Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Ik denk dat we de Oosteuropese competities ook vooral niet moeten overschatten. Zo'n club als Mostar zou blij mogen zijn als ze de degradatieplay-offs zouden halen wanneer ze een jaar zouden meespelen in de eredivisie. Het probleem ligt meer in de naïeve speelwijze van Nederlandse clubs. Een wedstrijd op slot gooien, dat kunnen we gewoon niet. Of zich dat nu uit doordat een stelletje semiprofs uit Bosnië drie keer kan scoren tegen Utrecht of dat Spurs in de laatste minuut de winnende maakt tegen Ajax, dat doet er niet toe. Het is hetzelfde probleem.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: Joost op aug 02, 2019, 13:27:43
Precies dat Wekke. De Nederlandse teams zijn vaak naïef in Europa zoals Utrecht gisteren of Heracles eerder. In deze ronde moet je puur op resultaat spelen en dat kunnen de Nederlandse teams een stuk minder goed.
En dat komt weer door een chronische zelfoverschatting van de club en fans jegens de tegenstanders in Europa. Voor de camera zeggen ze beleefd dat ze team x, y en z niet moeten onderschatten en hoog in de concentratie moeten zitten (en nog veel meer dooddoeners), maar achter de schermen zijn ze al bezig met de volgende ronde(s).

Dat geldt overigens niet alleen voor de spelers, maar ook voor de trouwe 'clubliefde kent geen divisie' fans. Kan het team een keer goed de support van hun fans gebruiken, doen ze de kaarten voor bijna noppes in de verkoop en dan heeft iedereen de smoesjes klaar om vooral niet te gaan. Ja mensen zijn op vakantie, maar de vakantie periode geeft anderen juist weer een perfecte gelegenheid om wél te gaan. Dat snap ik overigens oprecht niet. Ik vind het veel leuker om tegen Haugesund, FK Zeta en Torino te spelen dan PSV voor de 33ste keer tegen Excelsior, PEC Zwolle en etc. te zien.

PSV gaat nu tegen Haugesund spelen, een club die iedereen moet Googelen en waarvan de verwachting 'een nulletje of zes' zijn. Twee jaar geleden zeiden ze dat ook toen we tegen 'e.o.a. club in Kroatië' speelden. Van de 700.000 fans die vorig jaar tegen Barcelona plots konden, zullen er nu 690.000 toevallig niet meer kunnen.

ricodejong4

Citaat van: Nort op aug 02, 2019, 14:22:14
En dat komt weer door een chronische zelfoverschatting van de club en fans jegens de tegenstanders in Europa. Voor de camera zeggen ze beleefd dat ze team x, y en z niet moeten onderschatten en hoog in de concentratie moeten zitten (en nog veel meer dooddoeners), maar achter de schermen zijn ze al bezig met de volgende ronde(s).

Dat geldt overigens niet alleen voor de spelers, maar ook voor de trouwe 'clubliefde kent geen divisie' fans. Kan het team een keer goed de support van hun fans gebruiken, doen ze de kaarten voor bijna noppes in de verkoop en dan heeft iedereen de smoesjes klaar om vooral niet te gaan. Ja mensen zijn op vakantie, maar de vakantie periode geeft anderen juist weer een perfecte gelegenheid om wél te gaan. Dat snap ik overigens oprecht niet. Ik vind het veel leuker om tegen Haugesund, FK Zeta en Torino te spelen dan PSV voor de 33ste keer tegen Excelsior, PEC Zwolle en etc. te zien.

PSV gaat nu tegen Haugesund spelen, een club die iedereen moet Googelen en waarvan de verwachting 'een nulletje of zes' zijn. Twee jaar geleden zeiden ze dat ook toen we tegen 'e.o.a. club in Kroatië' speelden. Van de 700.000 fans die vorig jaar tegen Barcelona plots konden, zullen er nu 690.000 toevallig niet meer kunnen.


Amen. En ik hou mijn hart al vast voor Feyenoord - Tbilisi volgende week.

Van pogo tot popo

Citaat van: Nort op aug 02, 2019, 14:22:14
En dat komt weer door een chronische zelfoverschatting van de club en fans jegens de tegenstanders in Europa. Voor de camera zeggen ze beleefd dat ze team x, y en z niet moeten onderschatten en hoog in de concentratie moeten zitten (en nog veel meer dooddoeners), maar achter de schermen zijn ze al bezig met de volgende ronde(s).

Dat geldt overigens niet alleen voor de spelers, maar ook voor de trouwe 'clubliefde kent geen divisie' fans. Kan het team een keer goed de support van hun fans gebruiken, doen ze de kaarten voor bijna noppes in de verkoop en dan heeft iedereen de smoesjes klaar om vooral niet te gaan. Ja mensen zijn op vakantie, maar de vakantie periode geeft anderen juist weer een perfecte gelegenheid om wél te gaan. Dat snap ik overigens oprecht niet. Ik vind het veel leuker om tegen Haugesund, FK Zeta en Torino te spelen dan PSV voor de 33ste keer tegen Excelsior, PEC Zwolle en etc. te zien.

PSV gaat nu tegen Haugesund spelen, een club die iedereen moet Googelen en waarvan de verwachting 'een nulletje of zes' zijn. Twee jaar geleden zeiden ze dat ook toen we tegen 'e.o.a. club in Kroatië' speelden. Van de 700.000 fans die vorig jaar tegen Barcelona plots konden, zullen er nu 690.000 toevallig niet meer kunnen.

Eens. En juist dan kan een vol stadion het verschil maken. Dan hangt er een andere spanning en is de concentratie niet alleen voor de tv, maar ook op het veld.

wekke

Citaat van: Nort op aug 02, 2019, 14:22:14
En dat komt weer door een chronische zelfoverschatting van de club en fans jegens de tegenstanders in Europa. Voor de camera zeggen ze beleefd dat ze team x, y en z niet moeten onderschatten en hoog in de concentratie moeten zitten (en nog veel meer dooddoeners), maar achter de schermen zijn ze al bezig met de volgende ronde(s).

Is dat niet eerder een algemeen probleem bij de hedendaagse (prof)voetballers? Ze lijken hun wedstrijden uit te kiezen om hun truitje nat te maken. Ik erger me tegenwoordig dood aan dat profvoetbal. Zit je in een stadion te kijken naar 22 spelers die er een rustige avondwandeling van maken en heel af en toe eens op het gaspedaal duwen. Het zijn teveel momentvoetballers geworden.

Geef mij dan maar elke week wedstrijden van Lyra Lierse. Een kern die 100% uit locale spelers bestaat die bewust voor de club kozen en die elke minuut er vol voor gaan. Dan ga je met plezier naar het voetbal.

Joelvginkel

Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik natuurlijk ook weer van leren. Ik draai nog niet heel lang mee met het voetbal wereldje, dus veel weet ik nog niet, maar de conclusie is dus dat Nederlandse clubs veel te naïef denken, slechte voorbereiding en het alleen maar denken aan de groepsfase. Er is vaak te weinig inzet en mentaal slecht voorbereid. Utrecht is voetballend sowieso beter dan Zrinjski, maar Utrecht past zich niet aan aan de tegenstander in tegenstelling tot Zrinsjki die het spelletje dus slim gespeeld heeft en in mijn ogen dus verdiend door zijn. Heb ik het zo juist?

rogo_breda

Citaat van: Nort op aug 02, 2019, 14:22:14
En dat komt weer door een chronische zelfoverschatting van de club en fans jegens de tegenstanders in Europa. Voor de camera zeggen ze beleefd dat ze team x, y en z niet moeten onderschatten en hoog in de concentratie moeten zitten (en nog veel meer dooddoeners), maar achter de schermen zijn ze al bezig met de volgende ronde(s).

Dat geldt overigens niet alleen voor de spelers, maar ook voor de trouwe 'clubliefde kent geen divisie' fans. Kan het team een keer goed de support van hun fans gebruiken, doen ze de kaarten voor bijna noppes in de verkoop en dan heeft iedereen de smoesjes klaar om vooral niet te gaan. Ja mensen zijn op vakantie, maar de vakantie periode geeft anderen juist weer een perfecte gelegenheid om wél te gaan. Dat snap ik overigens oprecht niet. Ik vind het veel leuker om tegen Haugesund, FK Zeta en Torino te spelen dan PSV voor de 33ste keer tegen Excelsior, PEC Zwolle en etc. te zien.

PSV gaat nu tegen Haugesund spelen, een club die iedereen moet Googelen en waarvan de verwachting 'een nulletje of zes' zijn. Twee jaar geleden zeiden ze dat ook toen we tegen 'e.o.a. club in Kroatië' speelden. Van de 700.000 fans die vorig jaar tegen Barcelona plots konden, zullen er nu 690.000 toevallig niet meer kunnen.
Zo! Amen.

bagger010

Iemand ervaring met kaartverkoop bij Osasuna? Wacht al weken op de start van de online kaartverkoop voor Osasuna-Barcelona op 31 augustus maar er komt maar geen informatie wanneer deze start. Ook over de wedstrijd tegen Eibar van aankomende zaterdag kan ik geen informatie vinden... Kan iemand mij verder helpen?

jdebruin96

Citaat van: bagger010 op aug 19, 2019, 21:18:32
Iemand ervaring met kaartverkoop bij Osasuna? Wacht al weken op de start van de online kaartverkoop voor Osasuna-Barcelona op 31 augustus maar er komt maar geen informatie wanneer deze start. Ook over de wedstrijd tegen Eibar van aankomende zaterdag kan ik geen informatie vinden... Kan iemand mij verder helpen?

Gewoon op tijd naar het stadion gaan en aan de kassa kopen. Lijkt mij dat dit moet lukken

Nort

In Spanje starten ze soms pas 1-2 dagen voor de wedstrijd met de kaartverkoop. Aan een kaartje kom je wel, maar hou er wel rekening mee dat de goedkoopste kaartjes rond de €80 - €100 liggen.

bagger010

Citaat van: Nort op aug 20, 2019, 08:43:12
In Spanje starten ze soms pas 1-2 dagen voor de wedstrijd met de kaartverkoop. Aan een kaartje kom je wel, maar hou er wel rekening mee dat de goedkoopste kaartjes rond de €80 - €100 liggen.
Ach we zijn op vakantie, als zo'n potje zich dan toevallig aandient in de stad die je bezoekt, kan je dat niet laten schieten. Toch apart dat een premiera division club niet aan online kaartverkoop doet als Barcelona op bezoek komt..

Hugo

Ik ben afgelopen weekend bij Osasuna - Eibar geweest en aan een kaartje gekomen. Donderdag kwam het bericht dat er zaterdagochtend om 10:00 uur nog 350 (?!?) losse kaartjes in de verkoop gingen aan het stadion maar dan enkel voor leden. Op verschillende manieren contact gezocht met de club (telefoon, mail en Fb) maar dat leverde niks op. Toen ik rond 14:00 uur bij het stadion arriveerde was mijn verwachting een bordje "uitverkocht" maar er waren nog kaartjes te koop. Hopelijk lukt het a.s. weekend ook. El Sadar is een heerlijk stadion met 2 leuke kroegen in de catacomben, enjoy!

Rob1977_PSV

Er gaan de komende maanden zeer mooie awaydays aan komen voor de supporters van de "top 4".

Laat die Europa League loting maar komen!
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

Mokum1900

Iemand een idee of makkelijk gaat worden voor een thuiswedstrijd te bezoeken van fennevaros in de Europa leauge , zelfde verhaal met Sevilla
Waar je ook gaat ik volg je overal

spons

Citaat van: Mokum1900 op aug 30, 2019, 15:16:54
Iemand een idee of makkelijk gaat worden voor een thuiswedstrijd te bezoeken van fennevaros in de Europa leauge , zelfde verhaal met Sevilla

Sevilla makkelijk gewoon op de wedstrijddag aan de kassa
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen