De Eredivisie 2008/2009

Gestart door TeeZee, jul 18, 2008, 18:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Erkaa op dec 02, 2008, 20:11:33
Heb jij afgelopen donderdag soms een stadionstoeltje tegen je hoofd gekregen in Estadio Riazor...

nee, heb weer eens een objectief beeld gekregen van het niveau van de nederlandse competitie ( zoals wel vaker als je in het buitenland komt ) en zie dan dat Klaas Jood Stuntelaar een leuke spits is voor de eredivisie maar absoluut tekort zal komen voor de internationale top
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Stadionhopper

Ik deel de mening van Spons. Ik verwacht niet dat Huntelaar zal slagen bij Real Madrid. Waarschijnlijk zal hij in zijn 1e wedstrijd een doelpunt maken en dat maakt de verwachting nog veel hoger. In het Nederlands Elftal zie je gewoon dat Van Nistelrooij een veel ander kaliber is dan Huntelaar. Heb trouwens nooit echt iets in deze jongen gezien.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Citaat van: Dennis1981 op dec 02, 2008, 21:13:14Heb trouwens nooit echt iets in deze jongen gezien.

Terwijl die toch een hele tijd op de Herdgang te bewonderen is geweest.

Stadionhopper

Citaat van: HJanneman op dec 02, 2008, 23:45:01
Terwijl die toch een hele tijd op de Herdgang te bewonderen is geweest.

Klopt als een bus, misschien zegt t genoeg dat hij maar 1x in het Philips Stadion in PSV shirt te bewonderen is geweest.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Als dat de maatstaf is zal Koevermans dus volgend jaar voor het tigvoudige weg moeten gaan?
Dat is echt letterlijk de omgedraaide wereld.

Houseman

Ik heb zowel Ruud als Klaas-Jan in het Abe Lenstra mogen zien en ze doen niet veel voor elkaar onder qua talent. Gevoelsmatig vond ik Huntelaar zelfs iets beter. Neemt niet weg dat Ruud zijn echte ontwikkeling pas bij PSV doormaakte. Denk dat KJ het het wel gaat redden in Madrid.

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op dec 02, 2008, 21:13:14
Ik deel de mening van Spons. Ik verwacht niet dat Huntelaar zal slagen bij Real Madrid. Waarschijnlijk zal hij in zijn 1e wedstrijd een doelpunt maken en dat maakt de verwachting nog veel hoger. In het Nederlands Elftal zie je gewoon dat Van Nistelrooij een veel ander kaliber is dan Huntelaar. Heb trouwens nooit echt iets in deze jongen gezien.
Gelukkig ben jij geen scout ;-)

Ok, KJH kiest constant voor foute clubs maar desondanks maakt ie het helemaal waar tot op heden. Of ie het gaat redden in Madrid weet ik niet. Ik bespeur bij hem wel dezelfde "drive" als bij RvN.


Joost

De eerste maal dat ik 'm zag spelen was een wedstrijd in de KNVB Beker voor reserveteams. Kwartfinale Jong Roda - Jong PSV. Hij was toen een van de weinige Nederlanders in het PSV team dat vooral bestond uit matige Brazilianen en Belgen. Die wedstrijd was hij dramatisch slecht. De clubs waar hij daarna voor heeft gespeeld verdienen niet mijn voorkeur maar zijn loopbaan heeft wel een opvallende gelijkenis met die van RvN. Dit is ook in dat licht bezien een logische stap. En mocht hij niet slagen dan is dat toch ook geen ramp.

Maroboduus

Op 15 augustus 2003 zag ik Klaas-Jan Huntelaar na negen minuten de eerste goal op Sportpark Berg en Bos maken, na de terugkeer van AGOVV in het betaalde voetbal. Ondanks het feit dat hij bij PSV al als talent werd gezien, begon hij heel bescheiden o.a. bij AGOVV in een seizoen waarin hij reeds fenomenaal speelde.

Ik snap wel dat PSV-supporters zelden in staat zijn om een objectief oordeel te vellen over deze speler, zeker omdat hij natuurlijk in Eindhoven speelde, als talent gold, daar nooit is doorgebroken en nadat hij voor Ajax tekende in een groot interview aangaf altijd al een boontje voor de club uit Amsterdam te hebben etc. etc.

Natuurlijk is Hunterlaar een bovenmodale speler, maar volgens mij is hij niet klaar voor Madrid en dan zeker niet voor het huidige Real. Waar Van Nistelrooy zich in Eindhoven met titels en Champions League voetbal profileerde, heeft Hunterlaar van dat alles tot op heden weinig mee gekregen. Daar bovenop komt nog dat hij in Oranje bijvoorbeeld ook nog geen enkele rol van betekenis heeft gespeeld en dat op zijn 25ste. Bij Real verwacht iedereen momenteel het onmogelijke, als je dan wél talent, maar weinig gedegen ervaring hebt, gaat het erg moeilijk worden. Maar dat soort ultieme uitdagingen kunnen een speler wel die laatste zet geven natuurlijk.

Houseman

Van Nistelrooy werd ook pas na zijn 25e belangrijk voor Oranje. En Huntelaar heeft nu net Ruud voor zich, waar Ruud Kluivert weer voor zich had. Nu heeft KJ mooi de tijd om zich ook in Oranje te profileren. Zijn cijfers (10 goals in 18 interlands) zijn wat dat betreft een prima start.

hgrm

Ik heb Huntelaar gezien bij AGOVV, waar hij er drie scoorde tegen Haarlem, waaronder een prachtige vrije trap. Hij stak met kop en schouders boven de rest uit. Ook bij Heerenveen heb ik Huntelaar kunnen waarderen als talentvolle, veel scorende spits.

Toen hij bij 020 kwam, is me opgevallen dat het er niet beter op geworden is. Hij moest zonodig meevoetballen, hij liep gefrustreerd en met een kop als een oorwurm rond en nam ook de nare maniertjes van 020 over. Wapperende handjes, elleboogjes en altijd maar de slachtofferrol op zoeken. Het lijkt wel of ze er op trainen daar. Ik hoop dat hij bij Madrid weer gaat voetballen zoals hij bewezen heeft het te kunnen.

Alleen jammer dat-ie niet transfervrij ging, maar dat ze er nog 27 M€ voor gekregen hebben.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Het niveau van AGOVV is natuurlijk niet te vergelijken met de top van de eredivisie en zeker al niet met de Europese top zoals Real. Dirk-Jan Derksen is ook een goaltjesdief die het alleen maar waarmaakt in de Eerste Divisie, Michel van Oostrom was daar ook een goed voorbeeld van.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Citaat van: hgrm op dec 03, 2008, 12:29:23
Toen hij bij 020 kwam, is me opgevallen dat het er niet beter op geworden is.

Wil je beweren dat hij sindsdien stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling?
Ik kan nu aankomen met: hij scoort altijd en overal, en dan kunnen we klaar zijn(want dat hij net zo productief bleef bij Ajax is een feit), maar dan doen we de speler Huntelaar veel te kort.
De druk bij een club als Ajax is ongelooflijk groot, zeker omdat de spitspositie sinds het seizoen 1998-1999 eigenlijk het zorgenkindje werd.
Spitsen kwamen niet meer in de buurt van de 20 goals per seizoen en middenvelders moesten dit compenseren: het is niet normaal dat sinds dat seizoen zo vaak middenvelders topscorer werden bij Ajax.
Iedere keer faalde de opvolger van Arveladze, en nu zou Huntelaar ook wel weer onder de druk bezwijken, maar hij bewees het tegenovergestelde, en dit kwam niet alleen tot uiting in cijfertjes, maar ook in vele youtube-clips vol hoostandjes, want Huntelaar maakt vaak mooie doelpunten.
Minder grillig dan een Suarez, maar zeker een speler waar je voor naar het stadion komt, want wieweet maakt ie er wel weer één met een omhaal.
Op dit moment loopt er geen betere rond op de Nederlandse velden.

Joost

Citaat van: HJanneman op dec 03, 2008, 13:09:53
Wil je beweren dat hij sindsdien stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling?
Ik kan nu aankomen met: hij scoort altijd en overal, en dan kunnen we klaar zijn(want dat hij net zo productief bleef bij Ajax is een feit), maar dan doen we de speler Huntelaar veel te kort.
De druk bij een club als Ajax is ongelooflijk groot, zeker omdat de spitspositie sinds het seizoen 1998-1999 eigenlijk het zorgenkindje werd.
Spitsen kwamen niet meer in de buurt van de 20 goals per seizoen en middenvelders moesten dit compenseren: het is niet normaal dat sinds dat seizoen zo vaak middenvelders topscorer werden bij Ajax.
Iedere keer faalde de opvolger van Arveladze, en nu zou Huntelaar ook wel weer onder de druk bezwijken, maar hij bewees het tegenovergestelde, en dit kwam niet alleen tot uiting in cijfertjes, maar ook in vele youtube-clips vol hoostandjes, want Huntelaar maakt vaak mooie doelpunten.
Minder grillig dan een Suarez, maar zeker een speler waar je voor naar het stadion komt, want wieweet maakt ie er wel weer één met een omhaal.
Op dit moment loopt er geen betere rond op de Nederlandse velden.
Van Huntelaar werd bij Ajax verlangd dat hij ook meevoetbalde terwijl het juist een afmaker is. dat bewijzen de cijfers ook. Het meerendeel van zijn doelpunten zijn lelijke goals, zijn neusje voor de goal is niet trainbaar. Huntelaar heeft bij Ajax geleerd met druk om te gaan maar of hij voetballend beter is geworden betwijfel ik. Wat dat betreft had hij beter bij PSV kunnen blijven waar je puur op goals wordt beoordeeld.

HJanneman

Citaat van: Joost op dec 03, 2008, 13:21:52
Huntelaar heeft bij Ajax geleerd met druk om te gaan maar of hij voetballend beter is geworden betwijfel ik. Wat dat betreft had hij beter bij PSV kunnen blijven waar je puur op goals wordt beoordeeld.

Wat het voetballende gedeelte betreft: als hij begint te sleuren over het veld gaat er iets totaal fout, hij rendeert inderdaad beter in een ploeg waar dat niet nodig is, een ploeg waar hij de ballen op een presenteerblaadje krijgt(maarja, wie niet?).
Hij is nog steeds geen speler met een fabelachtige actie, zoals bijv. de spitsen Ibrahimovic of Suarez(wat geen pure spits is), maar zijn basistechniek is goed: hij maakt daar ook goed gebruik van, door met enige regelmaat met de rug naar de goal vanuit de draai te scoren of een vrije trap er in te leggen, bijvoorbeeld.
Intikkers zijn er ook genoeg bij, maar ik wil alleen maar aangeven dat hij meer doet dan enkel en alleen op de goede plek staan: een compilatie van Huntelaar lijkt in de verste verte niet op een compilatie van bijv. Dirk-Jan Derksen, wat wel zo'n typische spits is die altijd op de goede plek staat en ze er dan intikt.

Huntelaar is bij het Ajax-publiek een heel geliefde speler: ik denk niet dat er op dit moment een speler bij zit die meer shirtbedrukkingen en spelerssjaals verkoopt, dus ik denk niet dat het uitmaakt of hij nu bij Ajax of bij PSV speelt, wat populariteit betreft.
Het is jammer dat hij weinig/niet meer zal spelen door zijn blessure, maar ik denk dat zijn afscheid in de buurt gaat komen bij het afscheid van Heitinga.