappij zoveel oplevert"   
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Houseman

Wie had er zonder RKC ooit van Waalwijk gehoord, laat staan dat ie er heen zou gaan?

In dit geval is er echter wel zo duidelijk sprake van wanbeleid dat je je af moet vragen of de belastingbetaler daarvoor op moet draaien. Waar is de KNVB nu met hun strenge toezicht? Kesler kan zo aanschuiven in het rijtje Nout Wellink.

Han

Citaat van: hgrm op okt 25, 2009, 14:12:02
"De Gemeente Waalwijk moet RKC redden, al was het alleen maar omdat de overheid de morele plicht heeft wat terug te doen voor het voetbal, dat de maatschappij zoveel oplevert"   

Ik vind dat de volstrekt onbeduidende fietsenstallenvereniging RKC schade toebrengt aan het imago van het Nederlandse voetbal in het algemeen en aan de reputatie van Waalwijk in het bijzonder. Stekker eruit graag.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Stadionhopper

Als de stekker uit RKC getrokken gaat worden moet er ook gepleidooid worden voor Vitesse, MVV, Fortuna Sittard, Roda JC, Go Ahead Eagles, Cambuur, FC Utrecht, Feyenoord, Omniworld. Allemaal clubs die in het recente verleden gered zijn van de ondergang.

Als er nu echt eens een streng beleid kwam bij de KNVB met ingang van volgend seizoen (halverwege het seizoen vind ik competitievervalsing).

Waalwijk zonder RKC is als Rotterdam zonder de haven. De gemeente zal donderdag waarschijnlijk finacnieel bijspringen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Wat er gaat gebeuren in volstrekt duidelijk. RKC wordt gered. Wat er nu gaande is is wat gepoker wie er voor gaat opdraaien. De gemeente weet dat Mandemakers er niet voor een paar centen de stekker gaat uittrekken, en Mandemakers weet van de gemeente hetzelfde. Het is dus een kwestie van wie zijn stuur het langst recht durft te houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Houseman

Huur gaat naar 3 ton en Mandemakers neemt toch de huurachterstand voor zijn rekening. Dat lijkt me een aardig compromis.

Hielke

Op zich heeft Han een punt. Mocht RKC deze week verdwijnen, dan zou dat vermoedelijk op z'n vroegst over drie maanden iemand opvallen.

Toch ben ik zo iemand die hoopt dat zo'n club blijft bestaan. Zoals clubs haast altijd blijven bestaan, gelukkig.

hgrm

Een club zien verdwijnen, vind ik nooit een goed plan. Als RKC wegzakt uit het betaalde voetbal en weer in de rijen der amateurs wordt opgenomen, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

King Nothing

Terug naar de amateurs is nu mogelijk inderdaad, dan is het echt uithuilen en opnieuw beginnen. Maar, wanneer gooi je ze eruit en hoe? En in welke klasse beginnen ze dan?

't Zal allemaal weer met een sisser aflopen en RKC blijft dankzij de gemeente nog jaren bestaan. Net zoals alle clubs die in de shit zaten nog steeds bestaan. Ergens onbegrijpelijk... Maar ja, mijn club heeft ook 3 of 4x bij de gemeente de hand opgehouden.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

hgrm

De gemeente heeft meer belang bij RKC (of Emmen in jouw geval) als ze misschien willen toegeven. Als ze RKC hun zin geven, kost het de achterstallige huur en een huurverlaging. Als RKC het lootje legt, dan krijgen ze waarschijnlijk helemaal niks en hebben ze een stadion wat geen stuiver meer opbrengt. De keuze lijkt me eenvoudig. Maar het zal nog even wat schijngevechten geven voordat ze toch overstag gaan.

En wat betreft die amateurs: ik zie het meer als een natuurlijk afglijden dan als het 'terugzetten'. Dit jaar degraderen uit de eredivisie, volgend jaar meehobbelen in de eerste divisie, elk jaar een beetje slechter, een keer laatste worden net op het moment dat een ambitieuze topklasser wil promoveren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

#10
Citaat van: Houseman op okt 26, 2009, 13:07:12
Wie had er zonder RKC ooit van Waalwijk gehoord?

Iedereen.

Elke tupperwareloonslaaf met aangetrouwde solariumslet of zuurstokleggingconcubine; met 1/4 de Balkenende-norm als loonstrook en met ipodjengelkinderen tijdens welke herfstvakantie dan ook op de achterbank. In een Opel Kadett qua tomtom op weg naar het sprookjesbos de Efteling. Te dom en te afgestompt om zélf te navigeren.

Elke DSB-martelaar met een ooit door Scheringa, in nauwe samenwerking met Mandemakers gesponsorde keuken, kent de weg naar het hulpdorp Waalwijk.

Elke leerling met een Bos-atlas en betrokken ouders kent Waalwijk als episch centrum van de vervlogen schoenenindustrie in Brabant. De Langstraat revisited. Zoals Aarle-Rixtel synoniem is aan klokkengieterij en Leerdam aan ambachtelijke glasblazerij.

Daar heb als Waalwijk qua naamsbekendheid niet een overtollige excuusvereniging met Spakenburgkantine voor nodig.

We zijn inmiddels kennelijk echter in een internettijdperk aangeland dat deze volstrekt onbeduidende en godverlaten leerlooiersnegorij uit de vervlogen schoenenindustrie in de Langstraat zonder 'betaald' voetbalclubje geafficheerd wordt als 'Rotterdam zonder haven'.

Ik sprak onlangs iemand die tijdens zijn bezoek aan New York de Twin Towers miste. Ik zeg zo voelt in kleinburgerlijk Noord-Limburg de Drunense Periferie aan zonder RKC. Betrokkenheid, geplengd met krokodillentranen. Geleasde bezorgdheid.

Keerpunt, of eigenlijk hoogtepunt, in de clubhistorie van RKC was de FIOD-affaire in 1991. De fiscale opsporingsdienst ontdekte een zwart-geld-circuit. Trainer Leo van Veen en bestuurslid Piet Kipping werden gestraft voor hun aandeel in deze affaire.

Kipping was meer dan dertig jaar werkzaam voor RKC. Hij kreeg een taakstraf van 240 uur dienstverlening bij een dierenasiel. Hij is daar nog steeds werkzaam, nu vrijwillig.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed